بازدید سایت : ۸۳۱۳۷

◄ چرا کامیون ها اجازه تردد در آزادراه ها را ندارند؟/ علت تعلل در بهره برداری از باند دوم جاده قدیم تهران قم چیست؟

مدت زمان زیادی است که بخش بزرگی از باند دوم جاده قدیم قم تهران، آسفالت شده و آماده تردد است اما مشخص نیست که به چه علت در بهره برادری از آن تعلل می شود.

چرا کامیون ها اجازه تردد در آزادراه ها را ندارند؟/ علت تعلل در بهره برداری از باند دوم جاده قدیم تهران قم چیست؟
تین نیوز |

یک راننده فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا از تعلل در بهره برداری از باند دوم جاده قدیم تهران قم، انتقاد کرد.

به گزارش تین نیوز، محمد کاظم نیمه فروش در گفت و گو با خبرنگار ما عنوان کرد: مدت زمان زیادی است که بخش بزرگی از باند دوم جاده قدیم قم تهران، آسفالت شده و آماده تردد است اما مشخص نیست که به چه علت در بهره برادری از آن تعلل می شود.

وی افزود: با توجه به آنکه عمده تردد ناوگان باری کشور به مقصد تهران و شهرهای اطراف آن به اجبار و به علت ممنوعیت تردد ناوگان باری از آزادراه تهران قم از این جاده صورت می پذیرد که کشش این حجم تردد را ندارد و دائما تصادفات دلخراشی در آن اتفاق میفتدآ انتظار می رود با توجه به آسفالت باند دوم این جاده، بهره برداری از آن هر چه سریع تر انجام شود.

این راننده کامیون اظهار کرد: قابل ذکر است که بخشی از باند دوم جاده قدیم قم تهران هم که آماده بهره برداری شده در این قسمت حادثه خیز جاده قدیم تهران قم واقع شده و به همین دلیل  این پرسش مطرح است که  به چه علت در بهره برداری از این سرمایه گذاری انجام شده این مقدار تعلل می کنند؟

وی گفت: آیا جان و مال رانندگان ناوگان باری کشور برای مسئولان مرتبط مهم نیست ؟!! آیا بالا رفتن سرعت و کاهش زمان انتقال کالاها به پایتخت کشور و در کل استان تهران که عمده تولید و مصرف کشور را تشکیل می دهد تا بدین حد بی اهمیت است ؟!!

نیمه فروش ادامه داد: به طور کلی سوال این است که علت منع تردد ناوگان حمل کالای کشور در تعدادی از آزادراه ها مانند آزادراه تهران قم که مصوبه ۴۵ سال پیش می باشد چه چیز است و در کدام کشور پیشرفته و حتی منطقه چنین قانونی اجرا می شود که ایران هم دومیش باشد ؟

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فواد اکبری

    به هیچ عنوان کار درستی نیست که کامیون ها از آزاد راه عبور کنند چون اکثر خودروهای سبک از آزادراه عبور می‌کنند و امنیت جانی آنها به خطر می افتند

  • محمد کاظم نیمه فروش

    دوست گرامی پس بنا به فرمایش شما در اینهمه کشور جهان که اصلا تردد ناوگان باری در آزادراه‌ها اجباری هست و کلا در هر مسیری که آزادراه وجود دارد کامیونها باید از آزادراه تردد کنند و نمی‌توانند از جاده های ناسیونال استفاده نمایند ، آنها نمیفهمند و فقط ایران که این قوانین از مد افتاده عهد بوقی و من درآوردی را اجرا میکند می‌فهمد؟!!!! مگر در اینهمه کشور که ناوگان حمل کالا از آزادراه ها تردد می‌کنند سواری ها و اتوبوس‌ها از جای دیگر تردد دارند یا احیانا پرواز می‌کنند؟ شما فقط یک نمونه بغیر از ایران کشور دیگری را مثال بزنید که چنین قانونی اجرا می‌شود؟!!!! کلا چنین کشوری در جهان وجود ندارد ، بنده به جرئت می‌گویم غیر از ایران هیچ کشور دیگری در جهان وجود ندارد که تردد کامیون در آزادراه ها در آن ممنوع باشد یا استفاده اتوبوس‌ها از خط سوم آزادراه برای سبقت گرفتن ممنوع باشد یا تردد کامیونها و اتوبوس‌ها برای بارگیری یا تخلیه کالا و مسافر در داخل شهرها ممنوع بوده و نیاز به اخذ مجوز خاصی از هر جایی باشد اگر هم عبور این وسایل از محلی ممنوع شده باشد به خاطر محدودیت عرض یا ارتفاع و از این قبيل مشکلات است نه چیز دیگر

  • آرش جلیلی

    سلام
    الف- عدم عبور ناوگان سنگین از آزاد راه تصمیم نابخردانه ای است که هیچ توجیه علمی ندارد
    ب- کامیونها علیرغم وزن سنگین و قدرت بالا رانندگانی دقیقتر از رانندگان سواری دارند چون در صورت بروز حوادث حتی کوچک سرمایه و کسب کار خود را موقت یا دائم از دست میدهند.
    ج- متأسفانه جاده قدیم تهران قم شلوغ ترین جاده دوطرفه کشور است و علیرغم تصادفات زنجیره ای کامیونها اقدام به تعویض آن موثر نبوده و پایان نیافته است.
    د- جا دارد بابت ترک فعل این مهم از سازمان راهداری قم شکایت صورت گیرد

  • محمدرضا

    همین آزاد راه هایی که ماشین سنگین عبور میکنه برو ببین چه بلایی سر خودروهای سواری میارن همش میندازن ت ولاین سبقت که تو دست انداز نباشن همه سواری ها مجبور میشن خلاف سبقت بگیرن بابوق ونور بالا هم کنا نمیرن یکیش آزادراه قم کاشان

  • علی

    خلاف مقررات ازنظرآئیننامه جهانیست که کامیون خارج ازاتوبان رانندگی کند درصورتی که جاده اتوبان باشد اما درایران متاسفانه رانندگان رعایت نمی کنند کامیون زیاد مشاهده شده که درلاین چپ تردد می‌کنند وباعث تصادف می‌شوند ویلیس مجبور است که کامیون را دراتوبان ممنوع کند