راه اندازی خطوط مسافربری به کشورهای آسیای میانه در بندر امیرآباد
مدیر بنادرودریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندرامیراباد گفت: براساس توافق بنادر شمالی با کشور آذریابجان، خطوط مسافربری در دریای خزر راه اندازی می شود.
مدیر بنادرودریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندرامیراباد گفت: براساس توافق بنادر شمالی با کشور آذریابجان، خطوط مسافربری در دریای خزر راه اندازی می شود.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی بندر امیرآباد، علی خدمتگزار گفت: خطوط مسافربری ابتدا در انزلی در گیلان در حاشیه خزر راه اندازی و به صورت تور داخلی این مسافرپذیری در سایر بنادر حاشیه خزر انجام می شود.
وی ادامهداد: در گذشته خطوط مسافربری در بندر انزلی برقرار بود که به دلیل نبود صرفه اقتصادی برای خرید شناور تا حدودی متوقف شد و بار دیگر با موافقت سازمان بنادر و کشتیرانی با درخواست کشور آذربایجان این ارتباط برقرار می شود.
به گفته وی شناور مورد نیاز برای حمل مسافر از سوی آذربایجان خریداری و حمل مسافر در دریای خزر از سوی این کشور انجام می شود.
خدمتگزار افزود: با اجرای این خطوط باید ایستگاه مجهز و گمرک برای پذیرش مسافر نیز اجرایی شود و بندرامیرآباد آمادگی لازم برای پذیرش مسافر را دارد و امکاناتش را فراهم می کند.
هزینه ۱۰ میلیارد ریالی امیرآباد برای پاکسازی آلودگی دریای خزر
مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندرامیراباد گفت که این گذرگاه اقتصادی سالانه برای پاکسازی آلودگی دریای خزر حدود ۱۰ میلیارد ریال هزینه می کند.
خدمتگزار اظهارداشت : تجهیزات مورد نیاز برای پاکسازی آلودگی احتمالی دریای خزر در بندرامیر آباد فراهم است و با همکاری دستگاه های فعال در حاشیه بندر شامل پایانه نفتی و حفاری این کار اجرا می شود.
شرایط برای منطقه آزاد شدن امیراباد
مدیربندرامیرآباد گفت که سازمان بنادر برای استقرار منطقه آزاد در اراضی بندرامیرآباد شرایطی را به مناطق آزاد پیشنهاد کرده تا بتواند در این نقطه از استان فعال شود.
خدمتگزار مشارکت در تامین هزینههای زیرساختی را از شروط اصلی برای استقرار احتمالی منطقه آزاد در این بندر اعلام کرده است و افزود: بندر امیرآباد تجهیزات زیادی را با هزینه های داخلی در این منطقه مستقر کرده که منطقه آزاد برای مستقر شدن در این حوزه باید بخشی از هزینه ها را تامین کند.
وی امکانات و ظرفیتهای زیرساختی بندرامیرآباد برای استقرار منطقه آزاد در این نقطه از استان مازندران مناسب توصیف کرد و گفت که بندرامیرآباد از لحاظ برخورداری از تجهیزات مدرن تنها بندر نسل سوم درکشور است که می تواند بهترین نقطه برای قرارگیری منطقه آزاد باشد.
افتتاح اسکله رو رو تا پایان نیمه اول سال ۹۶
مدیربنادر و دریانوردی امیرآباد گفت که اسکله رورو این بندر که ازحدود یک دهه صرفا برروی کاغذ مصوب بوده، در نیمه اول سال جاری به بهره برداری می رسد.
خدمتگزار افزود : برای تکمیل اسکله رورو و تجهیزات مورد نیاز افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه پیش بینی شده است که با راه اندازی این تجهیزات کار تخلیه بار با حجم زیاد از کشتی به راه آهن سرعت می گیرد.
به گفته وی بندرامیرآباد تنها بندرشمال کشور دراتصال به راه آهن سراسری است.
دستاورد برجام بازگشایی ال سی و تسهیل در نقل و انتقال ارز
خدمتگزار گفت که پسابرجام بازگشایی ال سی برای خرید تجهیزات با بانک های خارجی از جمله روسیه تسهیل کرده و این بندر توانست تجهیزات خود را از جمله برای ساخت اسکله رورو تامین کند.
وی اضافه کرد : همچنین کار نقل و انتقال ارز ناشی از خرید و فروش و معاملات تجاری ایرانی نیز تسهیل شده و مشکلی در این حوزه نیز وجود ندارد.
جذب بیش از ۱۰هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در دولت تدبیر وامید
مدیربنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت که در دولت تدبیر وامید میزان جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در این گذرگاه در مقایسه با دولت گذشته ۷ برابر رشد کرد.
خدمتگزار افزود : تا قبل از دولت تدبیر و امید میزان جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر امیرآباد یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود که مبلغ این سرمایه گذاری در دولت تدبیر و امید (تا پایان سال ۹۵) به حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسیده است.
به گفته وی عمده این سرمایه گذاری در کارخانه کاغذ، مفتول کلاف، مبل، نئوپان، کارخانه روغن کشی و سیلوی ذخیره گندم است.
وی اضافه کرد : در دولت تدبیر و امید در بندرامیرآباد به عنوان مرکز ترانزیت گندم در استان های شمالی کشور به ۲۵۰ هزار تن رسیده است.
به گفته وی در دولت تدبیر و امید ظرفیت سیلوی گندم بندرامیراباد حدود ۱۸۰ هزار تن افزایش یافته است.
بندرامیرآباد در یک هزار و ۶۰ هکتار از اراضی منطقه میانکاله در شرق مازندران در سال ۷۵ فعالیت خود را شروع کرد که بیشترین سرمایه گذاری و زیرساختی این بندرگاه در دولت یازدهم انجام شده است.