بازدید سایت : ۴۵۷۲۲
برای اولین بار توسط شرکت راه آهن اجرایی می شود؛

طرح اکرام فداکاری

طرح اکرام فداکاری
تین نیوز

واژه گذشت‌ و فداکاری‌ در دنیا نشان از آن دارد که هنوز هم هستند بزرگ‌مردان و بزرگ زنان نستوهی که جان خویش را پناه مردمان بی‌پناهی می‌کنند تا ایثار و نوع‌دوستی، مهجور و تنها تعریف تاریخی در یک کتاب فرهنگ قدیمی نباشد. ایثار و فداکاری از جمله مسائل اخلاقی است که در ارتباط با مردم تعریف می‌شود، زیرا در تاریخ ملت‌ها روزهایی پیش می‌آید که برخی افراد در مقاطعی خاص ، ایثار و فداکاری از خود نشان داده و قویترین چهره‌های اخلاق را به خود اختصاص داده اند.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن، این روزها شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز در صدد است برای پاسداشت فداکاران این مرز و بوم طرح اکرام فداکاری با نشان و جایزه مردمی را برای اولین بار در کشور به مرحله اجرا در آورد.

 

طرح اکرام فداکاری با هدف ترغیب شهروندان به خصوص نوجوانان و جوانان به مقوله فداکاری و از خودگذشتگی برای خود، خانواده و جامعه و حمایت شرکت راه آهن به زودی در سراسر کشور اجرا می شود.

 

همانطور که می دانیم در سند ابلاغیه مقام معظم رهبری به جهاد و شهادت، تفکر بسیجی و فداکاری تاکید بسیار شده که بر اساس محورهای فوق، طرح اکرام فداکاری با همکاری شرکت راه آهن در کشور اجرا خواهد شد.

 

بطوریکه راه آهن برای موفقیت در طرح از سوی کمیسیون های فرهنگی کلان شهرها (۱۲ کلان شهر) حمایت می شود.

 

بدون شک دستگاه های دولتی و غیر دولتی موظفند مقوله فداکاری را بیش از پیش در سراسر کشور و جهان بسط و گسترش دهند زیرا این موضوع یکی از وظایف اصلی سازمان ها و دستگاه های اجرایی است تا دامنه فداکاری و شهادت که مجموعه ای از مهربانی، از خودگذشتگی، جوانمردی، رسیدگی ، حمایت و کمک و یاری است برای جامعه تشریح و ترویج شود.

 

طرح اکرام فداکاری اهدافی همچون بازخوانی و تنویر ابعاد ارزشمند فداکاری در جامعه، عمل به قاعده دینی – انسانی، الگوسازی و گرامیداشت الگوهای جامعه، بازیابی و معرفی فداکاران و آثار آنان را دنبال می کند.

 

گلشنی دبیر اجرایی طرح اکرام فداکاری با بیان اینکه از سیاست های اصلی اجرای طرح فوق ، ترویج فداکاری، معرفی دولت تشکیل کارگروه تخصصی برای برنامه ریزی دقیق و اجرای قوی طرح، هماهنگی و مذاکره با سازمان ها و نهادهای مرتبط و همچنین اعلام سراسری برنامه تکریم است.

 

وی به جایزه مردمی فداکاری اشاره کرد و افزود: این جایزه سالانه به کسانی اهدا می شود که اقداماتی چون حفاظت از جان مسافران، نجات افراد در حوادث جاده ای، حفظ آبرو انسانی، محافظت از اموال و کمک به مسافران را انجام داده باشند.

 

گفتنی است در حال حاضر دبیر خانه دائمی در شهرستان میانه تاسیس و در ادامه با جلب مشارکت های مادی و معنوی حداکثری مردمی و همچنین تاسیس دبیر خانه های اجتماعی در سراسر کشور اقدامات لازم در حال شکل گیری است.

 

فراخوان انشا نویسی در مدارس، تحلیل نویسی در دانشگاه های سراسر کشور، ساخت پارک موزه فداکاران در شهرهای بزرگ، ساخت سرود ملی فداکاری، برگزاری شب شعر و نامه نویسی به فداکاران، راه اندازی قطار بین المللی فداکاری از دیگر برنامه های طرح اکرام فداکاری است.

 

اولین جلسه هماهنگی طرح اکرام فداکاری تحت عنوان نشان و جایزه مردمی فداکاری با نکوداشت دهقان فداکار با حضور مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران، فرماندار میانه ، نماینده وزات کشور، وزارت امور خارجی، وزارت ارشاد، وزارت آموزش و پرورش و امور ایثارگران ارشاد برگزار و در پایان جلسه پیشنهادات و نظرات لازم جهت اجرای کامل و موفق طرح مطرح شد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.