بازدید سایت : ۴۷۶۵۶

◄ مدیرعامل راه‌آهن: آگاه‌سازی مسافران از حقوقشان اجرایی می‌شود

هر فردی که بلیت قطار را تهیه می‌کند، باید ازحقوق خود به‌عنوان مسافر راه‌آهن آگاه و در حوزه مراقبت از خطرات باید اطلاعات لازم را در اختیار داشته باشد.

مدیرعامل راه‌آهن: آگاه‌سازی مسافران از حقوقشان اجرایی می‌شود
تین نیوز |

هر فردی که بلیت قطار را تهیه می‌کند، باید ازحقوق خود به‌عنوان مسافر راه‌آهن آگاه و در حوزه مراقبت از خطرات باید اطلاعات لازم را در اختیار داشته باشد.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بابیان این مطلب در دومین جلسه ستاد ارتقا ایمنی و مدیریت بحران، گفت: اطلاع‌رسانی مستند، حقوقی و آگاه‌سازی مسافر درحوزه مسافری اولویت اصلی است و در این مسیر، مسافران باید نسبت به وظایف خود و مراقبت از خطرات، آگاهی داشته باشند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمدزاده ادامه داد: از همین رو باید با استفاده از مجموعه امکانات راه‌آهن این اطلاعات با کیفت مناسب و روان‌شناسانه و به شکل صوتی و تصویری به مسافران ارائه شود.

وی بابیان اینکه این گزارش‌دهی باید به شکل یک مزیت برای شرکت‌های خصوصی راه‌آهن محسوب شود، افزود: باید نظر مسافران را با این اطلاع‌رسانی‌ها به خود جلب کنیم و اطلاعاتی را بدهیم که تکراری نباشد؛ بنابراین باید برای رسیدن به این هدف باید وقت بگذاریم و هزینه کنیم.

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی با اشاره به اینکه، تکیه‌ بر آموزش نظری بی‌فایده است و فرآیند نظارت‌ها باید مستند، مستمر و عملیاتی باشد، افزود: هزینه‌ای که برای خسارت‌های تکراری می‌دهیم را باید صرف آموزش کنیم.

وی در مورد گزارش برخی از حوادث سال گذشته، گفت: باید نظارت مستمر، مستند و دقیق بر عملکرد لوکوموتیورانان وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: اقدامات آموزشی تعریف شود و مجموعه‌ای نظارت، ارزیابی و آزمودن عملکردهای آموزشی را به عهده بگیرد.

محمدزاده تکیه‌بر آموزش تئوری را بی‌فایده دانست و با تشریح سند نیم‌رخ روانی در موضوعات آموزشی یادآور شد: باید چنین پرونده‌ای را برای کارکنان راه‌آهن داشته باشیم و در کوتاه‌ترین زمان کانون ارزیابی لکوموتیو رانان تشکیل شود.

مدیرعامل راه‌آهن با تاکید بر این نکته که راه پیشرفت، عبرت گرفتن از اشتباه‌های گذشته است، اضافه کرد: نظام ارزیابی باید به‌گونه‌ای باشد که از یادگیری و اجرای مطالب آموزش داده‌شده اطمینان داشته باشیم.

استمرار آموزش ضمن خدمت

حسین عاشوری قائم‌مقام راه‌آهن نیز در این جلسه با تاکید بر استمرار آموزش ضمن خدمت، گفت: همه واحدها در طول سال باید برای برآورده شدن نیازهای آموزشی خود، با واحد آموزش هماهنگی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه باید از ساز و کار تشویقی در امر آموزش استفاده کرد، افزود: اگر مدیران در این زمینه مشکلی دارند آن را منعکس و راه‌حل‌های پیشنهادی خود را در جلسه شورای عالی آموزش ارائه دهند.

قائم‌مقام راه‌آهن همچنین بر ضرورت نظارت بر اجرای آموزش‌ها، تاکید و گفت: باوجود برخی از محدودیت‌ها در تخصیص اعتبارات، آموزش در راه‌آهن محدود به این اعتبارات نیست.

وی اضافه کرد: باید میزان نظارت بر مقررات بررسی شود و دلایل عدم رعایت مقررات در برخی از مواقع، نیز آسیب‌شناسی و راهکارهای آن ارائه شود.

در این جلسه مصوبات جلسه گذشته درمورد سیاست‌ها و برنامه‌های ارتقا ایمنی راه‌آهن پیگیری شد. همچنین علل و تحلیل سوانح شش ماهه گذشته حوزه سیر و حرکت و راه‌کارهای مختلف برای کاهش آن ارائه شد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.