بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

◄ رانندگان کامیون از خرید تریلی چینی به قیمت زیر 5 میلیارد تومان استقبال می کنند؟

رانندگان کامیون این پرسش را مطرح می کنند که آیا با شرایط کنونی رکود بازار و کمبود بار و کاهش درآمد خرید تریلی با قیمت نزدیک به 5 میلیارد منطقی است؟

رانندگان کامیون از خرید تریلی چینی به قیمت زیر 5 میلیارد تومان استقبال می کنند؟
تین نیوز

رانندگان کامیون این پرسش را مطرح می کنند که آیا با شرایط کنونی رکود بازار و کمبود بار و کاهش درآمد خرید تریلی با قیمت نزدیک به 5 میلیارد منطقی است؟

به گزارش خبرنگار تین نیوز، بیشترین دغدغه قشر راننده کامیون در روزهای پر تب و تاب اخیر، موضوع کاهش درآمد این قشر است. به گفته بسیاری از رانندگان کامیون در سه ماهه ابتدای سالجاری وضعیت بار بسیار نامساعد بوده و درآمد رانندگان کاهش قابل توجهی داشته است.

خبر پربازدید امروز را بخوانید:

آزادراه تهران پردیس و یک خبر خوش 3 میلیاردی برای ساکنان پردیس

 

با این اوصاف انتخابات ریاست جمهوری نیز به دغدغه دیگر رانندگان تبدیل شده به نحوی که آنها در لابلای اظهارات نامزدهای انتخابات به دنبال اثر و ردپایی از بهبود شرایط حمل و نقل جاده ای کشور می گشتند.

تعداد قابل توجهی از رانندگان کامیون در برابر طرح های فروش که اخیرا توسط شرکت های تولیدکننده تریلی و کامیون اجرا شده در حالت تردید به سر می برند. آنها این سوال را مطرح می کنند که با وضعیت فعلی و کاهش درآمد آیا سرمایه گذاری مجدد و خرید کامیون و تریلی با قیمت های میلیاردی، یک تصمیم منطقی است؟

تازه تین طرح فروش که از روز گذشته – پنجشنبه 7 تیرماه 1403 – توسط شرکت بهمن دیزل کلید خورده، طرح فروش نقدی تریلی چینی فاو ۴۶۰ با قیمت 4میلیارد و 951 میلیون و 273 هزار تومان است. متقاضیان تا 14 تیرماه برای شرکت در این طرح و خرید تریلی مذکور فرصت دارند.

این تریلی جزو کشنده هایی است که در بازار ایران با قیمت اندکی زیر 5 میلیارد عرضه می شود اما رانندگان کامیون برای خرید این تریلی در شرایط کنونی تردیدهای فراوانی دارند.

شایان ذکر است امروز جمعه 8 تیرماه انتخابات ریاست جمهوری در حال برگزاری است و این درحالیست که نامزدهای انتخابات در روزهای تبلیغات کمتر به موضوعات چالش برانگیز حمل و نقل پرداختند.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    مجبورن چینی نون بده نیست داغانه کومونیست نون نمیزاره سر سفره مردم مجبورن همونن پولش رو ندارن مردم بخرن

  • ناشناس

    باید خوردوی باری باید قیمتش کمتر وجنس خوب باشه شرایطی هم بدن که راننده راحت بتونه بگیره هر چی قیمت بیشتره باشه زرر عمومی هستش چون روقیمت جابجایی بار تاسیر می‌زاره وقیمت کالاها رو می‌بره بالا زرر اصلی رو مردم میبین

  • ساسان

    کامیون مان فول ۲۰۲۰ بقیمت ۴۴ هزار یورو که میشه زیر ۳ میلیارد بعد رانندگان ایرانی بیان چینی بخرند ۵ میلیارد! منطقی و عاقلانه س ؟ کوتاه کنید دست دلال‌ها رو بگذارید هر راننده یا دو راننده یک کامیون وارد کنن ...

  • محمد کاظم

    در شرایط فعلی هرگونه سرمایه گذاری جدید برای خرید هر نوع از وسایل حمل و نقل عمومی چه کامیون و تریلر باشد یا اتوبوس و مینی بوس یا حتی تاکسی کاملا اشتباه محض بوده و درواقع اتلاف سرمایه و عمر میباشد چرا که شرایط دخل و خرج این صنف به گونه ای شده است که حتی جوابگوی استهلاک بدنی راننده و استهلاک وسیله نقلیه و حتی خواب سرمایه نمیباشد به گونه ای که هرگونه فعالیت دلالی و در بدترین حالت حتی سرمایه گذاری در حسابهای بلند مدت بانکها هم به مراتب درآمد خیلی بیشتری بدون هرگونه آزار و اذیت و استرس برای فعالین صنف دارد البته باید مسئولین امر جوابگوی این شرایط باشند که چرا به گونه ای حرکت کرده اند که شرایط صنف حمل و نقل را به وضعیت فعلی رساتده اند که مرگ تدریجی آن ابتدا از بخش مسافری بین شهری شروع شده و طولی نخواهد کشید که این اتفاق در سایر بخش ها هم به وقوع خواهد پیوست که نشانه هایش از هم اکنون پیدا است !!!! اندک سرمایه جدیدی هم که وارد این صنف میشود اکثرا توسط اشخاص ناوارد میباشد که آنها هم بعد از گذشت مدت خیلی کوتاهی وقتی در بازپرداخت اقساط خود ناتوان شده و در دام نزول و بهره مضاعف غرق میشوند تازه پی به اشتباه خود میبرند که متاسفانه دیگر پشیمانی سودی برابشان ندارد .

  • ناشناس

    وقتی جلو واردات کامیون های با کیفیت رو گرفتن و تنها کشنده های موجود محصولات چینی بی‌کیفیت هستش چاره دیگه ای نیست مجبوریم همین ارابه های مرگ رو بخریم اونم با چندبرابر ارزش واقعی میگن واردات آزاده ولی واسه کی ؟ رانتش رو دادن به یه عده خاص بدون هیچ نظارتی بر قیمت‌گذاری

  • مهدی

    استقبال کنن که چی بشه با این اوضاع داغون کرایه ها ودلال بازی باربریها مگه میشه قسط داد .؟ لطفا به اوضاع نابسامان و کمسیون های باربریها نظارت کنید

  • عباس

    الان خیلی سخت شده 5میلیارد برا تریلی زیاده بازده نداره

  • شهروند

    راننده ها باز به این ارابه مرگ بازهم راضی اند ولی نه با این قیمت ها هر ماه افزایش قیمت. مگه قانون جنگله هر کی هر جور دلش بخواد قیمت بزاره .نون دلال‌ها از گوشت سگ حرام تره .دولت فعلی که قدرت مقابله با اونها رو نداشت .انشالله دولت جدید به فکر قشر راننده و کم درآمد ها باشه