◄ پرسشهای فعالان حملونقل جادهای در مورد «سپهتن»
اگر این سامانه برای ایمنی جادههاست، سهم سازمانهای دولتی و همچنین پلیس در این مورد چیست؟ آیا باید هزینه آنرا تمام و کمال و آنهم چندبرابر قیمت واقعی فقط مالکان ناوگان جادهای پرداخت کنند؟
عضو هیئتمدیره کانون سراسری انجمنهای صنفی رانندگان مسافری کشور گفت: ما مخالف اصل سامانه «سپهتن» نیستیم بلکه با مشکلاتی که این سامانه برایمان بهوجود آورده مخالفیم.
به گزارش تیننیوز، مختار داوودی این مطلب را در شبکههای اجتماعی و در بین فعالان بخش حملونقل جادهای مطرح کرد و افزود: کدام راننده علاقهمند است هر لحظه برای ثبت ساعت به پاسگاه مراجعه کند و محاسبه ساعات استراحت توسط پلیس راه عمل شود یا اینکه برای ابطال دفترچه به پاسگاه مراجعه کند؟
این فعال صنفی موارد ذکر شده را از جمله مزایای سامانه سپهتن دانست و اظهار کرد: موارد مورد اختلاف ما این است که اگر این سامانه برای ایمنی جادههاست، سهم سازمانهای دولتی و همچنین پلیس در این مورد چیست؟ آیا باید هزینه آن را تمام و کمال و آنهم چندبرابر قیمت واقعی فقط مالکان ناوگان جادهای پرداخت کنند؟
او تاکید کرد: چرا انحصار این سامانه به شرکتی واگذار شده که کمتر سابقهای در این گونه طرحها دارد و در واقع طرحی عظیم، توسط شرکتی کم تجربه دراین مورد اجرا شده و دستگاهی که ضعیفترین قطعات سخت افزاری روی آن نصب شده در اختیار مالکان قرارگرفته که هزینه آن را رانندگان پرداخت کردهاند.
به گزارش تیننیوز، داوودی با بیان اینکه دوربین این دستگاه قدرت مطابقت گواهینامه با فرد را ندارد و این کار توسط ماموران پلیس انجام میگیرد، خاطرنشان کرد: چرا شرکت مجری برای تست از ناوگان شرکتهای مختلف استفاده نکرد و فقط یک شرکت غیر خصوصی دستگاه این شرکت را تایید کرد؟
این فعال صنفی با بیان اینکه از کمتجربگی شرکت مجری همه از جمله مالکان، رانندگان و پلیس راه ضرر کردند، افزود: معتقدم منشا همه مشکلات شرکت... بوده و سازمانهای مرتبط هم نباید از این شرکت حمایت میکردند.