بازدید سایت : ۳۵۸۹۲

۶۰ درصد از بارهای معدنی در زنجان بدون بارنامه حمل می‌ شود

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: ۶۰ درصد از بارهای معدنی در حال عبور از راه های استان بارنامه ندارند.

۶۰ درصد از بارهای معدنی در زنجان بدون بارنامه حمل می‌ شود
تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: ۶۰ درصد از بارهای معدنی در حال عبور از راه های استان بارنامه ندارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، غلامرضا کرمی، معاون حمل و نقل این اداره کل عنوان کرد: حمل بار توسط برخی از معادن استان که بدون اخذ بارنامه و عدم رعایت تناژ توسط ناوگان حمل و نقل عمومی اقدام به جابه جایی بار می کنند از مهم ترین دغدغه های این اداره کل به شمار می آید.

 

وی اضافه کرد: علاوه بر عمر طولانی آسفالت راه ها و حجم تردد بالای خودروها، عبور بارهای غیرمجاز یکی از عوامل اصلی تخریب رویه راه ها و بروز خسارت مالی به این سرمایه عظیم ملی است.

کرمی تصریح کرد: برای حل این مشکل در ابتدا شناسایی معادنی که بدون اخذ بارنامه و عدم رعایت تناژ فعالیت می کردند، اقدام شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ادامه داد: با هماهنگی های صورت گرفته با اصناف و شرکت های حمل و نقل در محل معادنی که در اطراف آن شرکت حمل و نقل فعال وجود نداشت با استقرار نیروهای راهداری شاهد رفع مشکلات رانندگان خواهیم بود.

وی همچنین از تشکیل چند کارگروه با مشارکت فرمانداری، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، پلیس راه و راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد و گفت: نظارت لازم بر وضعیت حمل بار معدنی توسط این کارگروه انجام می شود.

کرمی به استخراج بیش از ۱۰ میلیون تن مواد معدنی از ۲۰۰ معدن فعال در استان اشاره کرد و ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در این حوزه، عبور بدون بارنامه خودروهای معادن در جاده ها است تا جایی که در حال حاضر تنها ۴۰ درصد بارهای معدنی با بارنامه حمل می شوند و ۶۰ درصد بدون بارنامه آسیب جدی به راه های استان وارد می کند.

کرمی در ادامه گفت: ۲۵ درصد وصولی حق دولتی سهم معادن استان ها به استناد بند ت تبصره هفت قانون بودجه ۱۴۰۲ باید برای جبران خسارت وارد به جاده های استان هزینه شود که توجه به این مسئله در راستای بهبود راه های روستایی در مسیر معادن بسیار مهم خواهد بود.

وی با قدردانی از همکاری پلیس راه در نظارت و کنترل حمل بار در جاده ها، خواستار افزایش و تقویت این همکاری ها برای نظارت بر حمل و جابه جایی کالا و اسناد حمل و شناسایی خودروهای بدون بارنامه در راه ها جهت جلوگیری از تخریب رویه راه ها و جبران خسارت های وارد آمده به آن شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه های اصلی و فرعی وجود دارد که از این میزان ۴هزار کیلومتر راه روستایی است و سالانه برای ترمیم و بهسازی آنها هزینه های زیادی صرف می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.