بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

تحریم‌ های دریایی آمریکا علیه ایران بی اثر شد

مقام مسئول سازمان بنادر با اشاره به بی اثر شدن تحریم های دریایی آمریکا علیه ایران گفت:طی سال های اخیر به ۱۰۰۰ شکایت دریانوردان ایرانی و خارجی رسیدگی شده است.

تحریم‌ های دریایی آمریکا علیه ایران بی اثر شد
تین نیوز

مقام مسئول سازمان بنادر با اشاره به بی اثر شدن تحریم های دریایی آمریکا علیه ایران گفت:طی سال های اخیر به ۱۰۰۰ شکایت دریانوردان ایرانی و خارجی رسیدگی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، علی اکبر مرزبان در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی اظهار کرد: دریانوردان چرخه اقتصادی حمل ونقل دریایی به حرکت در می آورند و صنعت حمل ونقل دریایی سهم بالایی را به لحاظ ارزش در اقتصاد دنیا دارد.

وی با بیان اینکه در راستای توسعه پایدار طبق گزارش های آیمو همچنان بیش از 80 درصد سوانح دریایی عامل انسانی است، افزود: از این روز ارتقای دانش دریانوردان در دستور سازمان های جهانی قرار دارد.

مرزبان ادامه داد: صنعت دریانوردی همپای سایر صنایع در حال توسعه است و فناوری های نوین در این بخش وارد شده است.

سرپرست امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ایران با داشتن سواحل طولانی و ناوگان بزرگ کشتیرانی یکی از تاثیرگذارترین کشورها در منطقه است. گرچه طی سال های اخیر تحریم های یکجانبه آمریکا صنعت دریانوردی کشور را تحت تاثیر قرار دارد، اما جامعه دریانوردی این تحریم ها را خنثی کرده است.

مرزبان با اشاره به اینکه با ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد دریامحور فصل نوینی از صنعت دریانوردی در کشور گشوده شده است،اضاقه کرد: سازمان بنادر به عنوان مرجع حاکمیت دریایی کشور، تلاش می کند با ارتقای سطح علمی دریانوردان، تربیت دریانوردان مجرب را در دستور کار قرار داده است.

وی از اعطای مجوز فعالیت دانشگاه، دانشکده و مرکز آموزشی دریایی دریا گذشته اشاره کرد و گفت: سازمان بنادر در راستای اجرا الزامات کنوانسیون کار دریایی، طی سالهای اخیر به 1000 شکایت دریانوردان ایرانی و خارجی رسیدگی کرده است.

امیر بیات معاون گروه کشتیرانی نیز در این همایش با بیان اینکه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران 141 فروند شناور در اختیار دارد، گفت: در افق 1407 نیاز داریم تا 37 قرون شناور ناوگان کشتیرانی را نوسازی کنیم. 

وی با بیان اینکه ظرفیت کشتیرانی 160 هزار TEU است، افزود: ظرفیت حمل ناوگان کشتیرانی 4 میلیون و 920 هزار تن DWT است.

مرزبان ادامه داد: سال گذشته حدود 29 میلیون تن جابجایی بار داشتیم و جایگاه 17 دینا در اختیار کشتیرانی است.

وی با یادآوری اینکه 7 دفتر منطقه ای در دنیا داریم، گفت: با دور زدن تحریم ها، نیازهای کشور را تامین می کنیم.

بیات با بیان اینکه روزانه حدود 200 حمله سایبری به کشتیرانی داریم به کاهش وابستگی به دریانوردان خارجی در ناوگان کشتیرانی اشاره کرد و افزود: برای توسعه ناوگان نیز 10 فروند شناور به کشتی سازان داخلی سفارش داده شده است.

وی با بیان اینکه مطلوب نبودن کیفیت شرایط کاری را یکی از چالش های صنعت کشتیرانی عنوان و اضافه کرد: نگهداشت و جبران خدمات، میانگین بالای سن دریانوردان، هزینه های بالا و لزوم توسعه سطح آمورش، رقابت بین المللی برای تامین جذب و ارتقا دریانوردان و شرایط سخت کاری و دوری از خانواده از دیگر چالش های صنعت کشتیرانی است.

مرزبان بیان کرد: با توجه به درآمدهای بالای صنعت کشتیرانی نیاز است در این بخش سرمایه گذاری شود، به عنوان مثال در پارس جنوبی بایستی حدود 20 میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.