صادرات نفت کوره از بندر شهید باهنر پس از ۳۰ سال دوباره کلید خورد
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از شروع مجدد صادرات نفت کوره از طریق این بندر پس از گذشت ۳۰ سال با همکاری بخش خصوصی خبر داد.
![صادرات نفت کوره از بندر شهید باهنر پس از ۳۰ سال دوباره کلید خورد](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/hpYFp86aZcZ7/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLFCYtJMEVFfP/%D8%A8%D9%86%D8%AF%D8%B1+%D9%87%D8%B1%D9%85%D8%B2%DA%AF%D8%A7%D9%86.jpg)
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از شروع مجدد صادرات نفت کوره از طریق این بندر پس از گذشت ۳۰ سال با همکاری بخش خصوصی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی ، "محمد محسنی" ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: نفت کوره یا مازوت از منابع اولیه سوخت کشتی ها و نیروگاه هاست که پس از گذشت سه دهه، صادرات این محصول از طریق بندر شهید باهنر در راستای اقدامات اجرایی اقتصاد مقاومتی و تحقق اهداف کلان سازمان بنادر از سر گرفته شد.
وی ابراز امیدواری کرد، با توجه به استقبال بخش خصوصی و ظرفیت های بالای این بندر، حجم صادرات فرآورده های نفتی از بندرچند منظوره شهید باهنر به سایر بنادر بین المللی منطقه افزایش یابد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر ضمن اشاره به ظرفیت ها و زیرساخت های این بندرگفت: موقعیت ممتاز جغرافیایی بندر شهید باهنر در دسترسی به آب های آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به راه های بین المللی، نزدیکی به منطقه آزاد قشم، جزایر و بنادر تجاری خلیج فارس این بندر را به پایگاهی استراتژیک و منحصر به فرد پس از بندر شهید رجایی تبدیل کرده است.
محسنی بندر شهید باهنر را به عنوان سومین بندر ترانزیتی کشور و همچنین یکی از قدیمی ترین بنادر چند منظوره استان هرمزگان معرفی کرد و افزود: ویژگی خاص این بندر، برخورداری از آبخور ۱۲ متر برای پهلوگیری کشتی ها کنار اسکله ها در زمان جزر کامل است که پس از بنادر شهید رجایی و امام خمینی (ره)، بالاترین آبخور را در بین بنادر کشور داراست.