بازدید سایت : ۴۷۹۰۱
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خبر داد؛

راه آهن همدان _ ملایر، تکمیل پازل توسعه ریلی

راه آهن همدان _ ملایر برای توسعه این شهرستان بسیار مؤثر است که زمینه رشد، بالندگی و اشتغال آفرینی بالایی دارد.

راه آهن همدان _ ملایر، تکمیل پازل توسعه ریلی
تین نیوز |

مرداد سال گذشته عملیات اجرایی راه‌آهن همدان _ ملایر به طول ۷۵ کیلومتر به عنوان گامی مهم در تکمیل شبکه ریلی غرب کشور آغاز شد، اقدامی مهم در شتاب بخشی به توسعه شبکه ریلی این استان که امید می‌رود هر چه سریع‌تر پازل توسعه ریلی شکل گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، این خط ریلی قرار است در ۲ قطعه احداث شود که قطعه نخست آن به طول ۴۱.۵ کیلومتر از ایستگاه راه‌آهن همدان است و پس از عبور از ایستگاه‌های گل کهریز، طاسبندی و کهریز به ایستگاه ملایر منتهی می‌شود.

این مسیر در ادامه با عبور از شهرهای کنگاور، صحنه، کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، گیلان غرب و قصرشیرین در نهایت به مرز خسروی مرز بین ایران و عراق متصل می‌شود و پس از عبور ازمسیرهای مختلف به بندر لاذقیه در دریای مدیترانه ختم می‌شود، تحولی عظیم در توسعه زیرساخت‌ها و شبکه ریلی کشور در غرب که در سال‌های اخیر با تدبیر دولت شتاب خوبی در این حوزه ایجاد شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌آهن همدان _ ملایر برای توسعه این شهرستان بسیار مؤثر است که زمینه رشد، بالندگی و اشتغال آفرینی بالایی دارد.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه با بیان این‌که این مسیر ریلی به سرعت در حال اجرا است، گسترش شبکه ریلی غرب کشور، آسان‌سازی ارتباطات و ترانزیت کالا و مسافر به ویژه زائران عتبات عالیات، کاهش ترافیک جاده‌ای و کاهش مسیر ریلی تهران به مرز خسروی را از جمله اهداف اجرای این طرح برشمرد.

وی اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح را ۶۸۹ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: راه آهن همدان _ ملایر به دلیل کاهش مسیر حد فاصل تهران تا ملایر، نسبت به مسیر فعال تهران، قم، اراک و ملایر جایگزین مناسبی برای ترانزیت کالا و مسافر برای سفر به تهران است.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس دهم ملایر را در ایجاد و توسعه شبکه ریلی دارای جایگاه مناسبی در سطح استان و غرب کشور دانست و افزود: این شهرستان نخستین نقطه در استان همدان بود که به شبکه ریلی متصل شد و از این درگاه به رشد و پیشرفت خوبی رسیده است.

حجت الاسلام آزادیخواه به اشاره به دیگر بخش‌های توسعه‌ای ملایر، صنعت و کشاورزی را موتور محرکه رشد این شهرستان برشمرد و گفت: بخش قابل توجهی از اشتغال ملایر در صنعت فروسیلیس فعال است که به تازگی با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری ۲ طرح بزرگ توسعه‌ای فروسیلیس غرب پارس و واحد فروسیلیس آذرخش به بهره برداری رسید و ۲ واحد دیگر نیز در دست اجرا است.

وی با بیان این‌که برای کمک به بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذار در هیچ زمینه‌ای کوتاهی نکردیم بیان کرد: یک واحد جدید در شرکت معادن سرمک ایجاد شد که یکصد تن در این بخش مشغول به کار شدند.

عضو ارشد فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: در حوزه کشاورزی با جدیت به دنبال اجرای طرح فراز یا همان داربستی کردن باغ‌های انگور هستیم تا بتوانیم با تولید بیش‌تر و ایجاد تنوع در رقم‌های انگور، درآمد و تجارت بیش‌تری را عاید کشاورزان و باغداران کنیم.

حجت‌الاسلام آزادیخواه گفت: به دنبال اخذ ردیف بودجه مستقل برای پژوهشکده انگور و کشمش دانشگاه ملایر هستیم که ایجاد ۲ پژوهشکده انگور و مبل و منبت در مراکز آموزش عالی این شهرستان نقش مهمی را در توسعه ایفا می‌کند.

وی همچنین از آمادگی مرحله نخست ورزشگاه پنج هزار نفری ملایر برای افتتاح با حضور وزیر ورزش و جوانان به زودی خبر داد و افزود: با رایزنی‌های انجام شده توانستیم برای بهره‌مندی روستاهای بدون زیرساخت‌های ورزشی، حدود ۴۰ خانه ورزش روستایی ایجاد کنیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی هم‌چنین به راکد ماندن قانون تسهیل ازدواج جوانان از سال ۸۴ تا ۹۷ اشاره و بیان کرد: در کمیسیون فرهنگی مجلس دهم این قانون پیگیری و آئین نامه داخلی مجلس شد که چنان‌چه اجرایی شود بسیاری از موانع ازدواج جوانان رفع می‌شود.

حجت‌الاسلام آزادیخواه توسعه در روستاها را به ویژه در بهسازی و نهضت آسفالت نسبت به چندین سال گذشته چشمگیر و بی‌نظیر عنوان کرد و افزود: در ۲ مرحله از ردیف اعتبارات ملی ۵۰ میلیارد ریال و در مجموع ۱۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی و آسفالت روستایی جذب کردیم.

وی با بیان این‌که تمامی محورهای ارتباطی ملایر چهاربانده است اظهار داشت: یک قطعه از مسیر ملایر به بروجرد زیر بار ترافیک رفته است و ۹ کیلومتر دیگر آن در دست اجرا است و تا سال ۹۹ تکمیل می‌شود.

حجت‌الاسلام آزادیخواه ادامه داد: عملیات اجرایی چهار بانده محور حادثه خیز ملایر به آورزمان و نهاوند نیز به تازگی با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال آغاز شده و ۲۰ کیلومتر از این مسیر به صورت بزرگراه می‌شود.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس دهم اخذ ۱۶۰ میلیارد ریال از ردیف اعتبارات ملی برای یارانه کشمش به باغداران ملایری را از دیگر اقدامات برشمرد و یادآور شد: انگور به عنوان یک محصول مترقی در سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی ملل متحد فائو ثبت و پس از ثبت ملی منبت ملایر، رقم سرشار گردش مالی را برای این شهرستان ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام آزادیخواه با بیان این‌که انقلاب عظیمی در حوزه بهداشت و درمان ملایر در سال‌های گذشته ایجاد شد، اخذ مجوز بیمارستان خیرساز ۹۶ تختخوابی، احداث اورژانس بیمارستان امام‌حسین، احداث و تکمیل کلینیک تخصصی و فوق تخصصی فخریه، احداث و بازسازی مراکز بهداشتی شهری و روستایی با بیش از یک هزار میلیارد ریال اعتبار، اخذ مجوز مرکز آنژیوگرافی، اخذ مجوز دانشکده پیراپزشکی و ده‌ها اقدام دیگر را از جمله موفقیت‌های این حوزه عنوان کرد.

وی اشتغال و تولید را از اولویت‌های مهم شهرستان برشمرد و گفت: از هیچ تلاشی در این زمینه کوتاهی نمی‌کنیم و با وجود این‌که انتظارها در حوزه اشتغال از نمایندگان بسیار بالا است، اما این مشکل تنها به دست نمایندگان مجلس حل نمی‌شود و مسئولان باید دست در دست یکدیگر دهند.

حجت‌الاسلام آزادیخواه بیان کرد: مردم باید در کنار ما باشند و به ما کمک کنند تا راحت تر و بهتر بتوانیم مشکلات را به‌ویژه در حوزه اقتصادی و معیشت با کمک دولت حل کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیرعباس

    جالبه آقای آزادیخواه میفرمایند مسیر ملایر همدان جایگزین مناسبی برای مسیر ملایر اراک تهران است لازم است یادآوری کنم همشهریان شما در گذشته با زیرکی خاصی از کرمانشاه کمک گرفتید و نقشه راه آهن را عوض کردید چرا که در ابتدا قرار بود از تهران به همدان و کرمانشاه مسیر ساخته شود و با فشار شماها مسیر اراک ملایر پیشنهاد و با فشار تصویب شد. چرا نگران بودجه عمومی کشور نیستید و فقط به منافع بخشی نگاه می کنید.
    قبلا منتقد ساهت راه آهن از سمت همدان بودید و حالا مشوق آن.