◄ ضرورت بروزرسانی مجدد نرخ شاخص تن بر کیلومتر بر اساس تورم بانک مرکزی
فرزاد باباویسی رئیس کانون انجمن های صنفی کارگری رانندگان کالای استان کردستان گفت: «قوانین و نظارت اجرای سازمان ضرورت ایجاد می کند با بروزرسانی مجدد نرخ شاخص تن بر کیلومتر بر اساس تورم بانک مرکزی نسبت به یکسان سازی و اجرای عدالت اقتصادی که ارتباط تنگاتنگی با امنیت و توسعه دارد بصورت یک برنامه سیستمی مدرن و از پیش تعیبن شده در سامانه سازمان و شرکت ها که با ورود مبدا و مقصد در هنگام صدور بارنامه کرایه عادلانه ثبت شود.»
فرزاد باباویسی رئیس کانون انجمن های صنفی کارگری رانندگان کالای استان کردستان خواستار شد: «قوانین و نظارت اجرای سازمان ضرورت ایجاد می کند با بروزرسانی مجدد نرخ شاخص تن بر کیلومتر بر اساس تورم بانک مرکزی نسبت به یکسان سازی و اجرای عدالت اقتصادی که ارتباط تنگاتنگی با امنیت و توسعه دارد بصورت یک برنامه سیستمی مدرن و از پیش تعیبن شده در سامانه سازمان و شرکت ها که با ورود مبدا و مقصد در هنگام صدور بارنامه کرایه عادلانه ثبت شود.»
به گزارش تین نیوز، فرزاد باباویسی رئیس کانون انجمن های صنفی کارگری رانندگان کالای استان کردستان در نامه ای به معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به چند راهکار در خصوص مشکلات رانندگان و کامیونداران اشاره کرده است.
در این نامه آمده است: با توجه به وجود بیماری کووید 19 و توصیه های فاصله گذاری اجتماعی جامعه پزشکی متاسفانه رانندگان همچنان برای پرداخت هزینه های صدور و تمدید کارت هوشمند خود و ناوگان ناچارا از طریق حساب شبا و شناسه پرداخت به خزانه مرکزی سازمان موجب اتلاف وقت در تردد فاصله دفاتر انجمن ها خارج از شهر و بانک ها و همچنین تجمع در باجه بانکی مستدعیست برای حل این معضل پرداخت فیش های بانکی کما فی سابق به روش استفاده از دستگاه کارت خوان pc_ pos و سهولت در انجام امورات اداری انان در همان دفاتر انجمن ها انجام شود
در ادامه آمده است: پیرو نامه جناب دکتر دغاغله مدیر کل محترم دفتر حمل و نقل کالای کشور مبنی بر عدم استفادە از ضریب افزاینده درصدی به کرایه گذشته طرح تن بر کیلومتر دیگر دلیل و ضرورتی برای توافق بین انجمن و شرکت ها نیست و توافق سبب منحرف شدن تن بر کیلومتر از مسیر واقعی خود می شود لذا لازم به ذکر است جهت جلوگیری از نفوذ مافیای قدرت و لابی تعداد محدودی از کارخانه های معادن و شرکت ها در اجرای توافقی بصورت شهرستانی و همچنین اجرای عدالت اقتصادی و بازگشت اعتماد از دست رفته رانندگان و واحدهای تولیدی کوچک علی الخصوص کشاورزان، قوانین و نظارت اجرای سازمان ضرورت ایجاد می کند با بروز رسانی مجدد نرخ شاخص تن بر کیلومتر بر اساس تورم بانک مرکزی نسبت به یکسان سازی و اجرای عدالت اقتصادی که ارتباط تنگاتنگی با امنیت و توسعه دارد بصورت یک برنامه سیستمی مدرن و از پیش تعیبن شده در سامانه سازمان و شرکت ها که با ورود مبدا و مقصد در هنگام صدور بارنامه کرایه عادلانه ثبت شود.
پس از نیم قرن جدال در شرکت محوری و خود مالکی و هیروشیمای ادغام حمل و نقل با راهداری با اجرای تن بر کیلومتر از افتخارات سازمان بوده و با التفات به بخشنامه جناب دکتر دغاغله مبنی بر پرداخت کرایه حمل که از تعهدات شرکت صادر کننده بارنامه است دیگر ضرورتی برای گرفتن کمیسیون نقدی و سایر هزینه های جانبی در مبدا نیست و میطلبد برای جلوگیری از سرگردانی رانندگان برای گرفتن حق الزحمه در هنگام تخلیه و یا مشکلات ناشی از اختلاف صاحب کالا و ترخیص کار بار و همچنین حذف سودجویان و دلالان بار و استفتده از شماره اعتباری بجای ادرس دقیق و دقت و توجه متصدی شرکت حمل و نقل نسبت به ضمانت صاحب کالا و حلال کردن کمیسیون های میلیونی روزانه و جلوگیری از نوشتن بارنامه صوری و پرداخت کرایه تعیین شده صاحب کالا، منبد کرایه ها بصورت نقدی در مبدا پرداخت گردد و چنانچه راننده ای بر خلاف قانون تجارت عمل نمود دکمه کارت هوشمند راننده و ناوگان زیر دستان پرسنل محترم سازمان است.
داستان کمبود سوخت ماهانه و تبعیض منطقه ای پس از اجرای پیمایش خود یک قصه پر غصه است .
لذا مستدعیست دستوری اتخاذ فرمائید که با دستور مقتضی نسبت به عدم ضمانت اجرای بخشنامه های گذشته که حمل و نقل را هر روز با مشکلات جدیدی روبرو می کند تجدید نظر فرمائید تا رانندگان و کامیونداران، سازمان را به واقعیت و بصورت فیزیکی احساس و در ارامش در جاده ها تردد کنند.