توسعه خطوط ریلی هرمزگان با هدف اتصال ریل به بندر
مدیر کل راهآهن استان هرمزگان با بیان اینکه «راهآهن هرمزگان دروازه طلایی حمل بارهای ترانزیتی کشور است» گفت: چهار خطه کردن فاصله بین ایستگاه انشعاب بندرعباس تا ایستگاه مانوری، توسعه خطوط ایستگاه مانوری، اتصال محوطههای بندر شهید رجایی به شبکه ریلی و ایجاد خط در محوطه ۲۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی از مهمترین اهداف طرح توسعه خطوط ریلی استان است.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راهآهن هرمزگان، محمد پورفخری اظهار داشت: با توجه به رویکرد مسئولان نظام مبنی بر انتقال بار از جاده به ریل؟ این اداره کل طرح توسعه خطوط خود را در دستور کار قرار داده است.
پورفخری چهار خطه کردن فاصله بین ایستگاه انشعاب بندرعباس تا ایستگاه مانوری، توسعه خطوط ایستگاه مانوری، اتصال محوطههای بندر شهید رجایی به شبکه ریلی و ایجاد خط در محوطه ۲۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی را از مهمترین اهداف طرح توسعه خطوط ریلی عنوان کرد.
مدیر کل راهآهن استان هرمزگان تصریح کرد: موقعیت خاص جغرافیایی هرمزگان سبب شده تا توسعه حملونقل و ترانزیت در مسیر جنوب به شمال زمینه ارزآوری و اشتغالزایی و توسعه اقتصادی فراوانی برای کشور ایجاد شود.
مدیر کل راه آهن استان هرمزگان افزود: اتصال قطب های مهم معدنی کشور همچون سنگ آهن گل گهر سیرجان، چغارت بافق و چادرملو و مراکز مهم صنعتی مانند ذوب آهن اصفهان و صنایع فولاد هرمزگان و پالایشگاه نفت بندرعباس و بندر شهیدرجایی به شبکه ریلی کشور، از مهمترین مزایای ایجاد خطوط ریلی هرمزگان محسوب میشود.
پورفخری استفاده بهینه از امکانات بهبود و افزایش خدمات باری و مسافری را اصلی ترین خط و مشی اداره کل راه آهن هرمزگان دانست و گفت: این اداره کل می کوشد با بهره گیری از تخصص و تجربه نیروهای کار آمد در زمینه های مختلف و همچنین استفاده از امکانات موجود شرایط مطلوب تری را برای حمل و نقل کالا فراهم آورد.