بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ آغاز پروژه 21 میلیارد تومانی مجتمع بندری نگین بوشهر

لایروبی اسکله ترمینال کانتینری مجتمع بندری نگین بوشهر آغازشد.

 آغاز پروژه  21 میلیارد تومانی مجتمع بندری نگین بوشهر
تین نیوز

سرپرست اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پروژه لایروبی اسکله پایانه کانتینری مجتمع بندری نگین(جزیره نگین) با 21 میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، نوراله اسعدی افزود: با اجرای عملیات لایروبی زمینه پهلوگیری ۵۰ هزار تنی در اسکله پایانه کانتینری نگین فراهم می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه طرح لایروبی در مدت ۴ ماه اجرا می‌شود عنوان کرد: ظرفیت این پایانه تخلیه و بارگیری ۳۰۰ هزار TEU کانتینر است که با افتتاح آن ظرفیت کانتینری بندر بوشهر به بیش ۶۰۰ هزار TEU کانتینر می‌رسد.

اسعدی ادامه داد: با افتتاح این ترمینال کانتینری جزیره نگین در نیمه نخست سال جاری بندر بوشهر به‌عنوان دومین بندر کانتینری کشور پس از بندر شهید رجایی تبدیل می‌شود.

وی یادآور شد: با تکمیل طرح توسعه‌ای بندر بوشهر در جزیره نگین ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر با بیش از ۲ برابر افزایش به ۱۵ میلیون تن می‌رسد.

اسعدی با اشاره به قابلیت مهم مجتمع بندری نگین افزود: ‌محدوده ۵۰ هکتاری بندر بوشهر باوجود افزایش ۱۰ هکتاری، پاسخگوی توسعه این بندر نبود که در این راستا مجتمع بندری نگین جزیره نگین برای ساخت ترمینال کانتینری، چندمنظوره و اسکله کالای فله و مایع اختصاص پیدا کرد. 

وی ادامه داد: مساحت مجتمع بندری نگین بوشهر را ۴۷۰ هکتار است که پروژه‌های پیش‌بینی‌شده در مجتمع بندری نگین در مساحتی حدود ۲۰۰ هکتار اجرا می‌شود و مابقی آن نیز اراضی پشتیبان است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.