◄ اجرای عملیات تکمیلی روسازی پل سیاه
با عنایت به موقعیت و اهمیت استراتژیکی پل سیاه در راهآهن ج.ا.ا و ادارهکل راهآهن جنوب عملیات تکمیلی روسازی پل سیاه از تاریخ 98/04/28 آغاز و درتاریخ 98/06/10 به اتمام رسید.
با عنایت به موقعیت و اهمیت استراتژیکی پل سیاه در راهآهن ج.ا.ا و ادارهکل راهآهن جنوب عملیات تکمیلی روسازی پل سیاه از تاریخ 98/04/28 آغاز و درتاریخ 98/06/10 به اتمام رسید.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی ادارهکل راهآهن جنوب، تعویض تعداد۲۳۴ عدد تراورس چوبی فرسوده، تنظیم عرضخط، پیچبندی اتصالی، پیچهایشرپ، پیچبندی خاموتهای U شکل از عمده فعالیتهای صورت گرفته توسط کارکنان پرتلاش این اداره کل در بازسازی این پل است.
پل سیاه در سال ۱۳۰۸ خورشیدی و همزمان با احداث راهآهن سراسری ایران، به عنوان اولین پل شهر اهواز، بهطول ۱۰۵۰ متر و عرض شش متر بر روی رودخانه کارون احداث شد که خطآهن بندر امامخمینی، در جنوب استان خوزستان، را به راهآهن سراسری وصل میکند. این پل به دلیل رنگ سیاه بدنه و پایههای آن به پل سیاه شهرت دارد.