بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

پایانه کانتینری بندر بوشهر 46 درصد پیشرفت دارد

فاز نخست طرح پایانه کانتینری بندر بوشهر در جزیره نگین به عنوان یکی از پروژه های سفر سال 93 رئیس جمهوری به بوشهر 46 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پایانه کانتینری بندر بوشهر 46 درصد پیشرفت دارد
تین نیوز |
فاز نخست طرح پایانه کانتینری بندر بوشهر در جزیره نگین به عنوان یکی از پروژه های سفر سال 93 رئیس جمهوری به بوشهر 46 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، مسعود قاسمیان، معاون فنی و نگهداری بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه محدوده 50 هکتاری بندر بوشهر با وجود افزایش 10 هکتار پاسخگوی توسعه این بندر نبود طرح توسعه آن در مجموعه جزیره نگین در قالب سه آیتم اصلی پایانه کانتینری، پایانه چند منظوره و اسکله کالای فله و مایع در دستور کار قرار گرفت.

 

وی اضافه کرد: محدوده جزیره نگین 470 هکتار است که پروژه های پیش بینی شده در مساحتی حدود 200 هکتار اجرا می شود و مابقی نیز اراضی پشتیبانی هستند که مطابق با توسعه بنادر نسل سوم، صنایعی با کاربرد مختلف در آن قرار می گیرد و پسکرانه استان را تا شعاع قابل توجهی پوشش می دهد.
 
وی افزود: توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین دارای فازها و اولویت های برنامه ریزی شده ای می باشد که نخستین گام آن اجرای طرح پایانه کانتینری به طول 300 متر و 15 هکتار اراضی پسکرانه است که البته خوشبختانه از طریق جذب سرمایه بخش خصوصی صورت پذیرفته است.
 
قاسمیان یادآور شد: هم اکنون عملیات اجرایی این طرح در دست اجراست و پیشرفت فیزیکی آن 46 درصد است و حدود 71درصد خرید مصالح ساختمانی و 61 درصد شمع کوبی آن نیز انجام شده است.
 
وی افزود: روند اجرای فاز اول پایانه کانتینری هم اکنون مطلوب و انتظار است تا آخر شهریور ماه امسال به پایان برسد.
 
قاسمیان با اشاره به اینکه برای اجرای سه پایانه بندر بوشهر(واقع در جزیره نگین) 6 هزار و 300 میلیارد ریال پیش بینی شده بود که توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری می شود ادامه داد: گام دوم 300 متر اسکله دیگر و 15 هکتار اراضی پسکرانه ای است که مجموع پایانه کانتینری را کامل می کند.
 
وی اضافه کرد: نگاهی نیز به نهایی سازی قراردادهای پایانه چند منظوره داریم که این طرح نیز یک پست اسکله دارد و شامل 10 هکتار اراضی پسکرانه ای است که در مجاورت آن کارهای مربوط به پایانه کالای فله و مایع نیز به موازات انجام می شود.
 
قاسمیان با اشاره به دلیل زمان بر شدن اجرای طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین یادآور شد: مطالعات مهندسی انجام شده روی طرح مجتمع بندری نگین و رعایت معیارها و لحاظ استانداردهای بین المللی پایانه های کانتینری، زمان زیادی را می طلبید و نشست های متعددی برای آن برگزار شده و هم چنین مصنوعی بودن جزیره نگین است موضوعی بود که در ابتدا مطالعات بیشتری را می طلبید.
 
وی گفت: این جزیره به دلیل مصنوعی بودن شرایط خاصی داشت و روان گرایی خاک باعث شد تا با دقت بیشتری پیش برویم که در سال های آتی بهره برداری از پایانه ها با مشکلی روبرو نشویم.
 
قاسمیان ادامه داد: در این ارتباط تاکنون متخصصان و مشاوران زبده ای از سازمان بنادر و دریانوردی روی آن کار کردند تا پروژه به بهترین شکل ممکن اجرایی شود.
 
وی گفت: مجموعه این مطالعات در نهایت منجر به طرحی گردید که هم اکنون روند اجرای آن در دست اجراست و استانداردهای لازم مطابق با معیارهای بنادر توسعه یافته دنیا در آن رعایت می شود.
 
قاسمیان یادآور شد: در مجتمع بندری نگین اجرای طرح ها به 2 بخش تقسیم می شوند یک بخش اجرای طرح هایی است که از طریق جذب سرمایه بخش خصوصی انجام می شود و بخش دیگر نیز پروژه هایی است از طریق سازمان بنادر و دریانوردی انجام می شود.
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.