◄ اتمام ریلگذاری راهآهن قزوین-رشت تا پایان سال
معاون وزیر راه و شهرسازی به برنامهریزیهای صورت گرفته برای راهاندازی به موقع راهآهن قزوین-رشت اشاره کرد و گفت: عملیات زیرسازی و ریلگذاری تا 25 اسفندماه به اتمام خواهد رسید.
معاون وزیر راه و شهرسازی به برنامهریزیهای صورت گرفته برای راهاندازی به موقع راهآهن قزوین-رشت اشاره کرد و گفت: عملیات زیرسازی و ریلگذاری تا 25 اسفندماه به اتمام خواهد رسید.
به گزارش تیننیوز، خیرالله خادمی در بازدیدی که از روند پیشرفت راهآهن رشت-قزوین داشت گفت: مهمترین بخش این پروژه عملیات اجرایی پل کیلومتر ۵۵ است که هماکنون عملیات ساخت، نصب و تکمیل سه دهانه باقیمانده این پل در حال انجام است.
او در ادامه گفت: این پل از روی آزادراه قزوین- رشت و جاده قدیم عبور میکند و به همین دلیل از حساسیت ویژهای برخوردار است.
خادمی افزود: پل کیلومتر 55 شامل یک دهانه صد متری بر روی آزادراه قزوین- رشت و دو دهانه ۶۵ متری است و تکمیل شدن این پل نقش مهمی در اتمام عملیات اجرایی راهآهن قزوین- رشت دارد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور به اهتمام دولت برای گسترش شبکه ریلی کشور اشاره کرد و گفت: راهآهن قزوین- رشت یکی از مهمترین پروژههای ریلی کشور است.
او تأکید کرد: بخش زیادی از عملیات اجرایی راهآهن قزوین-رشت به پایان رسیده است و تا ۲۵ اسفند عملیات زیرسازی و ریلگذاری به اتمام خواهد رسید.
خادمی افزود: راهاندازی قطار قزوین رشت نهتنها برای رشد اقتصادی کشور اهمیت دارد بلکه برای کشورهای همسایه ازجمله هند مسیر ترانزیتی استراتژیک محسوب میشود .
او تصریح کرد: این مسیر ریلی زمان هم ازلحاظ زمانی و هم هزینهای برای حمل کالا به روسیه و آذربایجان بهصرفه است بهطوریکه زمان حمل کالا را در این مسیر به نصف کاهش خواهد داد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور درباره هزینه احداث این مسیر ریلی گفت: برای احداث راهآهن قزوین-رشت به قیمت روز بیش از ۳ هزار میلیارد تومان هزینه شده است و امسال هم ۳۰۰ میلیارد تومان به پروژه تزریقشده که بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان آن هزینه شده است تا پروژه در زمان مقرر به بهرهبرداری برسد.
به گزارش روابطعمومی اداره کل راهوشهرسازی استان گیلان، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از روند پیشرفت راهآهن رشت-قزوین بازدید کردند.