بازدید سایت : ۳۸۹۸۹

لزوم تحقق بازارچه مرزی دهلران و احداث راه آهن در استان ایلام

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام بر لزوم تحقق بازارچه مرزی دهلران و احداث راه آهن در استان ایلام تاکید کرد.

لزوم تحقق بازارچه مرزی دهلران و احداث راه آهن در استان ایلام

حسین کلانتری در نشست شورای اداری شهرستان دهلران که با حضور هیات رئیسه و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: استان ایلام دروازه عتبات عالیات، نزدیکترین مرز به مرکز عراق و امن ترین مسیر برای تردد زوار است که در صورت اتصال به راه آهن سراسری موجبات توسعه استان فراهم و مناسبات فی مابین دو کشور تسهیل و گسترش می یابد.
به گزارش تین نیوز، کلانتری افزود: استان ایلام دارای ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق که سهم شهرستان مرزی دهلران با منابع سرشار معدنی، نفت و گاز و گردشگری ۲۲۰ کیلومتر است که نیازمند راه اندازی بازارچه مرزی و توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی با استانهای مرکزی و جنوبی عراق است که باید تلاش نمود تا به سرانجام برسد.
 وی با اشاره به سوابق مردم استان ایلام به ویژه شهرستان مرزی دهلران در دفاع مقدس بیان داشت: مرز در دوران جنگ تحمیلی یک تهدید بود امروزه به یک فرصت برای توسعه و پیشرفت تبدیل شده که مردم باید از مزایا و فواید آن بهره‌مند شوند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام تصریح کرد: توسعه بازارچه مرزی، توجه به اقتصاد مرزنشینان و ایجاد اشتغال پایدار با توجه به پتانسیل های شهرستان دهلران در حوزه های مختلف می تواند به شکوفایی استان کمک نماید.
وی با تاکید بر پیگیری منطقه ویژه دهلران گفت: دولت تدبیر و امید تلاش دارد تا انچه که شایسته مردم استان است تحقق یابد تا همه از مزایای آن برخوردار شوند و امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.
کلانتری تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی و تلاش و حمایت مجلس فرصتی فراهم شود که مردم استان ایلام و به‌ویژه شهرستان‌های مرزی از مزایای مرزها به عنوان یک فرصت طلایی برخوردار شوند.
وی با اشاره به حجم بالای تردد زوار اربعین از مرز مهران در سال گذشته گفت: استان ایلام بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت زیر ساخت‌ها و توجه به بازارچه‌های مرزی است که تا قبل از اربعین امسال تجهیز شوند و زمینه تسهیل زوار فراهم شود.
معاون استاندار ایلام گفت: اقدامات و تلاش‌های خوبی در خصوص منطقه آزاد مهران در دولت تدبیر و امید شکل گرفته است که اکنون نیازمند همکاری و تلاش نمایندگان مجلس برای رایزنی و تایید آن در مجلس شورای اسلامی است.
کلانتری بر لزوم توجه به راه‌اندازی فرودگاه دهلران و مهران و احداث راه اهن تاکید کرد و افزود: توجه به راه آهن دهلران از دیگر درخواست‌هایی است که نیازمند همت همه مسئولان است.
وی اضافه کرد: استان ایلام با موقعیت ویژه در غرب کشور با منابع سرشار انرژی، طبیعت بکر و فضای مستعد گردشگری نزدیکترین مرز به شمال، جنوب و مرکز عراق است که می تواند در تسهیل مناسبات تجاری – اقتصادی دو کشور بسیار موثر باشد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.