بازدید سایت : ۴۵۷۲۲
معاون امور مسافری شرکت راه آهن خبر داد؛

جزئیات برخورد دو قطار مسافربری و باری در ایستگاه راه‌آهن قزوین

معاون امور مسافری شرکت راه آهن از برخورد قطار مسافربری در حال حرکت با قطار باری متوقف در ایستگاه راه آهن قزوین در روز چهارشنبه هفته گذشته خبر داد و اظهار کرد که خوشبختانه این برخورد، خسارت انسانی نداشته است.

جزئیات برخورد دو قطار مسافربری و باری در ایستگاه راه‌آهن قزوین
تین نیوز

معاون امور مسافری شرکت راه آهن از برخورد قطار مسافربری در حال حرکت با قطار باری متوقف در ایستگاه راه آهن قزوین در روز چهارشنبه هفته گذشته خبر داد و اظهار کرد که خوشبختانه این برخورد، خسارت انسانی نداشته است.

 میرحسین موسوی جزئیات برخورد دوقطار مسافربری و باری در ایستگاه راه آهن کوهین در حوالی روستای نیکویه واقع در استان قزوین را تشریح کرد و گفت: قطار دوبل دیزل مسافربری رشت به مقصد مشهد به شماره ۱۵۰۷ و ۱۶۲۰ زمان ورود به ایستگاه کوهین با سرعت بسیار کم به خط فرعی گرفته شده و اولین دیزل این قطار با یک دیزل باری متوقف در آن خط فرعی برخورد کرده است.

موسوی با بیان اینکه در این برخورد، خوشبختانه آسیبی به مسافران و قطارها وارد نشده است و همه مسافران سالم و سلامت هستند، افزود: این قطار پس از اقدامات تعمیری به حرکت خود ادامه داد.

به گفته وی کمیسیون سوانح منطقه و کمیسیون عالی سوانح دلیل این سانحه را بررسی خواهند کرد و به زودی در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیر علی ثقفی

    حالا متوجه می شویم که سیستم سیگنالینگ قدرتمند چقدر میتونه در کنترل سوانح موثر باشه ولی همه چی به شرایط بستگی داره البته همه چی بایدسر جای خودش باشه

  • احمد خوشنودی

    وقتی یک قطار، چندین بلاک را، ماهها با جواز ! طی می کند، منطق سیگنالینگ می گوید آن قطار، نباید مسافری باشد! مگر می شود جان آدمها را به اعتبار جواز ، روی ریل ،روانه کرد؟ این سوانح بالقوه خطرناک و منجر به تلاقی، آن اعتقاد عجیب برخی را که قبلا می گفتند "از،سرویس خارج اش کنید علائم را ! سوزنبان می فرستیم!" را برای هزارمین بار زیر سوال می برد. امروزه در جهان، سیگنالینگ را، تنها عامل و مهمترین عامل برای حرکت ایمن ریلی در هر سرعتی، بعد از وجود ِ خط و کوپلاژ می دانند، چرا؟ چون اگر نباشد، ریسک سیر و حرکت بی نهایت خواهد بود! هرگز نمی توان ندادن تلفات جانی در سوانح را که صرفا ،روی خوش شانسی گاها رخ می دهد را با واژه ی #خوشبختانه گزارش کرد! مسیر رشت با داشتن ده ها دهانه پل و قوس و...سراسر ریسک است و مهمترین قطعه از کریدور ترانزیت شمال جنوب ایران، می توانستیم بجای افزایش تعداد پروژه ها، کیفیت قبلی ها را در حد ایمنی حد اقل،بالا ببریم، سیگنالینگ، چشم ِ بینای ایمنی ریلی ست، وقتی قطاری بدون آن اقدام به سیر کند، یعنی حرکتی کور و پناه بر خدایی را آغاز کرده! حتا در سرعت های پایین چون در اندازه گیری ضربه فقط یک عامل سرعت متحرک است در برخوردها. مساله مهم دیگر اینکه قبل از آغاز اعزام مسافری، روی خط باید علایم آن نصب و تست شده باشد با داشتن گواهینامه های جامع ایمنی یاSIL
    هر سیستم ایمنی، نیازمند بر آوردن ِ شرایط یکی ازین سطوح ایمنی ست
    این گواهینامه ها،به تدریج دریافت نخواهند شد‌، ایمنی علائمی هم تدریجی نیست، سازه ی کنار خط نیست که امروز آجر اش را بریزیم و فردا سیمان اش را و مهم هم نباشد! سیگنالینگ یا هست ( تماما هست) یا نیست ( حتا اگر یک بلاک میانی اش درست کار نکند، و این را در هفت خوان دیدیم) ، علائم تنها عامل اجتناب از تلاقی ست و همه اینرا می دانیم که تا یک بلاک کلی_یِر نباشد،اجازه اعزام نمی دهد، سیستمهای سی تی سی و روند احضار و موافقت، سیستمهای روتینگ، قفل داخلی سراسری یا اینترلاکینگ،...اینها را چرا درست کرده اند؟ منطق ِ حاکم بر سیگنالینگ، منطق اصیل ِ ایمنی ریلی ست، نمی شود علائم و علائمی نداشت و سیر و حرکت منطقی مبتنی بر اصول علائمی داشت، زیمنس می گوید، آلستوم می گوید اینرا و دنیای حمل و نقل ریلی،بدون علائم، عملا ناقص است، نقص بزرگی در ایمنی.