بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

◄ گلایه رانندگان کامیون از کرایه توافقی بار/سازمان راهداری نرخ تعیین کند

برخی از رانندگان کامیون حمل بار کشور درخواست رسیدگی به تعیین کرایه لازم الاجرا را از سوی سازمان راهداری خواستار شده اند تا بی قانونی ها از عرصه حمل و نقل کشور برچیده شود.

گلایه رانندگان کامیون از کرایه توافقی بار/سازمان راهداری نرخ تعیین کند
تین نیوز

این روزها یکی از اعتراضات رانندگان کامیون حمل بار به کرایه های توافقی است؛  گویا باز پای دلالان بار در میان است؛ شرکت های حمل و نقل و بنگاه های باربری که از همان ابتدا با رانندگان شرط می کنند که کرایه باری که قرار است حمل کنند با بارنامه ای که برای آنها صادر می شود متفاوت و بسیار کمتر است! به گفته رانندگان حمل ونقل کالا و بار، دلال بازی این بنگاه های باربری موجب تضییع حقوق حقه رانندگان می شود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، عدم افزایش کرایه های حمل کالا یکی از مشکلات عمده رانندگان حمل بار عنوان می شود این درحالی است که با واسطه گری و دلال بازی بنگاه های باربری و شرکت های حمل و نقل نیمی از مبلغ کرایه نصیب رانندگان می شود و نیمی دیگر به جیب دلالان می رود.

آنچه جای تامل و درنگ برای مسئولان و نهادهای متولی دارد بی قانونی کردن شرکت های حمل ونقل است. گویا این بنگاه های حمل ونقلی خود را ملزم به اجرای قوانین و تعرفه های مصوب نمی دانند و به گونه ای با اعمال فشار بر رانندگان در اعمال کمیسیون های نامتعارف حق الزحمه رانندگان را به جیب می زنند.

رانندگان کامیون در این باره می گویند مبلغی که در بارنامه درج می شود توسط شرکت های حمل و نقل از صاحبان بار دریافت می شود و از رانندگان نیز رسیدی اخذ می شود که همان مبلغ را دریافت کرده اند اما مبلغی که در واقعیت به آنها پرداخت می شود نصف مبلغ درج شده در بارنامه است.

خبر پربازدید امروز را بخوانید:

فروش قسطی تریلی چینی با وام 2 میلیارد و 985 میلیونی و اقساط 60 ماهه + جزئیات

اختلاف نظر بر سر کرایه حمل بار یکی از اعتراضات رانندگان حمل بار با صاحبان بار و شرکت های حمل نقل است که این روزها رانندگان کامیون  به آن معترضند، چنان که برخی از رانندگان حمل بار جهت تعیین کرایه لازم الاجرا برای خاور مسقف چادری و روباز و حذف کرایه توافقی از سازمان راهداری درخواست تعیین کرایه لازم الاجرا را خواستارند تا از این درگاه شرکت های حمل ونقل و بنگاه های باربری خود را ملزم به رعایت کرایه های مصوب بدانند و از دایره قانون خارج نشوند.

این رانندگان کامیون کارزاری را خطاب به رئیس جمهور و  رئیس سازمان حمل و نقل جاده ای کشور به امضا رسانده اند؛ در این کارزار آمده است: عاجزانه تقاضامندیم در موضوع تعیین کرایه لازم الاجرا از سوی سازمان حمل و نقل جاده ای برای خودروهای خاور مسقف چادری و روباز و تک و ده چرخ ورود کنید و این قشر زحمت کش رانندگان را از شر دلالان نجات دهید تا بلکه این بی قانونی ها از عرصه حمل و نقل کشور برچیده شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.