بازدید سایت : ۷۲۴۸۷
غرق شدن کشتی تانزانیایی در بندر عسلویه؛

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی پاسخگوی افکار عمومی باشد

شماری از کارشناسان حوزه حمل و نقل دریایی معتقدند غرق شدن کشتی های تجاری در کنار اسکله شماره ۲۵ بندر شهید رجایی و اسکله شماره ۹ پارس عسلویه و نیز برخورد کشتی با موج شکن اسکله پارس عسلویه به ترتیب در اسفند ماه ۱۳۹۷، بهمن ماه ۱۴۰۱ و آبان ماه ۱۴۰۱ گویای این مهم است که یا نظارت بر عملکرد پیمانکاران تخلیه و بارگیری کانتینر از/ به کشتی های تجاری کافی نیست و یا دستورالعمل های مرتبط اثربخش نیست.

تین نیوز |

شماری از کارشناسان حوزه حمل و نقل دریایی معتقدند غرق شدن کشتی های تجاری در کنار اسکله شماره ۲۵ بندر شهید رجایی و اسکله شماره ۹ پارس عسلویه و نیز برخورد کشتی با موج شکن اسکله پارس عسلویه به ترتیب در اسفند ماه ۱۳۹۷، بهمن ماه ۱۴۰۱ و آبان ماه ۱۴۰۱ گویای این مهم است که یا نظارت بر عملکرد پیمانکاران تخلیه و بارگیری کانتینر از/ به کشتی های تجاری کافی نیست و یا دستورالعمل های مرتبط اثربخش نیست.

به گزارش تین نیوز ، به اعتقاد کارشناسان، این حوادث در حالی رخ داده است که باید به این مهم توجه داشت که سازمان بنادر و دریانوردی نه تنها مسئول مستقیم تدوین یا به روز نمودن استانداردها و آیین نامه ها در بخش های بنادر، اسکله ها و ترمینال ها، سواحل، مناطق دریایی و آبراه های منتهی به اسکله ها و شناورهای تحت پرچم از منظر ایمنی، حفاظت محیط زیست، شایستگی دریانوردان و ... است بلکه نظارت بر حسن اجرای آنها توسط ذینفعان مرتبط را هم عهده دار است.

بر همین اساس انتظار به حقی است که مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی پاسخگوی ریشه این گونه حوادث در برابر افکار عمومی باشد نه اینکه فقط از طریق وب سایت این سازمان اعلام شود شناور غرق شده، خدمه نجات یافتند و علل حادثه در دست بررسی است.

به گفته آنان، اعلام تخلیه یا بارگیری نادرست کانتینر از/ به کشتی هم کافی نیست بلکه باید ریشه علل این گونه حوادث، مقصران، نوع و میزان خسارت های پیش آمده و نیز راهکارهای پیشگیرانه از زبان مسئولان امر در اسرع وقت اطلاع رسانی عمومی شود.

حال باید منتظر ماند و دید که سیاست وزیر جدیدالورود راه و شهرسازی در برابر این گونه حوادث چیست ؟

به گزارش تین نیوز، چهارم بهمن ماه رئیس ایمنی، بهداشت، محیط زیست، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران منطقه ویژه انرژی پارس گفت: صبح روز چهارم بهمن، شناور آنیل متعلق به کشور تانزانیا در اسکله شماره ۹ بندر خدماتی پارس در عسلویه استان بوشهر دچار حادثه و واژگون شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ابراهیم غریبی اظهار کرد: یک کشتی متعلق به کشور تانزانیا در حین بارگیری ۹۱ کانتینر ۲۷ تنی به دلیل چیدمان غلط کانتینرها واژگون شده است.

وی افزود: در دقایق اولیه این حادثه نیروهای امدادی و آتش نشانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در محل اسکله ۹ حاضر شدند.

رئیس ایمنی، بهداشت، محیط زیست، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران منطقه ویژه انرژی پارس تصریح کرد: تمام خدمه کشتی تانزانیایی در سلامت کامل هستند و زمینه اسکان آنها فراهم شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد پاسخ

    سلام

    متاسفانه بدنه کارشناسی سازمان بنادر بسیار ضعیف است. البته مدیران دریایی شش دانگ هم ندارد. گوش شنوایی هم وجود ندارد.

  • مدیر دریایی پاسخ

    با سلام - با این تعداد حادثه ای که به وقوع پیوسته آنهم غرق کشتی با چنین ابعاد در کنار اسکله ها چرا خود مسئولین مرتبط استعفا نمی دهند !؟