بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

◄ اجرای طرح بیمه تکمیلی برای رانندگان حمل‌ونقل کالا

طرح بیمه تکمیلی برای رانندگان حمل‌ونقل کالا اجرا می‌شود.

اجرای طرح بیمه تکمیلی برای رانندگان حمل‌ونقل کالا
تین نیوز |

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه از اجرای بیمه‌تکمیلی رانندگان بخش کالا از ابتدای ماه جاری خبر داد. 

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کرمانشاه، بهمن خسروانی گفت: در پی اعتراضات اخیر و مطالبات برحق صنفی رانندگان بخش حمل‌ونقل کالای سراسر کشور جلسات متعددی با حضور وزیران راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ایجاد کارگروه‌های ویژه در کمیسیون‌های عمران، اجتماعی، امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه‌وبودجه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، سازمان تامین اجتماعی و معاونت وزارت صنعت، معدن، تجارت تشکیل و نتایج مطلوبی جهت رفاه حال این قشر زحمت‌کش به دنبال داشت.

وی افزود: اجرای قرارداد بیمه‌تکمیلی برای شخص راننده و از ابتدای ماه جاری، افزایش 20 درصدی نرخ کرایه حمل بار و تعلیق دستگاه سپهتن از نتایج مهم این اقدام محسوب می‌گردد. 

خسروانی اظهار کرد: افزایش ضریب پرداخت حق بیمه رانندگان از 3/1 به 5/1 و افزایش حقوق بازنشستگی ایشان، تداوم پرداخت 50 درصد حق بیمه‌تامین‌اجتماعی توسط دولت طبق سنوات گذشته و عدم قطع خدمات پوشش بیمه‌تامین‌اجتماعی در صورت عدم توانایی دریافت کارت سلامت توسط رانندگان، از دیگر اقدامات صورت گرفته در این خصوص است. 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همچنین به لغو محدودیت منطقه بندی سوخت و لغومحدودیت سقف سهمیه سوخت براساس پیمایش اشاره کرد و از عدم تمدید پروانه فعالیت شرکت خلیج‌فارس و شعب آن در سراسر کشور تا پرداخت کامل بدهی این شرکت به رانندگان خبر داد. 

بهمن خسروانی اجرای فاز اول رصد نرخ و هزینه‌های حمل براساس تن کیلومتر تا تاریخ پنجم مرداد امسال، ایجاد وحدت رویه در برخورد با تخلفات رانندگان در کمیسیون ماده 11 به‌طور یکه برای اولین بار به رانندگان تذکر کتبی داده شود و نصب دستگاه پوز در محل شرکت‌های حمل‌ونقل جهت پرداخت کمیسیون همچنین راه‌اندازی سامانه پیامکی 3000141 برای دریافت شکایات رانندگان و رسیدگی فوری توسط سازمان، تشکیل کارگروه ویژه کمیسیون ماده 12 در محل تجمع مراکز بار را از دیگر نتایج مطالبات رانندگان اعلام کرد. 

وی بر صدور بخشنامه‌های کنترل و نظارت دقیق بر عملکرد شرکت‌ها اشاره داشت و مواردی از قبیل ممنوعیت صدور بارنامه در دفاتر ارزیابی، شرایط و نحوه فعالیت ناوگان ملکی شرکت‌های حمل‌ونقل داخلی، نظارت بر فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل داخلی به‌ویژه تاکید بر درج صحیح مبلغ واقعی ارزش بار، همچنین مبلغ حق بیمه، ایجاد سیستم یکپارچه بین بنادر «فقط ثبت یک نوبت برای یک بارگیر»، ممنوعیت دریافت هرگونه وجهی تحت عناوین پشت بارنامه، بارچینی، دالان‌داری، انعام، گاراژ داری و انبارداری از سوی موسسات و شرکت‌های حمل‌ونقل از رانندگان را از ارکان این بخشنامه برشمرد. 

خسروانی در خاتمه تاکید کرد: رانندگان بخش حمل کالای کشور اعلام داشتند: ما تنها خواستار حل مشکلات و پیگیری مطالبات کاملا صنفی و برحقمان از مجاری قانونی بوده و هیچ‌گونه اعتراض و اعتصاب منافی نظام نداشته و همانند چهل سال گذشته دشمنان نظام جمهوری اسلامی را حسرت‌به‌دل گذاشته و پشتیبان و مطیع مقام عظمای ولایت هستیم.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.