نظرها و خبرها◄ راه آهن غرب کشور؛ مدت قرارداد سپری شد ولی…
آمارها نشان میدهد با وجود تمام تاکیداتی که در مورد توسعه ریلی در طی سالهای گذشته از سوی مسئولان صورت گرفته و این روند همچنان نیز ادامه دارد اما در" 33 سال گذشته تنها حدود 5 هزار کیلومتر خطوط ریلی در کشور کشیده و این یعنی سالانه تنها 156 کیلومتر خط آهن جدید در کشور ایجاد شده است".
1- محور توسعه ایران از حرکت بازمانده است/ نیاز مالی راه آهن برای توسعه 30 هزار میلیارد تومان
تین نیوز | پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...طبق برآوردهای شرکت راه آهن، ایران برای توسعه زیر ساخت های بخش ریلی به بیش از 30 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش زیربنایی (خطوط ریلی ) و 15 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش واگن و لوکوموتیو نیازمند است.
درحالی که ایران می توانست با توسعه خطوط راه آهن و ریلی سالانه 2 هزار و 200 میلیارد تومان صرفه جویی اقتصادی داشته باشد و به توسعه صنعتی و اقتصادی کشور سرعت بخشد در طی 33 سال گذشته تنها حدود 5 هزار کیلومتر خطوط ریلی در کشور کشیده و این یعنی سالانه تنها 156 کیلومتر خط آهن جدید در کشور ایجاد شده است...
مطلب کامل
نظر |١١هزار کیلومتری که در دوره دولت احمدی نژاد کشیدند چه شد؟
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۳-۱۰در مورد این مطلب:
آن ١١هزار کیلومتری که در دوره دولت احمدی نژاد کشیدند چه شد؟ با خود بردند؟
2- امضا 80 نماینده مجلس برای تسریع در پیشرفت راه آهن غرب کشور
تین نیوز | شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳
خلاصه مطلب:...فتح الله حسینی نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: امضای 80 نماینده در مجلس شورای اسلامی برای تسریع در پیشرفت راه آهن غرب کشور جمع آوری شده است...
مطلب کامل
نظر |راه آهن غرب کشور؛ مدت قرارداد سپری شد ولی....
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۳-۰۳ در مورد این مطلب:
در پی سفر سال 90 مقام معظم رهبری به کرمانشاه و تاکید معظم له بر اجرای عاجل این پروژه وزارت راه قراردادی را با قرارگاه منعقد نمود و بدون مناقصه کل پروژه را واگذار نمود تا به سرعت بسازند و قرارگاه وعده داد با تامین مالی خود این پروژه را در مدت کوتاه میسازد و مدت قرارداد سپری شد ولی....
3- شفافیت اولین رکن بخش خصوصی است/ لزوم تغییر نگرش در مورد اهداف خصوصیسازی
تین نیوز | پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ... هدف از خصوصی سازی که هم در "اصل 44 قانون اساسی" و به دنبال آن "قانون اجرای سیاستهای اصل 44 قانون اساسی" مصوب سال 87 و هم در قوانین موضوعه کشوری مشخص گردیده و آن هم واگذاری وظائف تصدی گری دولت به بخش خصوصی و کوچک سازی دولت است. بهرهوری در بخش دولت بسیار پائین و سرعت به کارگیری ایده های خلاق پائین است...
مطلب کامل
نظر | خصوصیسازی یا تقدیم انحصار دولتی به خصوصی
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۳-۰۳در مورد این مطلب:
نگاهی اجمالی با زیرساخت گران و پر هزینه راه آهن و نیز ضریب اشغال خطوط محدود راه آهن توسط بخش مسافری...و عدم توجیه اقتصادی بخش مسافری....به نظرم با این زیر ساخت و عدم امکان ایجاد رقابت آزاد، خصوصی سازی بخش مسافری راه آهن امری اشتباه و تقدیم انحصار دولتی به بخش خصوصیست. چرا که عملا در صورتی که حتی بخش خصوصی توان افزایش کمی قطارهای مسافری در خطوط مختلف را داشته باشد با توجه به محدودیت زیر ساخت، عملا راه آهن در بخش باری فلج میشود و بر همه روشن است که درامد راه آهن از بخش باری است.خصوصی سازی زمانی معنا دارد که توسعه شبکه و زیر ساختها استاندارد تعریف شده برای رقابت را داشته باشد. اکنون در بخش مسافری بخش خصوصی فقط یک یا دو کالا دارد که از نظر کیفی هیچ مزیتی ندارند و از نظر کمی هم توان افزایش آن را ندارند، چون عرضه کم و تقاضا زیاد است. بنابراین میفرمایند: همینی که هست و هر چه من میگویم دوست داری همین است و دوست نداری برو با اتوبوس برو.....چون همیشه کمبود بلیت قطار در تمام خطوط به عینه پیداست. در بخش باری هم فقط رانت فرصت ایجاد شده که در حلقه ای محدود و بسته پول پارو میکند و عرصه ای برای رقابت نیست. تقدیم انحصار دولتی به خصوصی در راه آهن زیبا جلوه گری میکند.