بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

کاهش ۹۰ درصدی سفرهای ریلی در روزهای کرونایی

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از کاهش ۹۰ درصدی سفرهای ریلی و کنسل شدن بلیت قطار در این ایام نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا در کشور خبر داد و گفت: قطعا خسارت و زیان‌های وارد شده به شرکت‌های ریلی در ستاد ملی مقابله با کرونا در نظر گرفته شده و جبران خواهد شد.

کاهش ۹۰ درصدی سفرهای ریلی در روزهای کرونایی
تین نیوز |

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از کاهش ۹۰ درصدی سفرهای ریلی و کنسل شدن بلیت قطار در این ایام نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا در کشور خبر داد و گفت: قطعا خسارت و زیان‌های وارد شده به شرکت‌های ریلی در ستاد ملی مقابله با کرونا در نظر گرفته شده و جبران خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، شیوع ویروس کرونا در کشور تاکنون و بر اساس آخرین آمارهای رسمی بالغ بر ۳۵ هزار نفر مبتلا و بیش از ۲۵۰۰ نفر جانباخته در پی داشته است. این ویروس تاثیرات بسیاری روی صنایع مختلف به ویژه حمل و نقل و صنعت گردشگری گذاشته است چرا که بسیاری از مردم سفرهای خود را به ویژه در این ایام که هر ساله در اوج خود قرار داشت کنسل کردند و همه چیز برای شرکت‌های مختلف ارائه دهنده خدمات تغییر کرد.

سعید رسولی – معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران – در این باره به ایسنا گفت: شیوع ویروس کرونا تبعات اقتصادی مختلفی در دنیا داشت و اثرات وسیعی روی بخش‌های مختلف گذاشته است و به خاطر خاص بودن و غیر قابل پیش بینی بودنش شرایط را برای بخش‌های مختلف اقتصادی سخت‌تر کرده است.

وی افزود: بیشترین خسارت شیوع ویروس کرونا در وهله نخست به بخش حمل و نقل، گردشگری و کسب و کارهای خرد وارد شد که البته آثار شیوع این ویروی در دنیا حتما گسترده‌تر نیز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن ادامه داد: در حوزه ریلی آنچه امروز با آن مواجه هستیم، کنسل شدن بیش از ۹۰ درصد بلیت قطارهای شرکت‌های مختلف ریلی است و استرداد بلیت مردم با دستور وزیر راه و شهرسازی بوده که از روز نخست شیوع این بیماری و صدور دستورالعمل‌ها اجرایی شد.

رسولی تصریح کرد: وقتی قطاری از حرکت می‌ایستد، هزینه‌های مضاعفی بر شرکت حمل و نقل ریلی مورد نظر وارد می‌شود چرا که نه تنها این شرکت با پرسنل بسیاری مواجه بود و آنها حقوق و دستمزد دارند بلکه از روز نخست هزینه‌های ضدعفونی قطارها، ایستگاه‌ها و اماکنی که مردم با آنها سر و کار داشتند نیز بر این هزینه‌ها اضافه می‌شد.

وی گفت: از سوی دیگر نیز در حوزه مسافری مسئله استرداد بلیت مردم که در همان روزهای نخست وزیر راه و شهرسازی دستور آن را صادر کرده بود، هزینه‌های بیشتری روی دست شرکت‌های ریلی گذاشت که البته مسلما این هزینه‌ها و زیان‌ها در ستاد ملی مبارزه با کرونا مورد توجه قرار گرفته و سعی می‌کنیم در حد بضاعت به همه شرکت‌ها کمک کنیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن اعلام کرد: تا کنون برآورد دقیقی از میزان خسارت‌های وارد شده به قطارهای مسافری و باری و شرکت‌های ریلی نداشته‌ایم و این شرکت‌ها در حال ارزیابی و جمع‌بندی خسارات وارد شده هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد خوشنودی پاسخ

    اگر چه حمل و نقل، شاهرگ حیاتی صنعت و بازار دنیاست و ادامه این وضعیت امکان پذیر نیست اما در حمل و نقل باری می توان، در همین اوضاع هم،بجای انفعال، رقابت کرد و در کنار مردم و مشتریان هم ماند
    یکی از روش ها، قیمت گذاری های جدید با سود حد اقلی در حمل و نقل باری ریلی و پس از عبور از پیک کرونا، در مسافری ست
    که بعد از کرونا هم،بیاد مشتریان مان خواهد ماند و اعتماد و وفاداری مشتری به سرویس های ریلی را بدنبال خواهد آورد
    شرکتهای حمل و نقل جهانی ازین راهکار استفاده کرده اند و در حمل و نقل شهری، اوبر، پیشرو بوده است
    لینک زیر در این مورد است:

    https://www.linkedin.com/posts/khoshnoodiiust_helping-move-what-matters-activity-6651106109669023745-T11E