◄ رئیس جمهور از پروژه راهآهن بوشهر- شیراز بازدید کرد
رئیس جمهور در ادامه برنامههای خود در استان بوشهر از محل اجرای پروژه راه آهن بوشهر - شیراز بازدید کرد.
رئیس جمهور در ادامه برنامههای خود در استان بوشهر از محل اجرای پروژه راه آهن بوشهر - شیراز بازدید کرد.
به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، آیتالله سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه با حضور در شهرستان تنگستان استان بوشهر، از محل اجرای پروژه راه آهن بوشهر - شیراز بازدید کرد.
طرح راهآهن شیراز - بوشهر دارای ۴۵۰ کیلومتر طول است که در ۱۱ قطعه تعریف شده است و طی سالهای گذشته به خاطر عدم تخصیص اعتبارات مورد نیاز روند کندی داشته است.
از این ۱۱ قطعه، دو قطعه از سمت شیراز به طول ۱۰۰ کیلومتر، ۵۰ درصد در زیرسازی پیشرفت فیزیکی دارد و از سمت بوشهر نیز قطعه ۱۱ که به بوشهر متصل میشود، به طول ۴۰ کیلومتر حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
دو قطعه مشکل این مسیر ریلی در استان بوشهر به طول ۲۵ کیلومتر قرار دارد. در این قطعه مسیر ۵.۵ کیلومتر پل و تونل وجود دارد و مسیر شرایط توپوگرافی بسیار سختی را دارد.
این قطعه از پروژه، ۱۰ تونل و ۹ دستگاه پل خاص دارد که موجب شده است که این ۲۵ کیلومتر از اهمیت خاصی برخوردار باشد.
مگه چقدر بار بین شیراز و بوشهر جابجا میشه.بندر بوشهر چقدر فعال هست.بجای تعریف پروژه های بی خاصیت و ضرر ده برید و همون راه آهن زاهدان چابهار رو تموم کنید.با یکدست چند تا هندونه بر ندارید
آقای سعید برعکس راه آهن شیراز به بوشهر، راه آهن زهدان به چابهار بی خاصیت و ضررده است.راه آهن چابهار چقدر بار ومسافر دارد. چابهار از مراکز جمعیتی و معدنی دور است وناامن پر از شن زار وریگ های روان.
سلام. خط آهن شیراز_بوشهر در ردیف چندم فهرست اولویت بندی احداث خطوط ریلی جدید قرار دارد؟
لطفا حضرات مدیران شفاف سازی بفرمایند. اولویت ساخت ریل کدام است
زاهدان – بیرجند؟
زاهدان – چابهار؟
شیراز – بوشهر؟
سریع السیر تهران -اصفهان -قم - شیراز؟
راه آهن غرب کشور؟
راه آهن ایلام؟
میانه تبریز؟
رشت- آستارا؟
در واقعیت همه انها مهم هستند اما بعضی مهمتر !
اگر طبق برنامه میرفتیم بایدامروزه ۳۰۰۰۰ کیلومتر راه اهن میداشتیم ، اما الان طول خط اهن ما با ۱۴ هزار کیلومتر طولانی تر از راه اهن ۱۰۰۰۰ کیلومتری ترکیه هست ، اما وقتی تراکم میبینیم ، ترکیه با ۶۰۰ هزار کیلومتر مربع این مقدار راه اهن داره و ایران با ۱میلیون ۷۰۰ هزار کیلومتر مربع ۱۴۰۰۰ تا ، یعنی عقب هستیم .
این خطوط اهن همه انها در برنامه احداث مهم هستند اما عقب ماندگی چندین دهه را ما میخواهیم چند ساله تمام کنیم! بودجه و توان ما نمیرسد.
وقتی نقشه خطوط اهن شرق اسیا هند و اروپا ببینیم اتفاقا از لحاظ تراکم خطوط اهن بسیار عقب هستیم