◄ توسعه ترانزیت با پیوستن بنادر شهید بهشتی و کلانتری به مناطق آزاد
با موافقت وزارت راه و شهرسازی دو بندر شهید بهشتی و کلانتری به منطقه آزاد چابهار ملحق شد تا ظرفیت خوبی را برای این منطقه ایجاد کند. مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اعلام این خبر تأکید کرد: مدیریت دو بندر یادشده همچنان برعهده سازمان بنادر و دریانوردی است.
با موافقت وزارت راه و شهرسازی دو بندر شهید بهشتی و کلانتری به منطقه آزاد چابهار ملحق شد تا ظرفیت خوبی را برای این منطقه ایجاد کند. مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اعلام این خبر تأکید کرد: مدیریت دو بندر یادشده همچنان برعهده سازمان بنادر و دریانوردی است.
به گزارش تیننیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، بانک افزود: سازمان بنادر و دریانوردی سرمایهگذاری مطلوبی در بنادر شهید بهشتی و کلانتری چابهار انجام داده است. با تسری پیدا کردن قوانین مناطق آزاد برای بنادر چابهار، روند توسعهای آن شتاب خواهد گرفت. با پیادهسازی قوانین مناطق آزاد در بنادر چابهار ضمن رونق آنها و جذب سرمایهگذاران داخلی و خارجی میتوان برای فعال شدن کریدورها برنامهریزی کرد.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بابیان اینکه الحاق این دو بندر به منطقه آزاد چابهار ظرفیتسازی میکند، اذعان داشت: بنادر چابهار، خیلی زودتر میتوانستند از پتانسیلهای مناطق آزاد استفاده کنند اما تصویب این امر به تعویق افتاده بود. حال شرایط برای حضور سرمایهگذاران بیش از گذشته فراهم میشود.
بنادر شهید بهشتی و کلانتری از بنادر اصلی در کوریدور شمال جنوب بهحساب میآیند و با پیوستن این دو بندر به منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار امکان سهولت بیشتر در امر ترانزیت کالا میسر شده است.
آیا دبیر محترم شورای عالی مناطق آزادوویژه اقتصادی
اطلاع دارند که با تصمیم هیت محترم دولت و صدور بخشنامه گمرک محترم جمهوری اسلامی ایران کالاهای وارده به قلمرو کشور از مرزهای زمینی ورودی به مقاصد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که بر اساس مقررات اینگونه مناطق
قبل از بخشنامه هیت دولت به کشور وارد ودر
مناطق مربوطه تخلیه میشدند( بدون نیاز به ثبت
سفارش بوده)،و با این دستورالعمل گمرک از ادامه مسیر به مقاصد مربوطه کامیون های وارده را به دلیل نداشتن ثبت سفارش در مرزهای ورودی کشور متوقف نموده اند؟؟؟
اینگونه رفتار چه معنی میدهد؟؟ خود تحریمی نیست؟؟
چه ارتباطی به شرکت حمل ونقل دارد؟؟ که ازشب تا به صبح مقررات کشور تغییر و وسایل
حمل ونقل بین المللی چه ارتباطی به وجود ثبت
سفارش ویا نبودن آن دارد ؟که بایستی در مرزهای
کشور متوقف باشند؟؟ آیا اعمال این رویه در مرزها مشکلات امنیتی بوجود نمی ،آورد ؟؟
بنده تصور میکنم اجرای این موارد بدون
کارشناسی و بعضا شاید عمدی باشد.
سیستم حمل و نقل چه اشتباهی را مرتکب شده
که بایستی تاوان بی فکری این مجریان را بدهد؟
از اعتصاب رانندگان داخلی خوشحالید؟ که رانندگان بین المللی را هم به آن تشویق میکنید؟
آخرفکری بکنید؟؟ با این ترتیب منطقه آزاد و ویژه در این کشور معنی ندارد.....
جناب بانگ کامیون های خارجی و ایرانی که
به مناطق تحت مدیریت شما سرویس میدهند
در مرز ها متوقف هستند.و مشخص نیست چه
زمانی دیگر بایستی در تنگنای مدیریت کشور
معطل بمانند.؟ خسارت وارده برای کشور بیش
از این ها خواهد بود... خواهشا تا بدتر نشده ورود بفرمایید
بااحترام....
ن