◄ افزایش سرعت قطارها تا ۱۶۰ کیلومتر
مطالعه اجرایی مسیرهای جدید راهآهن جنوب تمام شد.
در آستانه چهلسالگی انقلاب اسلامی، ادارهکل راهآهن جنوب از اتمام کارهای مطالعاتی مسیرهای جدید، اهواز – ایذه – اصفهان، خرمشهر – شلمچه – بصره و بندر امام– شادگان – خرمشهر، مسجد سلیمان- شوشتر- اهواز خبر داد.
به گزارش تیننیوز و به نقل از روابطعمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران، عبدالکریم درویشزاده مدیرکل راهآهن جنوب با اعلام این مطلب گفت: راهاندازی این خطوط اثرات مثبتی در توسعه حملونقل ریلی کشور داشته و ساخت این خطوط در دستور کار راهآهن قرار دارد.
وی بابیان اینکه راهاندازی سایت تعمیرات واگن در ایستگاه اهواز، احداث دپو تعمیرات لکوموتیو در ایستگاه اهواز، استفاده از جدیدترین سیستمهای الکتریکی جهت افزایش سرعت و ایمنی و برنامهریزی سیر قطارها از جلمه اقداماتی است که برای رسیدن به این هدف انجامشده است، افزود: این اداره کل خدمترسانی بهتر به مسافران، تجهیز ایستگاهها، افزایش ظرفیت حمل بار و مسافر و ... را برای افزایش رضایت و توسعه حملونقل ریلی در این استان در دستور کار خود قرار داده است.
درویشزاده در ادامه با اشاره به دستاوردهای راهآهن جنوب در چهلسالگی انقلاب اسلامی، گفت: این اداره کل پس از جنگ تحمیلی ضمن بازسازی کامل خطوط و مقاومسازی پلهای مسیر راهآهن جنوب، ایستگاههای خرمشهر و ماهشهر را احداث کرد.
وی افزود: ادارهکل راهآهن جنوب پس از جنگ تحمیلی تنها در فاصله زمانی ۱۰۰ روز خط اهواز- خرمشهر را به طور کامل بازسازی و به منظور افزایش ایمنی تردد قطارها گذرگاههای همسطح را به غیر همسطح تبدیل کرد.
مدیرکل راهآهن جنوب همچنین با یادآوری اینکه دوخطه کردن مسیر اهواز – بندر امام خمینی و اهواز – اندیمشک از جمله دستاوردهای دیگر این ادارهکل پس از پیروزی انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: همچنین افزایش سرعت حرکت قطارها تا ۱۴۰ و ۱۶۰ کیلومتر در ساعت، تغییر ساختار ناوگان مسافری از درجهدو به یک، تخصیص یک رام قطار پنج ستاره فدک و حذف قطارهای بیکیفیت از جمله اقداماتی است که در این مدت انجامگرفته است.
درویش زاده در ادامه بابیان اینکه بعد از انقلاب ناوگان حملونقل حومهای در این منطقه راهاندازی و بهینهسازی شد، گفت: اکنون ۱۴ رام قطار ریل باس در داخل استان با یازده واگن دوطرفه و شش دیزل زیمنس کار جابهجایی مسافر را درون استان انجام میدهند.
وی همچنین با تاکید بر این که این ادارهکل در این مدت تردد قطارهای باری را از سطح شهر به بیرون از آن منتقل کرد، افزود: به همین منظور ایستگاه جدید نظامیه و خط کمربندی نظامیه به میاندشت احداث شد