بازدید سایت : ۷۹۱۸۴

◄ بررسی یک ادعا: بازارگاه های اینترنتی حمل یک سر خالی بار را کاهش دادند؟

تراز مثبت یا منفی تردد خالی یا پر ناوگان، به نرخ کرایه موجود مرتبط است چون راننده حساب دخل و خرج و استهلاک ناوگان را می کند نه پر یا خالی بودن آن را.

بررسی یک ادعا: بازارگاه های اینترنتی حمل یک سر خالی بار را کاهش دادند؟
تین نیوز |

برخی کارشناسان معتقدند توسعه بازارگاه ها موجب بالا رفتن راندمان فعالیت حمل ونقلی و کاهش 15 تا 18 درصدی حمل یک سرخالی (+) کالا می شود این درحالی است که در این مورد دیدگاه های متفاوتی در بین رانندگان وجود دارد.

به گزارش تین نیوز،  کوروش فلاحی راننده خودمالک در مورد کاهش 15 تا 18 درصدی حمل یک سر خالی کالا پس از راه اندازی بازارگاه ها گفت: از زمان شکل گیری شبکه های اجتماعی و قبل از راه اندازی بازارگاه ها، اکثر شرکت های حمل و نقل به صورت مجازی بارهای خود را عرضه کرده و هنوز هم به این کار ادامه می دهند.

بیشتر بخوانید:  آسیب «بازارگاه های اینترنتی» به حمل ونقل جاده ای

وی افزود: به عنوان یک راننده خود مالک و فعال در بخش حمل کالا هیچ تفاوتی در آمار تردد یک سر خالی با توجه به عرضه بار توسط بازارگاه های هوشمند نسبت به قبل احساس نمی کنم.

فلاحی تاکید کرد: تراز مثبت یا منفی تردد خالی یا پر ناوگان، به نرخ کرایه موجود مرتبط است برای مثال وقتی یک کامیون از اصفهان با تعرفه تن کیلومتر به تهران بار حمل می کند وقتی در برگشت می بیند کرایه از نصف رفت هم کمتر است ترجیح می دهد خالی به اصفهان برگردد و همان بار را با تعرفه کامل حمل کند.

وی بیان کرد: حالا اگر به این کامیون در تهران در صد قدمی او، باری توسط بازارگاه های الکترونیکی معرفی شود اما کرایه حمل پایین باشد، باز هم ترجیح می دهد خالی برگردد چون حساب دخل وخرج و استهلاک ناوگان را می کند نه پر یا خالی بودن آن را.

این اظهارات در حالی بیان می شود که محمد اتحادی یکی دیگر از رانندگان خودمالک کاهش تردد یک سر خالی ناوگان را پس از راه اندازی بازارگاه های الکترونیکی تایید می کند.

وی در این باره گفت: بازارگاه های الکترونیکی موجب شده اند رانندگان در هر شهر و استان بارگیری کنند.

وی اظهار کرد: البته این موضوع شامل بندرعباس که از مبدا بار زیاد است و به خصوص در مورد محصولات فولادی و سنگ های ساختمانی و سنگ آهن نمی شود که راننده باید 2 سفر خالی برگردد که سفر سوم بارگیری کند (به جز کامیون هایی که تحت پوشش شرکت ها هستند یا رانندگانی که با واسطه ها توافق کرده و بارگیری می کنند).

اتحادی تاکید کرد: به این موضوع هم باید توجه کرد که ممکن است برای یک راننده در مقصدی که قرار است تخلیه بار  انجام دهد بار موجود نباشد ولی در شهرهای مجاور بار باشد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.