مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی پاسخگوی افکار عمومی باشد
شماری از کارشناسان حوزه حمل و نقل دریایی معتقدند غرق شدن کشتی های تجاری در کنار اسکله شماره ۲۵ بندر شهید رجایی و اسکله شماره ۹ پارس عسلویه و نیز برخورد کشتی با موج شکن اسکله پارس عسلویه به ترتیب در اسفند ماه ۱۳۹۷، بهمن ماه ۱۴۰۱ و آبان ماه ۱۴۰۱ گویای این مهم است که یا نظارت بر عملکرد پیمانکاران تخلیه و بارگیری کانتینر از/ به کشتی های تجاری کافی نیست و یا دستورالعمل های مرتبط اثربخش نیست.
شماری از کارشناسان حوزه حمل و نقل دریایی معتقدند غرق شدن کشتی های تجاری در کنار اسکله شماره ۲۵ بندر شهید رجایی و اسکله شماره ۹ پارس عسلویه و نیز برخورد کشتی با موج شکن اسکله پارس عسلویه به ترتیب در اسفند ماه ۱۳۹۷، بهمن ماه ۱۴۰۱ و آبان ماه ۱۴۰۱ گویای این مهم است که یا نظارت بر عملکرد پیمانکاران تخلیه و بارگیری کانتینر از/ به کشتی های تجاری کافی نیست و یا دستورالعمل های مرتبط اثربخش نیست.
به گزارش تین نیوز ، به اعتقاد کارشناسان، این حوادث در حالی رخ داده است که باید به این مهم توجه داشت که سازمان بنادر و دریانوردی نه تنها مسئول مستقیم تدوین یا به روز نمودن استانداردها و آیین نامه ها در بخش های بنادر، اسکله ها و ترمینال ها، سواحل، مناطق دریایی و آبراه های منتهی به اسکله ها و شناورهای تحت پرچم از منظر ایمنی، حفاظت محیط زیست، شایستگی دریانوردان و ... است بلکه نظارت بر حسن اجرای آنها توسط ذینفعان مرتبط را هم عهده دار است.
بر همین اساس انتظار به حقی است که مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی پاسخگوی ریشه این گونه حوادث در برابر افکار عمومی باشد نه اینکه فقط از طریق وب سایت این سازمان اعلام شود شناور غرق شده، خدمه نجات یافتند و علل حادثه در دست بررسی است.
به گفته آنان، اعلام تخلیه یا بارگیری نادرست کانتینر از/ به کشتی هم کافی نیست بلکه باید ریشه علل این گونه حوادث، مقصران، نوع و میزان خسارت های پیش آمده و نیز راهکارهای پیشگیرانه از زبان مسئولان امر در اسرع وقت اطلاع رسانی عمومی شود.
حال باید منتظر ماند و دید که سیاست وزیر جدیدالورود راه و شهرسازی در برابر این گونه حوادث چیست ؟
به گزارش تین نیوز، چهارم بهمن ماه رئیس ایمنی، بهداشت، محیط زیست، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه ویژه انرژی پارس گفت: صبح روز چهارم بهمن، شناور آنیل متعلق به کشور تانزانیا در اسکله شماره ۹ بندر خدماتی پارس در عسلویه استان بوشهر دچار حادثه و واژگون شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ابراهیم غریبی اظهار کرد: یک کشتی متعلق به کشور تانزانیا در حین بارگیری ۹۱ کانتینر ۲۷ تنی به دلیل چیدمان غلط کانتینرها واژگون شده است.
وی افزود: در دقایق اولیه این حادثه نیروهای امدادی و آتش نشانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در محل اسکله ۹ حاضر شدند.
رئیس ایمنی، بهداشت، محیط زیست، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران منطقه ویژه انرژی پارس تصریح کرد: تمام خدمه کشتی تانزانیایی در سلامت کامل هستند و زمینه اسکان آنها فراهم شد.
سلام
متاسفانه بدنه کارشناسی سازمان بنادر بسیار ضعیف است. البته مدیران دریایی شش دانگ هم ندارد. گوش شنوایی هم وجود ندارد.
با سلام - با این تعداد حادثه ای که به وقوع پیوسته آنهم غرق کشتی با چنین ابعاد در کنار اسکله ها چرا خود مسئولین مرتبط استعفا نمی دهند !؟