بازدید سایت : ۱۳۰۶۹۵

شرکت های تعاونی توانمند در بخش حمل و نقل کالای کشور توسعه پیدا می کنند

​270 شرکت تعاونی حمل و نقل کالا ، پروانه فعالیت از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پروانه فعالیت دریافت کرده و مشغول فعالیت هستند و زمینه برای توسعه شرکت های تعاونی توانمند کشور در این حوزه فراهم است.

تین نیوز |

270 شرکت تعاونی حمل و نقل کالا ، پروانه فعالیت از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پروانه فعالیت دریافت کرده و مشغول فعالیت هستند و زمینه برای توسعه شرکت های تعاونی توانمند کشور در این حوزه فراهم است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای این سازمان گفت: شرکت های تعاونی حمل و نقل کالا هفت درصد تناژ جابجا شده از طریق جاده های کشور را به خود اختصاص داده اند که معادل 16.3 میلیارد تن-کیلومتر در سال می شود.

مهرداد حمداللهی اظهار داشت: از جمله مزایایی که برای متقاضیان تاسیس و فعالیت در قالب شرکت های تعاونی در نظر گرفته شده است، می توان به عدم الزام شرط داشتن حداقل 10 درصد سهام شرکت برای مدیرعامل یا اعضای هیات مدیره و یا سهامداران ارایه دهنده ناوگان ملکی، برای شرکت های تعاونی اشاره کرد.

وی افزود: شرط داشتن وسیله نقلیه ملکی به نام شرکت و یا اعضای هیات مدیره برای شرکت های تعاونی الزامی نیست و وسیله نقلیه ملکی در شرکت های تعاونی می تواند به نام سهامداران شرکت نیز باشد.

به گفته حمداللهی در آخرین ضوابط ابلاغی، امکان ارایه وسیله نقلیه به نام سهامداران برای شرکت های تعاونی حمل و نقل بزرگ مقیاس هوشمند نیز فراهم شده و وسیله نقلیه ملکی در شرکت های تعاونی بزرگ مقیاس هوشمند می تواند به نام اعضای هیات مدیره و یا سهامداران شرکت (با هر میزان سهام) نیز باشد.
شایان ذکر است رانندگان دارای ناوگان می توانند در قالب شرکت های تعاونی در بخش حمل و نقل کالا فعالیت کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.