◄ ارایه خدمات ویژه با راه اندازی پیشخوان فروش بلیت الکترونیک سفرهای دریایی
محیط بندر شهید حقانی برای جانبازان، معلولان و سالمندان مناسب سازی شد.
مدیر اداره بنادرودریانوردی شهید باهنر از مناسب سازی محیط بندر شهید حقانی و راه اندازی کانتر ویژه فروش بلیت الکترونیک سفرهای دریایی ویژه اقشار خاص در بزرگ ترین پایانه مسافری دریایی ایران خبر داد.
به گزارش تین نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی بندر مسافری شهید حقانی را به عنوان قلب تپنده پایتخت سفرهای دریایی کشور (هرمزگان) توصیف کرد و اظهار داشت: از ابتدای راه اندازی ساختمان پایانه مسافری دریایی شهید حقانی، نیازسنجی به منظور ارایه خدمات ویژه به مسافران دارای شرایط خاص به ویژه جانبازان، معلولان و شهروندان کم توان و ناتوان هم چون سالمندان، در دستور کار قرار گرفت و اقدامات اصلی نیز در این رابطه به مرحله اجرا درآمد.
وی ادامه داد: هم سطح سازی ورودی و خروجی ساختمان پایانه با ایجاد پیاده رو، رمپ و سرویس های بهداشتی مختص این افراد از جمله فعالیت هایی بوده که در این بندر عملیاتی شده و این اقدامات می تواند به عنوان الگویی برای دیگر نقاط پرتردد مسافران در شهر بندرعباس مورد استفاده قرار گیرد.
مدیر اداره بنادرودریانوردی شهید باهنر تاکید کرد: آماده سازی محیط برای استفاده افراد کم توان جسمی و معلولان یکی از موضوعات مهم در پایانه های مسافری محسوب می شود. این موضوع در راستای رعایت تساوی حقوق شهروندی افراد مورد توجه قرارگرفته است تا افراد عادی بتوانند از امکانات این محیط ها استفاده کنند و در جامعه حضور موثر داشته باشند.
محمدحسینی بزرگ ترین مزیت ایجاد این پیاده رو ها و رمپ ها را فراهم کردن بستر لازم برای حمل ونقل و انتقال کالسکه کودکان، چرخ های دستی خرید، افراد روی صندلی چرخ دار و سایر مسافران ناتوان و هدایت افراد به مکان های خاص دانست و تصریح کرد: تمام ورودی های اسکله های مسافری و سکوهای انتظار در بندر شهید حقانی با ایجاد رمپ جهت استفاده تمام اقشار مناسب سازی شده است.
وی ایجاد کانتر فروش بلیط الکترونیک سفرهای دریایی ویژه معلولان در بندر شهید حقانی را یکی دیگر از خدمات ارایه شده به این اقشار عنوان کرد و ادامه داد: علاوه بر این، دستورالعمل جدیدی برای شناورهای تندرو تهیه شده است که بر اساس آن شناورها باید نسبت به اختصاص یک صندلی ویژه معلولان اقدام نموده و یا یک مکان مناسب برای جانمایی صندلی آن ها در نظر بگیرند.
مدیر اداره بنادرودریانوردی شهید باهنر و شرق استان هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: سیاست این مجموعه در کنار جامه عمل پوشاندن به اهداف مشخص شده در چشم انداز توسعه بزرگ ترین پایانه مسافری دریایی کشور، دستیابی به جایگاه برتر در ارائه خدمات مسافری همانند کشورهای توسعه یافته است؛ بر همین اساس، ارائه پیشنهادات و راهکارهای مناسب از سوی مردم می تواند این بندر را در مسیر دست یافتن به شرایط مطلوب و ارایه خدمات مورد انتظار کمک کند.