بازدید سایت : ۸۳۴۳۱

◄ تعرفه های خدمات بندری و دریایی ایران ارزان است؟

تعرفه های خدمات بندری و دریایی بنادر شمال و جنوب کشور امسال نیز براساس ضوابط سال گذشته در خرداد ماه تعیین و ابلاغ شد؛ تعرفه هایی که به گفته مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی نیاز به اصلاح و بازنگری ساختاری دارد چرا که بنادر شمال و جنوب ایران را در مقایسه با دیگر بنادر منطقه بسیار ارزان تر هستند.

تعرفه های خدمات بندری و دریایی ایران ارزان است؟
تین نیوز

تعرفه های خدمات بندری و دریایی  بنادر شمال و جنوب کشور امسال نیز براساس ضوابط سال گذشته در خرداد ماه تعیین و ابلاغ شد؛ تعرفه هایی که به گفته مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی نیاز به اصلاح و بازنگری ساختاری دارد چرا که بنادر شمال و جنوب ایران را در مقایسه با دیگر بنادر منطقه بسیار ارزان تر هستند.

به گزارش تین نیوز،  براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی تعرفه های خدمات بندری و دریایی متشکل از 2 بخش عمده تعرفه های مترتب بر کشتی و تعرفه های مترتب بر کالاست.

این تعرفه ها از ردیف هایی شامل حقوق، عوارض  هزینه های بندری تشکیل شده است. حقوق و عوارض مترتب بر کشتی و کالا در تمامی بنادر کشور اعم از مالکیتی و حاکمیتی موجود یا احداثی در آینده به موجب قانون از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان تنها مرجع حاکمیتی امور بندری، دریایی و کشتیرانی بازرگانی اخذ می شود.

بیشتر بخوانید:

افتتاح دوباره پروژه در بندر شهید رجایی به منظور بهره برداری ! چرا !؟

تعرفه های کشتی و کانتینر سالهاست که گران نشده است

در حالی این تعرفه ها برقرار است که به گفته مدیر کل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه ها سازمان بنادر و دریانوردی تعرفه های کشتی و کانتینر سالهاست که گران نشده است.

چندی پیش خسرو سرایی با اعلام این موضوع خبر از انجام پروژه مطالعاتی بازنگری و اصلاح ساختار تعرفه های خدمات بندری و دریایی، با هدف بررسی دقیق تر و دستیابی به تعرفه واحد و رقابتی داد.

به گفته این مقام مسئول سازمان بنادر و دریانوردی، هم اکنون بنادر شمالی ایران از ارزان ترین بنادر حوزه خزر در بخش های شناور و کالا  بوده و در بنادر جنوبی نیز در مقایسه با دیگر بنادر منطقه بسیار ارزان تر هستند، گفت: در بخش کالاهای عمومی و کالاهای اساسی نظیر غلات تعرفه های موجود حتی پاسخ گوی هزینه های بندری این گونه کالاها نیست و این در حالی ست که سازمان بنادر به منظور رقابت پذیر ساختن بنادر کشور، تعرفه های مترتب بر کشتی و کانتینر را برای سال های متمادی افزایش نداده است.

برای مشاهده تعرفه خدمات بندری و دریایی بنادر بازرگانی جنوب کشور  اینجا  کلیک کنید.

برای مشاهده تعرفه خدمات بندری و دریایی بنادر بازرگانی شمال کشور  اینجا  کلیک کنید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.