بازدید سایت : ۴۵۷۲۱

اجرای پروژه های زیربنایی در بنادر کشور به ارزش ۱۴۸ همت

​مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حوزه توسعه زیرساخت ها و افزایش ظرفیت ها، هم اکنون ۱۴۸ هزار میلیارد تومان (همت) پروژه در دست اجرا است.

اجرای پروژه های زیربنایی در بنادر کشور به ارزش ۱۴۸ همت
تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حوزه توسعه زیرساخت ها و افزایش ظرفیت ها، هم اکنون ۱۴۸ هزار میلیارد تومان (همت) پروژه در دست اجرا است.

به گزارش تین نیوز به نقل​​​​​​ از سازمان بنادر و دریانوردی، نشست شورای عالی سازمان بنادر و دریانوردی با حضور مهدی نورایی؛ نماینده وزیر و رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی، علی اکبر صفایی مدیرعامل، اعضای هیأت عامل و جمعی از مدیران این سازمان، نمایندگان وزارت امور اقتصاد و دارایی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت راه و شهرسازی، نیروی دریایی راهبردی ارتش، سازمان برنامه و بودجه کل کشور برگزار شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این نشست با بیان اینکه سیاست های توسعه ای این سازمان در دولت سیزدهم، متوازن و یکپارچه بوده است، تاکید کرد: در این دوره، مبنای برنامه های توسعه ای در بخش های بندری و دریایی، مبتنی بر توسعه در همه عوامل وابسته به آن بوده است.

صفایی با تشریح عملکرد بندری و دریایی کشور در سال ۱۴۰۲، تاکید کرد: با توجه به تخصصی بودن سازمان بنادر و دریانوردی، از دیگر سیاست های اجرایی این سازمان در دولت سیزدهم، به کارگیری و استفاده از توان تخصصی در داخل سازمان و پرهیز از مدیریت غیرمتخصص بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش مؤثر سازمان بنادر و دریانوردی در شکل گیری و تصویب سیاست های توسعه دریامحور در مجمع تشخیص مصلحت نظام و به حرکت در آوردن و مشارکت ۲۸ ارگان و مجموعه دریایی کشور در تصویب این سند مهم، گفت: امروز با ابلاغ سیاست های کلی توسعه دریامحور از سوی مقام معظم رهبری، برنامه های مهم و راهبردی در بخش های مختلف دریایی و بندری کشور تدوین شده و در دست انجام است.

وی ادامه داد: در بخش بین المللی و در حوزه ترانزیت سال گذشته شاهد ۴۵ درصد افزایش بودیم و این میزان در سال جاری ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حوزه توسعه زیرساخت ها و افزایش ظرفیت ها، هم اکنون ۱۴۸ هزار میلیارد تومان (همت) پروژه در دست اجرا است.

صفایی گفت: آمارها و ارقام در حوزه توسعه دریا محور در بخش بین المللی بی نظیر است؛ به عنوان نمونه در بحث نوسازی تجهیزات بندری و دریایی تاکنون ۱۰۸ تجهیز بندری توسط سازمان بنادر و دریانوردی و توسط بخش های خصوصی در دولت سیزدهم نصب شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۸ فروند تجهیزات دریایی در دست ساخت و بهره برداری است، ادامه داد: از این تعداد ۴۰ فروند در بنادر کشور به بهره برداری رسیده است.

صفایی در خصوص ارتقا شاخص بنادر محلی نیز گفت: در راستای رونق اقتصادی در این بخش اقدامات زیادی انجام شده است، در استان های خوزستان، بنادر شمالی، سیستان و بلوچستان پروژه های ارزشمند زیادی در اختیار بنادر قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در دولت سیزدهم چه از نوع پروژه و حجم اعتبار آن ها در طول تاریخ بنادر کارهای بی نظیر انجام شده است، اضافه کرد: برای نخستین بار ساخت چهار کشتی در دریای خزر به عنوان یک کار راهبردی در حوزه دریا با بهره گیری از توانمندی داخلی شروع شده است.

نماینده وزیر و رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی نیز ضمن تحسین برانگیز دانستن عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه های مختلف دریایی و بندری طی سال های گذشته، تاکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع دریایی کشور، اقدامات بسیار مهم و راهبردی در حوزه رشد و توسعه تجارت دریابرد به انجام رسانده است.

مهدی نورایی با اشاره به سیاست های توسعه دریامحور ابلاغی مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: راهبردهای سازمان بنادر و دریانوردی در جذب و به کارگیری سرمایه گذاری خارجی و داخلی در پیشبرد اهداف این سیاست ها بسیار موثر بوده است.

وی با اشاره به اجرای آزمایشی سامانه طرح جامع بندری در بندر شهید رجایی، گفت: امیدوارم مسیر پیشرفت و خدمت رسانی با سرعت بیشتری صورت گیرد و شاهد دستاوردهای بیش از گذشته باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.