بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

توقف تولید کامیون واگن هود

اعمال نمودن استانداردهای جدید ذکر شده بر روی کامیون واگن هود، تقریبا غیر ممکن بوده و ترجیح تولید کننده پایان دادن به چرخه تولید این محصول است.

توقف تولید کامیون واگن هود
تین نیوز

 

در پی خبری مبنی بر توقف تولید کامیون های واگن هود بسیاری از افراد با وجود گذشت موعد تحویل کامیون ها موفق به دریافت خودرو خود نشده اند. در حقیقت اجباری شدن استانداردهای ۸۵گانه که در سال جاری اتفاق افتاد، منجر به توقف تولید این خودرو که دارای طراحی و تکنولوژی قدیمی بود گشت. به بیانی دیگر اعمال نمودن استانداردهای جدید ذکر شده بر روی کامیون واگن هود، تقریبا غیر ممکن بوده و ترجیح تولید کننده پایان دادن به چرخه تولید این محصول است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تراکس کار، علت محبوبیت کامیون بنز نارنجی یا همان واگن هود در بین کامیون داران کشور، عمر بیشتر و هزینه نگهداری کمتر نسبت به سایر خودروهای سنگین می باشد. همین امر باعث شده تا بنز دماغدار مشهور ایران در بین کامیون های بازار جایگاه خوبی داشته باشد.

ایراداتی که به کامیون واگن هود وارد است

منتقدان، ایرادات مختلفی را تا پیش از توقف تولید به این کامیون وارد ساختند که اصلی ترین آن ارتفاع زیاد محصول از سطح زمین می باشد؛ این مورد منجر به صدمات بسیار جدی در تصادفات جاده ای با خودروهای سواری می شود. یکی دیگر از ایرادات کامیون واگن هود به کارگیری یک موتور با تکنولوژی قدیمی بوده که علاوه بر آلودگی هوا موجب افزایش آلودگی صوتی نیز می گردد.

اگر خودرو سازان تمایل به افزودن تغییرات مرتبط با استاندارد ۸۵ گانه به این کامیون داشته باشند، باید برخی از تجهیزات همچون موارد زیر را به کامیون واگن هود وارد کنند:

  1. تاییدیه استحکام کابین در تصادفات

  2. استاندارد آلایندگی یورو ۵

  3. سیستم ترمز اضطراری (هشدار تصادف)

  4. سیستم هشدار انحراف از مسیر (سیستم خط خوان)

  5. سیستم کنترل پایداری

  6. کروز کنترل

  7. نشانگر تعویض دنده

  8. سیستم TPMS نمایشگر میزان باد و دمای لاستیک

لازم به ذکر است، موارد عنوان شده تنها بخشی از استانداردهای ۸۵ گانه بوده که باید به این محصول اضافه شود، در غیر این صورت شماره گذاری کامیون متوقف می گردد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.