◄ رسیدگی به تخلف رانندگان و شرکتهای حملونقل کالا و مسافر
در سهماهه اول سال جاری براساس کمیسیون (ماده 11 و 12) رسیدگی به تخلفات رانندگی و شرکتهای حملونقل کالا و مسافر، به تعداد 33 مورد تخلف شرکتهای حملونقل بار و مسافر رسیدگی شده است.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای ایلام، گفت: پس از تحقیقات مقدماتی، تحصیل دلایل و مستندات و اخذ دفاع توسط مدیران شرکتها، آرایی مبنی بر 16 شرکت مسافربری و باربری مورد جریمه نقدی صادر شد و 27مورد تصمیم برائت صادرشده که موارد تخلف عدم شرکت در جلسه ساماندهی شرکتهای حملونقل است و یک مورد تذکر کتبی (عدم رعایت ضوابط و دستورالعملهای سازمان در خصوص تهیه، تنظیم و استفاده از بارنامه) قرار گرفتند.
به گزارش تیننیوز و به نقل از روابطعمومی ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای استان ایلام، نوراله دلخواه افزود: عمده تخلفاتی که شرکتها مرتکب شدهاند عبارتند از صدور بارنامه خارج از حوزه فعالیت، عدم رعایت شرایط و ضوابط تاسیس، عدم پرداخت حقوق رانندگان، استفاده غیر مجار از کارت هوشمند راننده و ناوگان، صدور بارنامه جهت وسیله نقلیه دارای اضافه تناژ، صدور بارنامه جهت وسیله نقلیه فاقد تجهیزات ایمنی، صدور بارنامه کمتر از تعرفه قانونی، عدم رعایت شرایط و ضوابط مربوط به مدیر فنی، عدم رعایت ضوابط و دستورالعملهای سازمان در خصوص تهیه، تنظیم و استفاده از بارنامه.
وی خاطرنشان کرد: اساسا این اقدامات صرفا تنبیه شرکتها نیست، بلکه در نظر است خدماترسانی شرکتها اصولیتر در جهت رضایتمندی بیشتر باشد.
وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت آموزش قوانین و مقررات حملونقل به شرکتهای حملونقل، این ادارهکل برای آشنایی بیشتر رانندگان و شرکتهای حملونقل با هماهنگی تشکلهای صنفی اقدام به برگزاری اینگونه کلاسها ازجمله آموزش حملونقل مواد خطرناک، قوانین و مقررات، اخلاق حرفهای و سلامت شغلی رانندگان، حملونقل ایمن بارهای ترافیکی و ... با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و دفاتر پیشخوان کرده که امید است با این اقدامات و رعایت قوانین و مقررات حملونقل از جانب شرکتها ضمن بهبود خدماترسانی شاهد کاهش آمار تصادفات در عرصه حملونقل جادهای باشیم.