◄ شرکت وارد کننده کامیونهای دست دوم کیست؟ + فیلم
هیچ گونه مجوزی نه برای واردات کامیون نه برای اسقاط خودرو در خصوص واردات کامیونهای زیر سه سال ساخت صادر نشده است.
مدیر نوسازی، توسعه و برنامهریزی ناوگان عمومی حمل و نقل جادهای در سازمان راهداری میگوید: سازمان راهداری هیچ گونه مجوزی نه برای واردات کامیون نه برای اسقاط خودرو در خصوص واردات کامیونهای زیر سه سال ساخت صادر نکرده است.
به گزارش تین نیوز، صدراله بمانا همچنین در بخشی از نامهای که در تاریخ ۲۹ دی ماه به مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت و معدن و تجارت در مورد مجوز ارایه شده توسط دفتر مذکور برای تخلیه کشنده های وارد شده به کشور نوشته، تاکید کرده است: «...مجوز صادره از سوی آن دفتر برای شرکت مورد نظر جهت تخلیه کشندههای وارد شده در گمرکات داخل کشور با توجه به عدم صدور مجوز مورد نیاز، مورد تایید این سازمان نیست و طبعاً با عنایت به وضعیت موجود و شرایط اقتصادی حاضر پیشبینی میشود این امر موجب بروز تبعات احتمالی نامناسب گردد. بدیهی است در صورت بروز هرگونه رخداد احتمالی آن دفتر محترم (دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت و معدن و تجارت) میبایست آماده پاسخگویی باشد...»
این مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در گفت و گو با خبرنگار این شبکه خبری نیز عنوان کرده که «مجوزهای لازم برای واردات کامیونهای دست دوم با تشخیص و توسط سازمان راهداری صادر میشود، اما تاکنون سازمان برای واردات کامیون، هیچ مجوزی صادر نکرده است»
در این بین روز پنجم بهمن ماه در مطلبی که در تابناک اقتصادی منتشر شده «دبیر کانون کامیونداران» از یک رانت اطلاعاتی پرده برداشته و گفته است: هنوز دستورالعمل نحوه اجرای طرح جایگزینی ناوگان فرسوده از طریق واردات کامیونهای تا سه سال کارکرده اروپایی یا صفر مدل گذشته، تهیه و تنظیم نشده است عدهای دلال رفتهاند و از کشورهای دیگر یک تعداد خودرو را وارد کرده و تا گمرک غرب تهران هم آوردهاند».
نکته قابل توجه دیگر این است که در نامه مدیر نوسازی، توسعه و برنامهریزی ناوگان عمومی حمل و نقل جادهای به مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت و معدن و تجارت از ارایه مجوز این دفتر به یک شرکت یاد شده اما نامی از آن شرکت ذکر نشده است، به همین دلیل به نظر میرسد با مشخص شدن نام شرکت شاید بتوان پشت پرده واردات این کامیونها به کشور را برملا کرد.
فیلم پیوست نیز مربوط به صف طولانی کامیونهای دست دوم اروپایی جهت ورود به گمرک غرب تهران بوده که در شبکههای اجتماعی و گروههای تلگرامی مربوط به رانندگان و کامیونداران منتشر شده است.
خوب تا وقتی رانت واردات چینی و سایپا دیزل و ماموت هست. راننده ما هم باید بشینه آروزی خودروی روز دنیا داشته باشه.به اسم حمایت از تولید ملی و به کام رانت خواران.
سلام اگه به من اجازه بدن میتونم کاری کنم قیمت کامیون برگرده به سال 96
واردات حتی اگه قانون اجازه بده دفتر واردات وزارت صمت اجازه نمیده چون حق حسابش رو باید اول از شرکت وارد کننده بگیره بعد مجوز صادر میشه خخخحخخ
قانون اجازه داده وزارت اجازه نداده خجالت بکشید قیمت کامیون رو به آسمان رساندید براتون رو خدا بده وزیر صمت یا حق حساب
به اینکه واقعا خیلی برای خودمان متاسفم که اندازه کشورهای دیگه که یک کامیون سه سال کارمکشن از کامیون فرسوده حسابش میکنن توانایی نداریم ما
جدأ خجالت آوره که نه خودشون بهترینها رو وارد میکنن نه میگذارند شخص حقیقی خودش یه کامیون پیشرفته اروپایی وارد کنه ، اگر ایران و مردم و ارتقاء کیفی حاده ای براشون مهم بود مخالفت یا کم کاری نمیکردند ...
این هم دروغه وراهی برای رانط دلالان که از خود دولت هست
اگر قیمت پراید تونیستی برگردونی به ۹۶ این هم میتونی
بجز دولت هر کس دیگه در غالب تجارت کاری انجام بده بهش میگن یه عده دلال. ولی تجارتها از زمان قدیم بوده و خواهد بود.
میمیرم واسه ماشین بنز یا ولو داف اما یکی نیست درد منو داوا کنه