بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

پیش بردن استقرار فناوری ارتباطات خودرویی توسط وزارت حمل ونقل آمریکا برای جلوگیری از صدها هزار تصادف

پیش بردن استقرار فناوری ارتباطات خودرویی توسط وزارت حمل ونقل آمریکا برای جلوگیری از صدها هزار تصادف
|
تین نیوز| بنا به ظرفیت بسیار بالای کاهش تصادفات در جاده­‌های آمریکا، وزارت حمل­ ونقل آمریکا امروز پیشنهاد قانونی را منتشر کرد که استقرار فناوری­های ارتباطات خودرویی را بر روی ناوگان خودرویی سبک در این کشور به پیش خواهد برد. قانون پیشنهادی، فناوری ارتباطات خودرو به خودرو (V2V) را بر روی تمام خودروهای جدیدِ سبک الزامی خواهد کرد تا بتواند با اجرای کاربردهای جلوگیری از تصادفات و ایجاد امکان «صحبت» کردن خودروها با یکدیگر،از وقوع صدها هزار تصادف در سال جلوگیری نماید.

آنتونی فاکس، وزیر حمل­‌ونقل آمریکا می­گوید: «تا جایی که بتوانیم در جهت استفاده از ظرفیت فناوری حمل­‌ونقل برای نجات جان انسان­ها به پیش خواهیم رفت. این وعده بلندمدت قانون V2V در گام بعد محقق خواهد شد. به مجرد استقرار، V2V امکان آگاهی­‌رسانی 360 درجه­ای نسبت به موقعیت مکانی بر روی جاده را فراهم خواهد کرد و به ما کمک می­کند تا ایمنی خودرو را بهبود بخشیم.»

در فوریه سال 2014، آنتونی فاکس اعلام کرد که وزارتخانه کار خود را برای اجرایی کردن V2V تسریع خواهد کرد و NHTSA (اداره ایمنی ترافیک بزرگراه­ها) مأمور می­شود که تهیه قانون مورد نیاز را شروع نماید. NHTSA پیش­نویس قانون پیشنهادی را در آگوست 2014 منتشر کرد. پیشبرد قانون­گذاری V2V، تکمیل‌­کننده کارهای وزارتخانه برای شتاب­‌بخشی به توسعه و استقرار وسائل نقلیه خودران می­باشد.

مارک راسنیک، مدیر NHTSAمیگوید:«فناوری­های پیشرفته خودرویی می­توانند نجا‌‌‌‌‌ت­بخش جان انسان­ها در جاده‌های ما باشند. فناوری­های V2Vو خودروهای خودران هریک ظرفیت­های بزرگی برای ایمن­‌تر کردن جاده­‌های ما دارند و وقتی با هم ترکیب شوند، ظرفیت آنها بی­‌اندازه خواهد شد.»

قانون پیشنهادی که امروز منتشر شد مورد نیاز خودروسازان خواهد بود تا خودروهای جدید سبک را به فناوری­های V2V مجهز کنند. این قانون، تجهیزات V2V را پیشنهاد می­‌دهد تا بر اساس پیام­‌رسانی استاندارد که توسط صنعت خودرو توسعه می­یابد بتوانند به زبان واحد با یکدیگر صحبت کنند.

به طور جداگانه، اداره فدرال بزرگ‌راه­ها در نظر دارد که دستورالعمل ارتباطات خودرو با زیرساخت (V2I) را بزودی منتشر کند که به طراحان حمل­‌ونقل کمک خواهد کرد تا به یکپارچه‌­سازی فناوری­ها برای «صحبت» کردن خودروها با زیرساخت جاده‌­ای مانند چراغ‌­های راهنمایی، علائم توقف و نواحی کارگاهی بپردازند و از این طریق اهداف روان­سازی ترافیک، کاهش تراکم خودروها و بهبود ایمنی را دنبال کنند. NHTSAتخمین می­زند که کاربردهای ایمنی مبتنی بر V2I و V2V می­توانند از بروز 80 درصد تصادفاتی که متأثر از اختلال حواس رانندگان (ناشی از مصرف مشروبات الکلی و یا مواد مخدر) نباشند، مانند تصادفات در تقاطع‌­ها یا تصادفات ناشی از تغییر خط حرکت خودروها جلوگیری کرده و یا از شدت آنها بکاهند.

تجهیزات V2V از ارتباطات برد کوتاه اختصاصی (DSRC) برای انتقال اطلاعات مانند داده­‌های مربوط به موقعیت، جهت و سرعت حرکت خودروها به خودروهای اطراف استفاده می­‌کنند. این اطلاعات 10 بار در ثانیه به­‌هنگام شده و برای اطلاع خودروهای اطراف در همه جهات منتشر می­‌شود و با استفاده از آن، خودروهای مجهز به V2V می­‌توانند با تعیین مخاطرات رانندگی، هشدارهای لازم را به رانندگان بدهند تا از تصادفات قریب­‌الوقوع پرهیز کنند. خودروهایی که از قابلیت­‌های رانندگی خودکار مانند ترمز اضطراری خودکار یا سامانه کنترل گشت تطبیقی (رعایت فاصله با خودروی جلویی) برخوردار هستند می‌­توانند از داده‌­های V2V استفاده کرده و به نحو بهتری در جهت جلوگیری از تصادفات یا کاهش آثار تصادفات عمل نمایند.

ارتباطات V2Vمی­‌تواند قابلیت­‌هایی را برای خودرو و راننده ایجاد نماید تا از موقعیت­های مخاطره­‌آمیز رانندگی حذر شود. نمونه­‌های این موقعیت­ها عبارتند از: سبقت در جاده­‌های دوطرفه، گردش به چپ و تخطی عبور یک خودرو از چراغ قرمز در یک تقاطع. در چنین موقعیت­‌هایی، ارتباطات V2V می‌­تواند مخاطراتی را از چندصد متر دورتر تشخیص دهد که رانندگان و حسگرهای درون­‌خودرویی به تنهایی قادر به تشخیص آنها نیستند.

از حریم خصوصی نیز در ارتباطات V2V برای انتقال داده­‌های ایمنی حفاظت می­‌شود. فناوری V2V اطلاعات مربوط به هویت افراد را مبادله نمی‌­کند و در قانون، الزامات مفصلی برای کنترل­های امنیتی و حریم خصوصی در تمام تجهیزات V2V دیده شده است.

قانون پیشنهادی به مدت 90 روز برای دریافت نظرات عموم مردم باز گذاشته شده است.
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.