ورود اولین محموله قطعات و تجهیزات دو دستگاه گنتری کرین سوپر پست پاناماکس
کشتی حامل قطعات و تجهیزات (HHL Rio de Janeiro) در مورخ ۹۶/۰۲/۲۴از بندر فنیت ایرلند به سمت ایران حرکت کرده است
پس از بازدید تیم بازرسی فنی سازمان از جرثقیلهای STS در حال ساخت در کارخانه لیبهر ایرلند، مجوز حمل ۲ دستگاه اول گنتری کرینهای سوپرپست پاناماکس با طول بوم ۶۷متر صادر شده و کشتی حامل قطعات و تجهیزات (HHL Rio de Janeiro) در مورخ ۹۶/۰۲/۲۴از بندر فنیت ایرلند به سمت ایران حرکت کرده است و برابر برنامه زمانبندی ساعت ۱۴ روز جمعه مورخ ۹۶/۰۳/۱۲در بندر شهید رجایی پهلوگیری میکند.
مدیرکل تأمیـن و مهندسی تجهیـزات سـازمان بنادر و دریانوردی گفت: پس از بازدید تیم بازرسی فنی سازمان از جرثقیل های STS در حال ساخت در کارخانه لیبهر ایرلند، مجوز حمل ۲ دستگاه اول گنتری کرینهای سوپرپست پاناماکس با طول بوم ۶۷متر صادر شده و کشتی حامل قطعات و تجهیزات (HHL Rio de Janeiro) در مورخ ۹۶/۰۲/۲۴از بندر فنیت ایرلند به سمت ایران حرکت کرده است و برابر برنامه زمانبندی ساعت ۱۴ روز جمعه مورخ ۹۶/۰۳/۱۲در بندر شهید رجایی پهلوگیری میکند.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، به گفته فرهاد منتصر کوهساری، سازمان بنادر و دریانوردی پس از لغو تحـریمهای بینالمللی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با وقوع شرایط پسابرجام و در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، در سال گذشته از طریق برگزاری مناقصه بینالمللی موفق به انعقاد قراردادی به ارزش بیش از ۱۰۴ میلیون یورو با شرکت Liebherr ایرلند و با مشارکت فنی شرکت هپکو ایران به منظور خرید ۱۲ دستگاه گنتری کرین سوپر پست پاناماکس (۸ دستگاه طول بوم ۶۷ متر و ۴ دستگاه طول بوم ۶۱ متر) شد که این تجهیزات دارای طراحی مناسب ، ایمنی و عملکرد مطلوب است و به سـیستمهای ضدبرخورد، سیستم ضدنوسان، محافظت در برابر رطوبت و گرد و غبار، قفل طوفان، سیستم های روشنایی مناسب مجهز هستند.
مهندس فرهاد منتصرکوهساری همچنین خاطرنشان کرد : این تجهیزات بزرگترین جرثقیل هادر نوع خود در بنادر کشور هستند و با شروع بهرهبرداری از آنها، ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر شهید رجایی به طور چشمگیری افزایش یافته و منجر به کاهش زمان توقف کشتی ها ، افزایش بهره وری، ایجاد انگیزه و رضایت بیشتر در بین تجار، بازرگانان و خطوط کشتیرانی و رونق اقتصادی می گردد.
با آماده شدن زیرساخت اسکلههای فاز ۲ بندر و تجهیز آنها به آخرین تکنولوژی تجهیزاتی روز دنیا، امکان پذیرش کشتی های نسل هفتم (با TEU ۱۸۴۰۰) فراهم خواهد شد.