بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

راه حل مشکل آلودگی هوا مدیریت جهادی است

راه حل مشکل آلودگی هوا مدیریت جهادی است
|

تین نیوز | معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر لزوم تحقق مدیریت یکپارچه برای حل مسائل شهر تهران از جمله مسأله آلودگی هوا گفت: حل مشکل آلودگی هوا به هم¬پوشانی و هم¬افزایی سازمان¬ها با یکدیگر در قالب مدیریت یکپارچه و پرهیز از هر گونه تقابل مدیریتی نیازمند است.
به گزارش تین نیوز از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: در سیستم مدیریتی کشور ما دولت-های محلی از جایگاه واقعی که باید در آن قرار داشته باشند، برخوردار نیستند و اصولاً چیزی به نام واگذاری اختیارات به آن¬ها وجود ندارد و از این رو در موضوعات شهری از جمله موضوع آلودگی هوا نیازمند تحقق مدیریت یکپارچه هستیم.

مدیریت شهری توانایی مدیریت آلودگی هوا را دارد
معاون شهردار تهران با اشاره به این که مدیریت یکپارچه باید با همدلی و هماهنگی تمام تلاش خود را به منظور خدمات¬رسانی به مردم به کار بگیرد، اظهار کرد: در چنین سیستمی که به آن «مدیریت جهادی» گفته می¬شود، تقابل جای خود را به تفاهم داده و همکاری در جهت خدمت هر چه بهتر و بیشتر، تنها ملاک عمل دستگاه¬های اجرایی است.
وی با بیان این که در صورت تحقق مدیریت یکپارچه، همان¬طور که شهردار محترم تهران نیز اعلام آمادگی فرمودند، مدیریت شهری توانایی پر نمودن خلاء¬ موجود در مدیریت آلودگی هوا را دارد، اظهار کرد: بخشی از راه¬حل مشکل آلودگی هوا در حوزه سیاست¬گذاری و حرکت دستگاه¬های اجرای تنظیم می¬شود اما سهم عظیمی این راهکار به اجرای «مدیریت جهادی» در صحنه عمل باز می¬گردد.
مهندس تشکری هاشمی با اشاره به این که تلاش برای ساختن فضای همدلی و دوری گزینی از تقابل و چالش میان دستگاه¬های اجرایی در زمینه آلودگی هوا باید در رأس امور قرار گیرد، تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه حمل و نقل و ترافیک شاهد این موضوع هستیم و در این زمینه توانسته¬ایم همکاری مناسبی میان ارگان¬های مربوطه برقرار ساخته و فضایی هماهنگ و همسو را ایجاد نماییم.
وی در بخش دیگری از صحبت¬های خود با بیان این که جایگزینی موتورسیکلت¬های برقی به جای موتورسیکلت¬های بنزینی در جهت کاهش آلودگی هوای تهران در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد، اضافه کرد: کارخانه¬های تولید موتورسیکلت¬های بنزینی باید هر چه زودتر زیرساخت-های لازم را برای تولید موتورسیکلت¬های برقی فراهم کنند و خط تولید خود را از بنزینی به برقی تغییر دهند.
 
 سازندگان موتورسیکلت فرصت طلایی اقتصادی را از دست ندهند
معاون شهردار تهران با اشاره به این که به منظور ورود موتورسیکلت-های برقی به شبکه حمل و نقل شهری هم تولیدکنندگان و هم مصرف¬کنندگان باید مورد حمایت قرار گیرند، اظهار کرد: صنعت¬گران داخلی و سازندگان موتورسیکلت باید این فرصت طلایی اقتصادی را از دست نداده و تمام تلاش خود را در این راستا معطوف نمایند.
وی با بیان این که هم¬زمان با ترویج فرهنگ استفاده از موتورسیکلت برقی، زیرساخت¬های لازم را نیز به این منظور در سطح شهر ایجاد خواهیم نمود، تصریح کرد: این موتورسیکلت¬ها با طی مسیری در حدود 60 کیلومتر نیاز به شارژ مجدد دارند و به منظور رفع این مشکل، در محدوده مرکزی شهر امکان شارژ موتورسیکلت¬های برقی را فراهم خواهیم نمود.
مهندس تشکری هاشمی با اشاره به توجیه اقتصادی و اجتماعی و محاسن محیط زیستی موتورسیکلت¬های برقی نسبت به موتورسیکلت¬های بنزینی و هزینه¬های پایین¬تر و آلودگی بسیار کمتر برق در برابر بنزین، گفت: به منظور استقبال مردم از موتورسیکلت¬های برقی باید تسهیلات کم¬بهره برای خریداران این گونه موتورسیکلت¬ها در نظر گرفته شود.
وی در پایان با تأکید بر تولید روزافزون موتورسیکلت¬های بنزینی و افزایش آلودگی هوا و آلودگی صدا توسط این موتورسیکلت¬ها، خاطرنشان کرد: کارخانه¬های تولید موتورسیکلت برای ایجاد آرامش و سلامت در جامعه باید در راستای تغییر رویکرد تولیدات خود قدم بر دارند و با بومی¬سازی این صنعت و نهادینه کردن آن در داخل، کاری کنند تا نیازمند واردات این محصول به داخل نباشیم.
  

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.