◄ سال 97، سال توسعه حملونقل ریلی از راه جذب سرمایه خارجی است
اگر حوزه ریلی هم مثل حوزه جادهای راههای اصلی و فرعی بسیاری داشته باشد، مردم بیشتر به استفاده از آن جذب میشوند و با ارتقای ظرفیت شبکه، امکان دسترسی سریع، راحت و ایمن برای بخش مسافری و باری فراهم میآید.
با وجود رشد حملونقل ریلی در دولت یازدهم و دوازدهم هم در توسعه خطوط و هم در نوسازی ناوگان ریلی، این صنعت هنوز به رشدی که باید و شاید دست نیافته است.
به گزارش تیننیوز، رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفتوگو با خبرنگار تیننیوز راهحل رشد صنعت ریلی را رشد سرمایهگذاری در این صنعت و متعاقب آن گسترش راههای اصلی و فرعی شبکه ریلی میداند.
محمدرضا رضایی کوچی ادامه داد: اگر حوزه ریلی هم مثل حوزه جادهای راههای اصلی و فرعی بسیاری داشته باشد، مردم بیشتر به استفاده از آن جذب میشوند و با ارتقای ظرفیت شبکه، امکان دسترسی سریع، راحت و ایمن برای بخش مسافری و باری فراهم میآید.
این نماینده مجلس همچنین گفت: مجلس، در جهت بهبود وضعیت شبکه ریلی، با تصویب قانونی در سال گذشته، امکان جذب فاینانس و تامین مالی ۱۵درصدی دولت در تکمیل این پروژه ها را فراهم کرد و دست دولت را برای پروژههای فاینانسی باز کرد.
رضایی کوچی همچنین استفاده از توانمندیهای بخش خصوصی را در عمل و در انجام پروژههای ریلی و توسعه شبکه ریلی توسط راهآهن را از مواردی دانست که در سال ۹۷ باید به آنها توجه شود.
سلام و سال نو مبارک
جذب سرمایه گذاری های عملیاتی و غیر عملیاتی در صنعت ریلی، یکی از دغدغه های مهم و چالش های آتی در صنعت حمل و نقل ریلی کشور است. جذب سرمایه گذاری خارجی و فاینانس یکی از روش هاست ، ولی خوشبختانه در داخل کشور"شرکتهای دانش بنیان "و موفقی هم هستند که اگر mission and vision در شرکت راه آهن ج اا با توجه به منابع و زیر ساختها و استعدادهای سرمایه ای، آپگرید و به روز شوند، و ازین فرصت های بکر استفاده گردد( با امکانات داخلی کشور)، مطمئنا راه آهن ج اا ایران در خلق ارزش و ایجاد ثروت، و بکارگیری ثروت حاصله ازین در آمدها جهت ِ انجام پروژه های معطل و زمین مانده ریلی، موفق خواهد بود.
در لینک زیر یکی ازین فرصت ها بررسی شده است:
https://www.linkedin.com/pulse/real-business-model-islamic-republic-iran-railways-ahmad-khoshnoodi/