بازدید سایت : ۵۳۶۲۴

حکم تعطیلی پنج شرکت حمل و نقل کالا و مسافر در زنجان صادر شد

رییس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجان از صدور حکم تعطیلی برای پنج شرکت حمل و نقل کالا و مسافر به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات و ارتکاب تخلفات خبر داد.

حکم تعطیلی پنج شرکت حمل و نقل کالا و مسافر در زنجان صادر شد
تین نیوز |

رییس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجان از صدور حکم تعطیلی برای پنج شرکت حمل و نقل کالا و مسافر به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات و ارتکاب تخلفات خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از راهداری زنجان، محبوب آسمانی با بیان این مطلب، افزود: طی ۶ ماه امسال تخلف ۴۹ شرکت حمل و نقل کالا و ۲۹ شرکت مسافری استان مورد بررسی قرار گرفته است.

آسمانی افزود: در بخش شرکت های حمل و نقل کالا و مسافر برای پنج شرکت حکم تعطیلی صادر و ۴۸ شرکت مشمول پرداخت جریمه نقدی شد همچنین ۲ شرکت تذکر کتبی دریافت کرد و ۲۳ شرکت نیز تبرئه شد.

رییس اداره حقوقی راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجان، حفاظت و صیانت از راه و حریم آن را خط قرمز این اداره کل دانست و با بیان اینکه در این زمینه با متخلفان برخورد قاطع می شود، افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه ها موجب محدودیت دید رانندگان و وقوع تصادفات می شود بنابراین ۷۵ مورد قلع و قمع و پاکسازی حریم راه ها توسط این اداره کل در ۶ ماهه ابتدای سال صورت گرفت.

وی عنوان کرد: عمده تخلف شرکت ها رعایت نکردن مقررات تهیه، تنظیم و استفاده از اسناد حمل، رعایت نکردن ضوابط مربوط به مدیر فنی و دریافت وجه اضافه از رانندگان است که در این موارد تلاش می شود با رسیدگی به پرونده شکایات در این خصوص شاهد کاهش این تخلفات باشیم.

رییس اداره حقوقی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: بر اساس ماده ۱۲ آیین نامه حمل بار و مسافر، تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل جاده ای شامل رعایت نکردن مفاد و شرایط آیین نامه در کمیسیون ماده ۱۲ و همچنین به استناد قانون الزام شرکت ها و موسسات ترابری جاده ای مبنی بر استفاده از صورت وضعیت مسافری و بارنامه به کمیسیون ماده ۱۱ ارجاع و رسیدگی می شود.

وی گفت: با توجه به نوع دفعات و تکرار تخلفات نسبت به لغو موقت اعتبار برگه فعالیت از یک ماه تا یک سال اقدام می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.