مخالفت قاطع مسئولان استان قم با احیای خطوط راهآهن بلوار پیامبر اعظم
حدود شش سال از جمعآوری این خطوط میگذرد و برخی خطوط در حاشیه این بلوار رهاشده است که مسئولان کشور خواهان احیای این خطوط و مسئولان استانی متفقالقول مخالف احیای این خطوط هستند.
معاون عمرانی استاندار قم، گفت: حدود شش سال از جمعآوری خطوط راهآهن در بلوار پیامبر اعظم میگذرد و برخی خطوط در حاشیه این بلوار رهاشده که مسئولان خواهان احیای این خطوط و مسئولان استانی متفقالقول مخالف احیای این خطوط هستند.
به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، محسن بهشتی با اشاره به حوادث رخ داده به واسطه وجود راهآهن در شهر قم اظهار داشت: تا قبل از احداث دیوارهای حائل سالانه چهار تلفات به علت تلاقی مردم با قطار رخ میداد که این آمارها در پنج سال گذشته به دو نفر رسیده است.
وی اهمیت وجود این دیوارها را برای امنیت مردم مهم ارزیابی کرد و افزود: وجود دو نفر تلفات در پنج سال هم زیاد است که در حال رایزنی برای تغییر برخی از دیوارها و جایگزینی آنان با حائلها دیگر هستیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، جمعآوری خطوط راهآهن در بلوار امام رضا را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: در سفری که مدیرعامل راهآهن کشور به قم داشتند موضوع جمعآوری این خطوط با توجه به آنکه جلوی ساخت و ساز مردم را گرفته و رهاشده است موردبررسی قرار گرفت که مقرر شده این خطوط جمعآوری شوند.
وی مهمترین مشکل خطوط راهآهن در شهر قم را مربوط به بلوار پیامبر اعظم دانست و گفت: حدود شش سال از جمعآوری این خطوط میگذرد و برخی خطوط در حاشیه این بلوار رهاشده است که مسئولان کشور خواهان احیای این خطوط و مسئولان استانی متفقالقول مخالف احیای این خطوط هستند.
بهشتی تقویت ایستگاه جمکران را یکی از راههای ارائهشده برای عدم احیای خطوط بلوار پیامبر اعظم(ص) برشمرد و عنوان کرد: مجموعه استان پیشنهاد تقویت ایستگاه جمکران برای تردد مسافران جنوب کشور شامل کاشان، یزد، کرمان و بندرعباس را دادهاند و ایستگاه محمدیه نیز به عنوان توقفگاه مورد استفاده قرار گیرد.
وی با بیان اینکه احیای خطوط بلوار پیامبر اعظم نیازمند احداث یازده تقاطع غیر همسطح است، یادآور شد: از نظر هزینهای احیای این خطوط توجیه اقتصادی ندارد و اگر هم این تقاطعها احداث شود مشکل رودخانه اجازه برخی فعالیتهای عمرانی را نمیدهد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ادامه داد: امکان جمعآوری خطوط راهآهن از داخل شهر وجود ندارد و روزانه بیش از پنج هزار نفر از این ایستگاه به تهران و مشهد تردد میکنند.