◄ ابهام در تخصیص منابع به بخش ریلی
درباره بحث واردات واگن و در بحث مجوز ثبت سفارشها باید دستور کاری داشته باشیم. در شرایطی که در این زمینه قانون وجود دارد و تنها دسترسی به قانون سخت است، حیف است که مطالباتمان را بیان نکنیم.
مدیرعامل شرکت ریلسیر کوثر درباره اعتباراتی که از طرف دولت و راهآهن برای رشد صنعت ریلی در نظر گرفته میشود گفت: درست است که این اعتبارات در قانون برای توسعه فعالیتهای شرکتهای ریلی آمده است اما درباره چگونگی تخصیص آنها بحثهای زیادی وجود دارد.
حمید عزتآبادی در اینباره افزود: بسیاری از این اعتبارات به بخش ریلی با مرکزیت شرکت راهآهن تخصیص مییابند که در جهت رفع موانع دریافت این تسهیلات باید دستور کاری داشته باشیم و مطالباتمان را در آن قالب بیان کنیم.
عزتآبادی درباره معافیتهای مالیاتی که درباره خرید واگن از کارخانههای تولیدکننده داخلی وجود دارد گفت: درباره بحث واردات واگن و در بحث مجوز ثبت سفارشها باید دستور کاری داشته باشیم. در شرایطی که در این زمینه قانون وجود دارد و تنها دسترسی به قانون سخت است، حیف است که مطالباتمان را بیان نکنیم.
مدیرعامل شرکت ریلسیرکوثر ادامه داد: قوانین حمایتی در این زمینه وجود دارند که مشمول استفاده از واگنهای داخلی به جای خارجی قرار میگیرند اما میزان وضوح این قوانین هنوز برای ما مشخص نیست و در اینجا پایش قوانین برای اینکه دقیقاً مشخص شود که واگنهای داخلی یا خارجی مشمول ماده12 قرار میگیرند و ما بلاتکلیف نباشیم، حق و در عین حال وظیفه ما است.