بازدید سایت : ۳۴۳۶۵
مدیر بندر امیرآباد اعلام کرد:

پیشرفت ۹۲ درصدی اسکله رورو ریلی در بندر امیرآباد

طرح پیشرفت ۹۲ درصدی اسکله رورو ریلی در بندر امیرآباد امسال تکمیل می‌شود.

پیشرفت ۹۲ درصدی اسکله رورو ریلی در بندر امیرآباد
تین نیوز

مدیر بندر و دریانوردی امیرآباد با اشاره به پیشرفت ۹۲ درصدی ساخت اسکله رورو ریلی در بندر گفت: این طرح امسال تکمیل می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سیاوش رضوانی درباره روند ساخت اسکله رورو با اظهار اینکه این اسکله برای ما و کشورهای حاشیه دریای خزر جاذبه دارد افزود: ۹۲ درصد ساخت این اسکله پایان یافت و اراضی پشتیبانی، ریل‌های روسی، باسکول واگن‌ها و غیره آماده است.

وی تنها ایراد اسکله را پل موجود در مسیر اسکله بیان کرد و گفت: حدود یکماه قبل مناقصه برای اصلاح پل برگزار شد و پیمانکار در حال جمع آوری ضمانت نامه‌ها است و این طرح با ۸۰ میلیارد تومان اعتبار در دست انجام است.

رضوانی به موضوع گردشگری در بندر اشاره و اضافه کرد: یکی از زون ها، گردشگری است و ۲۵ هکتار از اراضی بندر به این مسئله اختصاص یافته است.

مدیر بندر و دریانوردی امیرآباد با اظهار اینکه متقاضی زیادی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری داریم گفت: با چند شرکت در بندر جلساتی برگزار و مقرر شد از بین آنان شرکت‌هایی که دارای اهلیت و تجربه هستند را انتخاب کنیم.

رضوانی با عنوان اینکه شرق مازندران مراکز گردشگری مناسب ندارد گفت: برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری از مشارکت سرمایه گذاری خارجی نیز استقبال خواهیم کرد.

وی افزود: امیدواریم با هماهنگی و انتخاب یک شرکت قوی بتوانیم از مزیت‌های گردشگری بندر امیرآباد نیز بهره بریم.

مدیر بندر و دریانوری امیراباد سطح اراضی تحت پوشش بندر را هزار و ۶۰ هکتار بیان کرد و گفت: در حوزه محیط زیست در زمینه تخلیه آب و فاضلاب کشتی و دیگر امور با محیط زیست تعامل مطلوبی داریم.

رضوانی با تاکید بر افزایش کالاهای صادراتی در بندر امیرآباد افزود: دهه ۸۰ حدود هشت هزار تن آهن آلات وارد بندر می‌شد و اکنون به کمتر از ۵ درصد رسیده است و بیشتر در پی آن هستیم تا صادرات و ترانزیت را در بندر افزایش دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.