بازدید سایت : ۲۹۸۸۱

◄ تلاش موفقیت‌آمیز مرکز جستجو و نجات دریایی بندر امام برای نجات جان دریانورد ایرانی

در ادامه تلاش‌ها برای یافتن دریانورد مذکور، طرح جستجو و نحوه‌ی انجام عملیات به نیروهای عملیاتی تحت امر اعلام گریده و با توجه به وسعت منطقه جستجوی محدوده‌های دریایی تمهیدات مناسب برای حصول نتیجه لازم اتخاذ شد.

تلاش موفقیت‌آمیز مرکز جستجو و نجات دریایی بندر امام برای نجات جان دریانورد ایرانی
تین نیوز

معاون امور دریایی اداره‌کل بنادرودریانوردی خوزستان، گفت: به دنبال تماس با مرکز جستجو و نجات دریایی بندر بوشهر مبنی بر مفقود شدن یک قایق صیادی یک دریانورد ایرانی از خطر غرق‌شدگی نجات و به ساحل انتقال یافت.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، امین موسی‌پور اظهار کرد: به دنبال تماس مرکز جستجو و نجات دریایی بندر بوشهر مبنی بر مفقود شدن یک قایق صیادی که از بندر هندیجان به‌قصد صیادی عازم دریا شده بود، اقدامات لازم برای جستجو و یافتن آن آغاز شد.

وی افزود: پس از کسب اطلاعات تکمیلی از خانواده فرد مذکور بلافاصله اعلامیه دریایی بر روی کانال۱۶ از طریق این مرکز و ایستگاه راهنمایی کشتی‌ها در فواصل زمانی منظم قرائت شد و هم‌چنین شناورهای تندروی ناجی هفت و ۱۷ به منطقه تحت پوشش گسیل شدند.

موسی‌پور خاطرنشان کرد: در ادامه تلاش‌ها برای یافتن دریانورد مذکور، طرح جستجو و نحوه‌ انجام عملیات به نیروهای عملیاتی تحت امر اعلام گریده و با توجه به وسعت منطقه جستجوی محدوده‌های دریایی تمهیدات مناسب برای حصول نتیجه لازم اتخاذ شد.

وی هم‌چنین بیان داشت: سرانجام به دنبال شنود نیروهای مرکز جستجو و نجات دریایی بندر امام (MRCC) روی کانال‌هایVHF مشخص شد فرد یادشده توسط شناورهای عبوری حوالی چاه‌های سروش یافته مشاهده و ازآب‌گرفته شد. شناور ناجی هفت پس از رسیدن به موقعیت نجات که خارج از محدوده آب‌های بندر امام نیز بوده است، دریانورد مذکور را به ساحل منتقل نمود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.