◄ بررسی تبعات خروج کشترانی های معروف از بنادر ایران
مرسک و MSC فعالیت پویا در بنادر ایران نداشتند.
دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: شرکتهای کشتیرانی که تا به امروز بنادر ایران را در همسویی با خروج آمریکا از برجام ترک کردند، حداکثر ۱۳ درصد در گردش کانتینری بندری سهم داشتند که این میزان خوشبختانه توسط سایر شرکتهای کشتیرانی پوشش داده میشود.
به گزارش تیننیوز و به نقل از پایگاه اطلاعرسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مسعود پلمه در واکنش به مواضع ضد ایرانی دو خط کشتیرانی«مرسک» و «ام اس سی»مبنی بر توقف فعالیتهای خود در بنادر ایران ، تأکید کرد: شناورهای شرکت مرسک پس از امضای برجام و رفع تحریمها هیچگاه بهصورت پویا به بنادر ایران نیامدند، بلکه باکسهای کانتینری این شرکتها توسط سایر شرکتها بهصورت فیدر و ترانشیپی وارد بنادر کشور میشدند.
سرگردانی صاحبان کالا از خدمات شرکت مرسک
وی با بیان ناچیز و اندک بودن صادرات و واردات باکسهای کانتینری مدیریتشده توسط مرسک در بنادر ایران، تصریح کرد: با بررسی انجامشده مشخص شد، خدمات متداول و متعارفی که یک نمایندگی کشتیرانی باید به صاحبان کالا و گیرندگان کانتینری ارائه کند ، شرکت مرسک در ایران ارائه نمیکرد.
رئیس فدراسیون لجستیک ایران با اعلام اینکه مرسک بهجای ارائه خدمات در ایران ، فعالیتهایش را در کشور هند ( شهر کنیا) متمرکز کرده است، گفت: این رویکرد غیراصولی باعث سرگردانی اکثر صاحبان کالاها میشد که در ارتباط با این شرکت بودند.
تأثیر منفی در جریان انتقال کالا به ایران و بالعکس به وجود نخواهد آمد
وی با تأکید بر اینکه سهم شرکتهای کشتیرانی مرسک و MSC در جابجایی کانتینر در ایران تنها ۱۳ درصد است ، گفت: با پوشش این میزان توسط سایر شرکتهای کشتیرانی فعال در بنادر ایران، اخلال و تأثیر منفی در جریان انتقال کالا به ایران و بالعکس به وجود نخواهد آمد.
بررسی تبعات خروج کشترانی های معروف از بنادر ایران
رئیس فدراسیون لجستیک ایران اظهار داشت: انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته از سه هفته پیش از اعلام خروج دولت آمریکا از برجام، اطلاعات لازم را در خصوص تأثیرات ناشی از این تصمیم را به کلیه مسئولان منتقل و راهکارهای مواجه با تبعات خروج آمریکا از برجام و پیروی برخی از شرکتهای کشتیرانی از این تصمیم را طی نشستی با مدیران سازمان بنادر و دریانوردی بررسی کرد.
مسعود پل مه تأکید کرد: درصددیم مبنا و اساس هر تفکر و تصمیمگیری را بر فعالیتهای ایرانمدار متمرکز کنیم ؛ بهگونهای که شرکتهای ایرانی ابتکار عمل را در دست داشته باشند.
وی همچنین از برنامهریزی برای جلوگیری از اثرات سوء در حوزه کسبوکار دریایی به کمک سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد.