بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

برای ساخت ایستگاه راه‌آهن شهرکرد ۴۴ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است

معاون وزیر راه و شهرسازی از پیش بینی اعتبار ۴۴ میلیارد تومانی برای ساخت ایستگاه راه آهن در شهرکرد خبر داد.

برای ساخت ایستگاه راه‌آهن شهرکرد ۴۴ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است
تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی از پیش بینی اعتبار ۴۴ میلیارد تومانی برای ساخت ایستگاه راه آهن در شهرکرد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، خیراله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در جریان بازدید از پروژه های راه و راه آهن استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به ساخت ایستگاه راه‌آهن شهرکرد اظهار داشت: پیمانکار این ایستگاه مشخص شده و با حل مشکل زمین، ساخت ایستگاه شهرکرد آغاز خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل راه‌آهن استان را ۱۰۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان با پیگیری‌های مختلف، ۲۰۰ میلیارد امسال تخصیص داده می‌شود و ۳۰۰ میلیارد هم در بودجه سال آینده پیش بینی شذه است و برای تکمیل پروژه ۵۰۰ میلیارد دیگر نیز باید تأمین شود.

وی اعتبار هزینه شده تاکنون برای راه‌آهن استان را از زمان سرعت گرفتن مجدد پروژه ۴۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: هم اکنون این پروژه از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در صورت تأمین اعتبار، تا پایان دولت، اتمام زیرسازی و آغاز ریل گذاری را در استان خواهیم داشت و تا پایان سال ۱۴۰۰ این مسیر ریلی به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

خادمی افزود: راه‌آهن مبارکه ـ سفیددشت ـ شهرکرد به طول ۹۲ کیلومتر شامل چهار قطعه است که قطعه نخست آن۴۱ کیلومتر، قطعه دوم ۲۰ کیلومتر و قطعه سوم و چهارم ۳۱ کیلومتر طول دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشخصات فنی این خط آهن گفت: برای این خط، شیب مسیر ۱۵ در هزار در نظر گرفته شده است تا سرعت طرح روی این شیب برای قطارهای مسافری از ۱۲۰ تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و برای قطارهای باری از ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت لحاظ شود.

وی تصریح کرد: این راه‌آهن به صورت یک خطه است و به دلیل شرایط کوهستانی مسیر، ۱۵ رشته تونل به طول پنج هزار و ۸۲۵ متر و دو پل بزرگ در آن احداث می شود و جبهه کاری چهارگانه تونل‌ها و پل‌های بزرگ، خوشبختانه کاملا فعال است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، اتصال شهرکرد به عنوان مرکز استان‌ به شبکه حمل و نقل ریلی، بهبود و توسعه شبکه ترابری و حمل و نقل ایمن مسافری و باری، کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای، کاهش مصرف سوخت و احداث بخشی از کریدور ریلی مرکز به جنوب کشور را از مهمترین اهداف ساخت این مسیر ریلی دانست

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.