پیش بردن استقرار فناوری ارتباطات خودرویی توسط وزارت حمل ونقل آمریکا برای جلوگیری از صدها هزار تصادف
تین نیوز| بنا به ظرفیت بسیار بالای کاهش تصادفات در جادههای آمریکا، وزارت حمل ونقل آمریکا امروز پیشنهاد قانونی را منتشر کرد که استقرار فناوریهای ارتباطات خودرویی را بر روی ناوگان خودرویی سبک در این کشور به پیش خواهد برد. قانون پیشنهادی، فناوری ارتباطات خودرو به خودرو (V2V) را بر روی تمام خودروهای جدیدِ سبک الزامی خواهد کرد تا بتواند با اجرای کاربردهای جلوگیری از تصادفات و ایجاد امکان «صحبت» کردن خودروها با یکدیگر،از وقوع صدها هزار تصادف در سال جلوگیری نماید.
آنتونی فاکس، وزیر حملونقل آمریکا میگوید: «تا جایی که بتوانیم در جهت استفاده از ظرفیت فناوری حملونقل برای نجات جان انسانها به پیش خواهیم رفت. این وعده بلندمدت قانون V2V در گام بعد محقق خواهد شد. به مجرد استقرار، V2V امکان آگاهیرسانی 360 درجهای نسبت به موقعیت مکانی بر روی جاده را فراهم خواهد کرد و به ما کمک میکند تا ایمنی خودرو را بهبود بخشیم.»
در فوریه سال 2014، آنتونی فاکس اعلام کرد که وزارتخانه کار خود را برای اجرایی کردن V2V تسریع خواهد کرد و NHTSA (اداره ایمنی ترافیک بزرگراهها) مأمور میشود که تهیه قانون مورد نیاز را شروع نماید. NHTSA پیشنویس قانون پیشنهادی را در آگوست 2014 منتشر کرد. پیشبرد قانونگذاری V2V، تکمیلکننده کارهای وزارتخانه برای شتاببخشی به توسعه و استقرار وسائل نقلیه خودران میباشد.
مارک راسنیک، مدیر NHTSAمیگوید:«فناوریهای پیشرفته خودرویی میتوانند نجاتبخش جان انسانها در جادههای ما باشند. فناوریهای V2Vو خودروهای خودران هریک ظرفیتهای بزرگی برای ایمنتر کردن جادههای ما دارند و وقتی با هم ترکیب شوند، ظرفیت آنها بیاندازه خواهد شد.»
قانون پیشنهادی که امروز منتشر شد مورد نیاز خودروسازان خواهد بود تا خودروهای جدید سبک را به فناوریهای V2V مجهز کنند. این قانون، تجهیزات V2V را پیشنهاد میدهد تا بر اساس پیامرسانی استاندارد که توسط صنعت خودرو توسعه مییابد بتوانند به زبان واحد با یکدیگر صحبت کنند.
به طور جداگانه، اداره فدرال بزرگراهها در نظر دارد که دستورالعمل ارتباطات خودرو با زیرساخت (V2I) را بزودی منتشر کند که به طراحان حملونقل کمک خواهد کرد تا به یکپارچهسازی فناوریها برای «صحبت» کردن خودروها با زیرساخت جادهای مانند چراغهای راهنمایی، علائم توقف و نواحی کارگاهی بپردازند و از این طریق اهداف روانسازی ترافیک، کاهش تراکم خودروها و بهبود ایمنی را دنبال کنند. NHTSAتخمین میزند که کاربردهای ایمنی مبتنی بر V2I و V2V میتوانند از بروز 80 درصد تصادفاتی که متأثر از اختلال حواس رانندگان (ناشی از مصرف مشروبات الکلی و یا مواد مخدر) نباشند، مانند تصادفات در تقاطعها یا تصادفات ناشی از تغییر خط حرکت خودروها جلوگیری کرده و یا از شدت آنها بکاهند.
تجهیزات V2V از ارتباطات برد کوتاه اختصاصی (DSRC) برای انتقال اطلاعات مانند دادههای مربوط به موقعیت، جهت و سرعت حرکت خودروها به خودروهای اطراف استفاده میکنند. این اطلاعات 10 بار در ثانیه بههنگام شده و برای اطلاع خودروهای اطراف در همه جهات منتشر میشود و با استفاده از آن، خودروهای مجهز به V2V میتوانند با تعیین مخاطرات رانندگی، هشدارهای لازم را به رانندگان بدهند تا از تصادفات قریبالوقوع پرهیز کنند. خودروهایی که از قابلیتهای رانندگی خودکار مانند ترمز اضطراری خودکار یا سامانه کنترل گشت تطبیقی (رعایت فاصله با خودروی جلویی) برخوردار هستند میتوانند از دادههای V2V استفاده کرده و به نحو بهتری در جهت جلوگیری از تصادفات یا کاهش آثار تصادفات عمل نمایند.
ارتباطات V2Vمیتواند قابلیتهایی را برای خودرو و راننده ایجاد نماید تا از موقعیتهای مخاطرهآمیز رانندگی حذر شود. نمونههای این موقعیتها عبارتند از: سبقت در جادههای دوطرفه، گردش به چپ و تخطی عبور یک خودرو از چراغ قرمز در یک تقاطع. در چنین موقعیتهایی، ارتباطات V2V میتواند مخاطراتی را از چندصد متر دورتر تشخیص دهد که رانندگان و حسگرهای درونخودرویی به تنهایی قادر به تشخیص آنها نیستند.
از حریم خصوصی نیز در ارتباطات V2V برای انتقال دادههای ایمنی حفاظت میشود. فناوری V2V اطلاعات مربوط به هویت افراد را مبادله نمیکند و در قانون، الزامات مفصلی برای کنترلهای امنیتی و حریم خصوصی در تمام تجهیزات V2V دیده شده است.
قانون پیشنهادی به مدت 90 روز برای دریافت نظرات عموم مردم باز گذاشته شده است.
آنتونی فاکس، وزیر حملونقل آمریکا میگوید: «تا جایی که بتوانیم در جهت استفاده از ظرفیت فناوری حملونقل برای نجات جان انسانها به پیش خواهیم رفت. این وعده بلندمدت قانون V2V در گام بعد محقق خواهد شد. به مجرد استقرار، V2V امکان آگاهیرسانی 360 درجهای نسبت به موقعیت مکانی بر روی جاده را فراهم خواهد کرد و به ما کمک میکند تا ایمنی خودرو را بهبود بخشیم.»
در فوریه سال 2014، آنتونی فاکس اعلام کرد که وزارتخانه کار خود را برای اجرایی کردن V2V تسریع خواهد کرد و NHTSA (اداره ایمنی ترافیک بزرگراهها) مأمور میشود که تهیه قانون مورد نیاز را شروع نماید. NHTSA پیشنویس قانون پیشنهادی را در آگوست 2014 منتشر کرد. پیشبرد قانونگذاری V2V، تکمیلکننده کارهای وزارتخانه برای شتاببخشی به توسعه و استقرار وسائل نقلیه خودران میباشد.
مارک راسنیک، مدیر NHTSAمیگوید:«فناوریهای پیشرفته خودرویی میتوانند نجاتبخش جان انسانها در جادههای ما باشند. فناوریهای V2Vو خودروهای خودران هریک ظرفیتهای بزرگی برای ایمنتر کردن جادههای ما دارند و وقتی با هم ترکیب شوند، ظرفیت آنها بیاندازه خواهد شد.»
قانون پیشنهادی که امروز منتشر شد مورد نیاز خودروسازان خواهد بود تا خودروهای جدید سبک را به فناوریهای V2V مجهز کنند. این قانون، تجهیزات V2V را پیشنهاد میدهد تا بر اساس پیامرسانی استاندارد که توسط صنعت خودرو توسعه مییابد بتوانند به زبان واحد با یکدیگر صحبت کنند.
به طور جداگانه، اداره فدرال بزرگراهها در نظر دارد که دستورالعمل ارتباطات خودرو با زیرساخت (V2I) را بزودی منتشر کند که به طراحان حملونقل کمک خواهد کرد تا به یکپارچهسازی فناوریها برای «صحبت» کردن خودروها با زیرساخت جادهای مانند چراغهای راهنمایی، علائم توقف و نواحی کارگاهی بپردازند و از این طریق اهداف روانسازی ترافیک، کاهش تراکم خودروها و بهبود ایمنی را دنبال کنند. NHTSAتخمین میزند که کاربردهای ایمنی مبتنی بر V2I و V2V میتوانند از بروز 80 درصد تصادفاتی که متأثر از اختلال حواس رانندگان (ناشی از مصرف مشروبات الکلی و یا مواد مخدر) نباشند، مانند تصادفات در تقاطعها یا تصادفات ناشی از تغییر خط حرکت خودروها جلوگیری کرده و یا از شدت آنها بکاهند.
تجهیزات V2V از ارتباطات برد کوتاه اختصاصی (DSRC) برای انتقال اطلاعات مانند دادههای مربوط به موقعیت، جهت و سرعت حرکت خودروها به خودروهای اطراف استفاده میکنند. این اطلاعات 10 بار در ثانیه بههنگام شده و برای اطلاع خودروهای اطراف در همه جهات منتشر میشود و با استفاده از آن، خودروهای مجهز به V2V میتوانند با تعیین مخاطرات رانندگی، هشدارهای لازم را به رانندگان بدهند تا از تصادفات قریبالوقوع پرهیز کنند. خودروهایی که از قابلیتهای رانندگی خودکار مانند ترمز اضطراری خودکار یا سامانه کنترل گشت تطبیقی (رعایت فاصله با خودروی جلویی) برخوردار هستند میتوانند از دادههای V2V استفاده کرده و به نحو بهتری در جهت جلوگیری از تصادفات یا کاهش آثار تصادفات عمل نمایند.
ارتباطات V2Vمیتواند قابلیتهایی را برای خودرو و راننده ایجاد نماید تا از موقعیتهای مخاطرهآمیز رانندگی حذر شود. نمونههای این موقعیتها عبارتند از: سبقت در جادههای دوطرفه، گردش به چپ و تخطی عبور یک خودرو از چراغ قرمز در یک تقاطع. در چنین موقعیتهایی، ارتباطات V2V میتواند مخاطراتی را از چندصد متر دورتر تشخیص دهد که رانندگان و حسگرهای درونخودرویی به تنهایی قادر به تشخیص آنها نیستند.
از حریم خصوصی نیز در ارتباطات V2V برای انتقال دادههای ایمنی حفاظت میشود. فناوری V2V اطلاعات مربوط به هویت افراد را مبادله نمیکند و در قانون، الزامات مفصلی برای کنترلهای امنیتی و حریم خصوصی در تمام تجهیزات V2V دیده شده است.
قانون پیشنهادی به مدت 90 روز برای دریافت نظرات عموم مردم باز گذاشته شده است.