بازدید سایت : ۴۷۴۵۳
مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست تاکید کرد

ضرورت تمرکز شورای پنجم تهران بر کاهش آلودگی هوا و توسعه حمل‌ونقل ریلی

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست: اینکه گمان کنیم افزایش تعداد پل‌ها، بزرگراه‌ها و پارکینگ‌های طبقاتی مشکل ترافیک را حل می‌کند و اگر فکر کنیم تنها افزایش کیفیت خودروها و سوخت می‌تواند مشکل آلودگی و ترافیک را حل کند، دچار اشتباه بزرگ و راهبردی شده‌ایم.

ضرورت تمرکز شورای پنجم تهران بر کاهش آلودگی هوا و توسعه حمل‌ونقل ریلی
تین نیوز |

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شوراها باید در زمینه توسعه حمل‌ونقل ریلی حرکت‌های جدی داشته باشند و برای این منظور نیاز است از تمام ظرفیت‌های جامعه استفاده کند.  محمد درویش با اشاره به اهمیت تغییر مبلمان شهری گفت: اینکه گمان کنیم افزایش تعداد پل‌ها، بزرگراه‌ها و پارکینگ‌های طبقاتی مشکل ترافیک را حل می‌کند و اگر فکر کنیم تنها افزایش کیفیت خودروها و سوخت می‌تواند مشکل آلودگی و ترافیک را حل کند، دچار اشتباه بزرگ و راهبردی شده‌ایم، چون کشورهای بزرگ اروپایی مثل آلمان، سوئد، بلژیک، هلند و اتریش این مسیرها را گذرانده‌اند و متوجه راهگشا نبودن این روش‌ها شده‌اند.

 

به گزارش «ایسنا» مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در مورد منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران اظهارکرد: ظاهرا تیمی که برای شورای پنجم تهران ری و تجریش پذیرفته شده و به‌زودی وارد ساختمان بهشت می‌شود، به مراتب از تخصص، کارآیی و محبوبیت و ضریب نفوذ اجتماعی بالاتری برخوردار است. یک شورا به این سه مشخصه‌ نیاز دارد تا بتواند برنامه‌های خود را پیش ببرد و امیدواریم پنجمین شورای اسلامی شهر تهران بتوانند با اتکا به این ویژگی‌ها عملکرد خوبی داشته باشند. وی افزود: در شورای پنجم تهران با توجه به رای بالایی که مردم داده‌اند، محبوبیت و ضریب نفوذ اجتماعی آن حداقل سه برابر شوراهای سابق است. افزون بر این در تیم جدید شورا، تعداد متخصص در حوزه‌های مدیریت شهری، محیط زیست و رشته‌های اجتماعی و اقتصادی به مراتب بیشتر است. در این شرایط انتظار داریم که شورای پنجم تهران بتواند به وظایف خود درست‌ترعمل کند. مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه در مورد ضرورت تمرکز شورای پنجم تهران بر مقوله کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: ایرانیان روزانه ۸۰ میلیون لیتر بنزین مصرف می‌کنند.

این میزان مصرف یکی از مولفه‌های آلودگی هواست؛ این در حالی است که در شرایط نرمال یک جمعیت ۸۰ میلیونی باید ۴۰ میلیون لیتر مصرف بنزین داشته باشد، ولی این میزان در ایران دو برابر است. وی با طرح این پرسش که چرا باید در کشور ما مصرف بنزین دو برابر استاندارد جهانی باشد، گفت: معماری شهرها عامل مهمی در خودرومحورشدن شهرها و در نتیجه مصرف بالای بنزین است. معماری شهرها مدام به مردم چراغ سبز نشان می‌دهد که با خودروهای شخصی تردد کنند. در حال حاضر در کشور بیش از 2/ 44 درصد ترددها با خودروهای تک سرنشین است پس اگر به سمت توسعه حمل‌ونقل ریلی و خطوط ایمن برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌راه حرکت کنیم، می‌توانیم به شکل موثری درجهت کاهش میزان مصرف بنزین و به تبع آن کاهش ترافیک و آلودگی هوا عمل کنیم. درویش تاکید کرد: توسعه حمل‌ونقل ریلی و ایجاد مسیرهای ایمن دوچرخه‌سواری وظیفه‌ای است که برعهده شوراهاست و رسالت بزرگی است که بر دوش آنها قرار دارد. درویش گفت: شوراها باید سلیقه‌های سیاسی خود را کنار بگذارند و فقط به فکر مصالح شهر باشند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.