◄ روایت یک راننده از بارفروشی در پایانههای بار
توزیع ناعادلانه بار در بعضی پایانهها و نیز دلالی، بار فروشی و بارگیری خارج از نوبت یکی از مهمترین مشکلات رانندگان و کامیونداران است.
![روایت یک راننده از بارفروشی در پایانههای بار](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/FWNvmJmsq9Kz/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLAzm83mXJgM4/%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%87+%D8%A8%D8%A7%D8%B1+%D8%A8%D9%86%D8%AF%D8%B1+%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85.jpg)
یک راننده و کامیوندار با توجه به ماموریتهایی که به معاون حملونقل وزیر راه و شهرسازی محول شده است، از شهرام آدمنژاد درخواست کرد با همکاری سازمان راهداری و حملونقل جادهای به مشکلات موجود در بخش حملونقل جادهای و آنچه به زعم او «بیعدالتی و ظلم به کامیوندار» است، رسیدگی کند.
به گزارش تیننیوز، محمد اتحادی یکی از مهمترین مشکلات کامیونداران را توزیع ناعادلانه بار در بندرعباس ذکر کرد و گفت: توزیع ناعادلانه بار در بعضی پایانهها و نیز دلالی، بار فروشی و بارگیری خارج از نوبت یکی از مهمترین مشکلات رانندگان و کامیونداران است.
وی افزود: با توجه به گرانی و افزایش سرسامآور قیمت کامیون، در حال حاضر کامیونداری دیگر مقرون به صرفه نیست و حتی روند نوسازی و تعویض ناوگان نیز کند شده و بازار ناوگان فرسوده دوباره رونق گرفته است.
این راننده کامیون با تاکید بر اینکه اغلب کامیونداران هزینه انجام تعمیرات ناوگان خود را ندارند، خاطرنشان کرد: امروز رانندگان به شدت درگیر گرانی غیر قابل کنترل قطعات، لوازم و لاستیک هستند.
اتحادی افزود: همچنین حقوق و مستمری رانندگان بازنشسته از یک کارگر ساده کمتر است و کفاف زندگی آنها را نمیدهد و سختی کار رانندگان نیز هنوز در کش و قوس اداری، راکد مانده است.
به گزارش تیننیوز، او وجود جادههای نامناسب را یکی دیگر از مشکلات مهم ذکر کرد و گفت: رسیدگی به وضعیت جادهها، رفع خرابی و ایمنسازی آنها و همچنین حذف سرعتگیرهای غیر اصولی و غیر کارشناسی جادهها، یکی دیگر از مطالبات رانندگان کامیون است.
اتحادی همچنین پیشنهاد داد بانک حملونقل برای برون رفت رانندگان از مشکلات و مخارج تعمیرات لجام گسیخته ناوگان و خرید لاستیک و دیگر ملزومات خودرو تشکیل شود.