بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

چالش‌ های کشور در عرصه ریلی زیاد است

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت: طبق برنامه پنجم توسعه، ۳۶۰ کیلومتر راه آهن ساختیم و در برنامه ششم توسعه هم با وجود همه سختی ها و مشکلات، ۱۶۰۰ کیلومتر ریل ساختیم، درحالی که وضعیت ما در برنامه ششم نسبت به برنامه پنجم بهبودی نداشته و این به دلیل توان و ظرفیت مهندسان کشور بوده است.

چالش‌ های کشور در عرصه ریلی زیاد است
تین نیوز |

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت: طبق برنامه پنجم توسعه، ۳۶۰ کیلومتر راه آهن ساختیم و در برنامه ششم توسعه هم با وجود همه سختی ها و مشکلات، ۱۶۰۰ کیلومتر ریل ساختیم، درحالی که وضعیت ما در برنامه ششم نسبت به برنامه پنجم بهبودی نداشته و این به دلیل توان و ظرفیت مهندسان کشور بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از اکونگار، عباس خطیبی در نشست تخصصی چالش های توسعه حمل ونقل ریلی نقش آن بر رشد متوازن اقتصاد ملی با بیان اینکه چالش های کشور در عرصه ریلی زیاد است، گفت: درعین حال که چالش زیاد داریم و کشور در عرصه حمل و نقل با مشکلات زیادی مواجه بوده اما دستاوردهای زیادی هم داشتیم.

برای تکمیل پروژه های فعلی حمل و نقل ریلی، ۱۴۱۵ همت بودجه نیاز است / ۵۰۰۰ پروژه نیمه تمام ملی داریم

وی ادامه داد: صرف نظر از اینکه آیا شبکه ریلی فعلی از بندر امام خمینی به شمال، برای کشور مفید بوده یا نه، طبق برنامه پنجم توسعه، ۳۶۰ کیلومتر در مجموعه شرکت ساخت، ساخت راه آهن داشتیم. در برنامه ششم توسعه هم ۱۶۰۰ کیلومتر ریل ساختیم با وجود همه سختی ها و مشکلات. درحالی که وضعیت ما در برنامه ششم نسبت به برنامه پنجم بهبودی نداشته و این به دلیل توان و ظرفیت مهندسان کشور بوده است.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور با بیان اینکه این انتقاد مطرح شده که خطوطی که از سوی شرکت ساخت ساخته شده، به درد نمی خورد، گفت: ما در زمینه ساخت ریلی خیلی بیراهه نرفتیم. از سوی دیگر توان مهندسی کشور در حال حاضر به قدری توسعه پیدا کرده که آن را به رخ مهندسان روسی می کشیم.

خطیبی با بیان اینکه بومی سازی در کشور دستاورد بزرگی است، اظهار کرد: ما از سال ۱۳۸۵ تا کنون حدود ۳۷ طرح ریلی اضافه کردیم و این موضوع چندان بی حساب و کتاب هم نبوده است. باید فرصتی باشد که بتوانیم این دستاوردها را مطرح کنیم. درعین حال برای حل مشکلات راهکار ارائه دهیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    بخاطر سی سال عقب ماندگی در دوران مدیران اصلاحات و اعتدال بود اینها سی سال خیانت کردندو راه آهن رو صد سال عقب انداخته و صنعت ریلی رو زمین زدند بخصوص سالهای سیاه 1392تا1396