بازدید سایت : ۷۲۴۸۷
خیرالله خادمی:

طراحی خط ریلی شیراز -عسلویه پایان یافته

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر که خط ریلی شیراز - جم - عسلویه پس از انتخاب سرمایه‌گذار اجرایی می‌شود گفت: یکی از محورهای اصلی در توسعه سواحل دریای عمان و خلیج فارس، راه ساحلی خوزستان به سیستان و بلوچستان است.

طراحی خط ریلی شیراز -عسلویه پایان یافته
تین نیوز |

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر که خط ریلی شیراز - جم - عسلویه پس از انتخاب سرمایه‌گذار اجرایی می‌شود گفت: یکی از محورهای اصلی در توسعه سواحل دریای عمان و خلیج فارس، راه ساحلی خوزستان به سیستان و بلوچستان است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری جم خیرالله خادمی در بازدید از پروژه‌های راه‌سازی "جم" استان بوشهر افزود: طراحی خط ریلی شیراز -جم - عسلویه پایان یافته و در اکنون در مرحله جذب سرمایه‌گذار و فاینانس خارجی برای آغاز عملیات اجرایی قرار دارد.

وی یادآورشد: یکی از محورهای اصلی در توسعه سواحل دریای عمان و خلیج فارس، راه ساحلی خوزستان به سیستان و بلوچستان است که به عنوان کریدور شماره یک حمل و نقل کشور مطرح و نقش مهمی در توسعه سواحل جنوب کشور دارد.

خادمی افزود: طول این کریدور بزرگراهی یک‌هزار و 760 کیلومتر است که استانهای بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان از آن بهره‌مند می شوند و 400 کیلومتر از این کریدور در استان بوشهر قرار دارد.

وی با اشاره اینکه طبق برنامه‌ریزی دولت، این کریدور به مدت 4 سال تکمیل و به بهره‌برداری می رسد اظهار داشت: 60 درصد کل این کریدور به صورت اتوبان اجرایی شده و 40 درصد باقی مانده نیز تا چهار سال آینده به اتمام می رسد.

مدیر عامل شرکت توسعه زیرساخت و حمل و نقل کشور با اشاره به بازدید از این محور در جنوب استان بوشهر به خبرگزاری ایرنا گفت: در استان بوشهر فقط دو نقطه از کریدور باقی مانده که یکی در انتهای استان به سمت هرمزگان و به طول 27 کیلومتر است و ظرف 6 ماه آینده به اتمام می رسد و دیگری نیز بخش‌های کوچکی مسیر بوشهر به دیلم در شمال استان است که طی یک سال آینده به اتمام می‌رسد.

خادمی افزود: با اجرای این کریدور بزرگراهی، شرایط برای توسعه مراکز جمعیتی، صنعتی و نفتی ساحلی و جنوب فراهم می شود.

خیرالله خادمی به کریدور بزرگراهی شمال به جنوب کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مسیرهای مهم منتهی به کریدور ساحلی، مسیر فیروزآباد-جم-عسلویه است که به عنوان بخشی از کریدور شمال به جنوب مطرح است و نقش مهمی در حمل و نقل جاده ای کشور دارد.

وی افزود: برای تبدیل این مسیر به بزرگراه با دستور وزیر راه، پیگیری لازم انجام می شود و تلاش می کنیم از ظرفیت نفت و گاز هم در اجرا و تکمیل پروژه که به عنوان خط ارتباطی مرکز کشور به پایتخت انرژی محسوب می شود بهره ببریم.

خادمی اظهار داشت: امروز در فیروز آباد استان فارس نیز، عملیات اجرایی بخشی از کریدور شیراز به جم اجرایی می‌شود و امیدواریم هر چه زودتر ادامه این مسیر به سمت شهرستان جم نیز اجرایی شود.

وی با اشاره به بازدید از راه ریز به سرچشمه در شهرستان جم نیز گفت:در راستای رفع نیازهای مردمی درشهرستان جم، با برنامه ریزی انجام شده تزریق اعتبار لازم از محل اعتبارات راه‌های روستایی انجام می شود تا پروژه هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

وی به راه ریز-دژگاه به عنوان یکی از مطالبات مردم بخش ریز اشاره کرد و گفت: این مسیر از پروژه‌های جدید الاحداث است که تلاش می‌کنیم با استفاده از منابع ملی و اعتبارات استانی فعال شود.

خادمی با اشاره به محدودیت‌های مالی دولت اظهار امیدواری کرد پروژه‌های راه‌سازی شهرستان جم با تخصیص اعتبار به نحو مطلوب و با سرعت مناسب اجرا و به بهره‌برداری برسد.

فرماندار شهرستان جم نیز گفت: راه ریز- سرچشمه از مطالبات جدی مردم شهرستان است که نیاز به تامین اعتبار بیشتر برای تکمیل دارد و امیدواریم حضور معاون وزیر راه سرعت بخشی در تکمیل پروژه را به همراه داشته باشد.

فتح الله نوروزی راه ریز- دژگاه را از دیگر مطالبات مهم مردم بخش ریز عنوان کرد و گفت: اجرای این مسیر، علاوه بر خارج کردن بخش ریز از بن بست، مسیر دسترسی مردم این بخش به شهرستان‌های استان فارس را 70 کیلومتر کاهش می دهد.

نوروزی افزود: بخشی از عملیات خاکبرداری و بازگشایی مسیر انجام شده که نیاز است با تامین اعتبار ملی، پروژه فعال شود.

فرماندار جم گفت: مسیر کنونی پروژه راه جم- فیروز آباد به هیچ عنوان جوابگوی نیاز مردم نیست و با توجه به اینکه یکی از شریان‌های مهم ترانزیت انرژی و کالا از مناطق نفت خیز جنوب محسوب می‌شود لازم است در خصوص تبدیل آن به بزرگراه گام های جدی برداشته شود.

نوروزی افزود: مسیر جم - فیروز آباد دارای پیچ‌های خطرناک است که همواره شاهد حوادث فوتی و جرحی در مسیر هستیم و با توجه به اجرای بخشی از پروژه در گذشته لازم است با نگاه ملی این پروژه بطور کامل اجرایی شود.

 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهندس فرهادی پاسخ

    مسیر ریلی شیراز مرودشت فراشبند اهرم بوشهر به علت اشکال در طراحی مسیرکه بیش از 500 کیلومتر طول داشت متوقف و کارگاه ان جمع آوری شد. تابه زودی مسیر فنی مهندسی شیراز فیروزآباد جم عسلویه در دستورکارقرارگیرد. و بوشهر ازطریق بندرامام به شبکه ریلی متصل شود.

  • فاضل پاسخ

    طرح بزرگراه و خط ریلی بوشهر بندرامام خواسته مصوب استان بوشهر وبنادرشمالی به خصوص شهرستان دیلم درسال 1384 می باشد. که هنوز به نتیجه کامل نرسیده که لازم است مسئولین آن را در اولویت کاری خود قرار دهند.تا مردم صبوردیلم بعد از دوازده سال بیشتر فرموش نشوند.

  • فاضل پاسخ

    طرح بزرگراه و خط ریلی بوشهر بندرامام خواسته مصوب استان بوشهر وبنادرشمالی به خصوص شهرستان دیلم درسال 1384 می باشد. که هنوز به نتیجه کامل نرسیده که لازم است مسئولین آن را در اولویت کاری خود قرار دهند.تا مردم صبوردیلم بعد از دوازده سال بیشتر فرموش نشوند.

  • بوشهری پاسخ

    خط ریلی شیراز جم عسلویه مسیری اصولی فنی و مهندسی است که با ساخت خط ریلی ساحلی ماهشهر هندیجان دیلم گناوه بوشهر اهرم خورموج کنکان عسلویه و ادامه آن تا بندرعباس تکمیل می شود درضمن با کشیدن خط فرعی برازجان را هم به شبکه ریلی متصل می شود.