بازدید سایت : ۵۶۱۵۹
عفیفی پور اعلام کرد:

◄ حجم عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی اعلام شد

حجم عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی به مرز ۱,۲ میلیون TEU رسید.

حجم عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی اعلام شد
تین نیوز

مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان اعلام کرد: تعداد کانتینرهای جابه‌جا شده در بندر شهید رجایی به‌عنوان اصلی‌ترین بندر کانتینری ایران طی هفت ماه سال جاری به مرز یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار TEU رسید.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان، اله‌مراد عفیفی‌پور با تشریح عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی از ابتدای سال ۹۷ تا آغاز آبان ماه جاری، اظهار کرد: در این دوره زمانی هفت‌ماهه، درمجموع یک‌میلیون و ۱۸۸ هزار و ۱۰۸ TEU کانتینر (هر تی ای یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از مجموع ۸۸۳ هزار و ۹۸۲ TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده، عملیات جابجایی ۲۲۰ هزار و ۵۲۳ TEU محموله ترانزیتی به انجام رسید.

عفیفی‌پور گفت: حجمی بالغ‌بر ۱۴۶ هزار و ۳۶۷ TEU از طریق اصلی‌ترین بندر کانیتنری ایران به سایر بنادر منطقه ترانشیپ شده است.

وی خاطرنشان کرد: طی دوره زمانی هفت‌ماهه، ۲۱۸ هزار و ۷۶۲ TEU کانتینر حامل کالاهای صادراتی و ۲۵۸ هزار و ۱۴۵ TEU کانتینر وارداتی جابجا شد.

مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان با اشاره به بهره‌مندی بندر شهید رجایی از پیشرفته‌ترین پایانه‌های کانتینری و برخورداری از تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری، گفت: بندر شهید رجایی هم‌اکنون با ظرفیت سالیانه حدود شش میلیون TEU به‌عنوان بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران محسوب می‌شود که جابجایی بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری در سطح کشور را بر عهده دارد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.